Hij krijgt geen laxeermiddelen.. wel roosvicee laxo geprobeerd en lactulose maar werkt beide niet echt. Borstvoeding werkt laxerend,en dat krijgt hij nog volop. En die 50gr vast voedsel wat ie over de dag krijgt aan fruit/brood/warme maal mag zijn ontlasting niet zo stevig maken naar mijn idee. Hij heeft gewoon echt keutels.. als ik terugga naar enkel bv (even resetten dan weer alle dagen echt bv-poep erg dun dus. .) Sorry voor de details Hoe we dat volhouden? ??geen idee.. gewoon doorgaan.. we zijn t inmiddels gewend.. ik kan zelfs niet meer lang aan een stuk slapen.. dat is mijn lichaam niet meer gewoon. . Verder hebben we al Heel veel geprobeerd zodat hij makkelijker kan poepen...
Tja zo'n buurvrouw is gewoon rete irritant maar goed wat doe je eraan? Ik hou de eer aan mezelf, en ga niet kinderachtig lopen doen. Ze mag gewoon naar me toe komen en d'r probleem vertellen. Zeg ik dat babys en kinderen niet snappen da je snachts niet mag/kan huilen. Daar zijn het kleintjes voor. Gaat ze toch op een onbewoond eiland wonen hihi.
Goedemorgen.. Hier na een week of 6 doorslapen weer een onrustige nacht gehad. Om half 1 was het hard huilen. Luier verschoond, getroost en weer gelegd. Gelijk weer huilen. Zat haar luier vol. Ze was ook constant aan het bijten op haar speen. Dus dentinox en sinaspril gegeven. (Para zetpil werkt hier niet, daar krijgt ze direct ontlasting van. Ze werkt hem er gelijk uit). Om half 5 was het weer huilen. Na opnieuw dentinox ging ze toen gelijk weer slapen. Ze was alleen echt 2 keer klaar wakker... vorige week is er een kies door gekomen. Ze heeft nu 3 enorme bulten, dus ws zitten er nog drie goed te duwen. Vind dat altijd zo zielig, wil haar dan niet laten huilen. Maar op gegeven moment wil je toch allemaal weer slapen. Hoe doen jullie dat?
Zielig is dat he :TVT Als hij last heeft van tandjes onze knul, dan doen we gewoon troosten en Dentinox geven. En dan ff 2 tellen knuffelen en dan proberen weer te gaan slapen. As hij weer gaat huilen ff 2 tellen wachten en dan weer eruit halen en dan weer opnieuw. En als hij echt niet meer wil gaan slapen dan ff naar beneden klein filmpje kijken(helden van de stad hihi) en dan word ie weer moe en gaat ie weer slapen. Zijn ze trouwens wel 2 uur veder soms hihi. Hier vind ie het helemaal geweldig als de vuilniswagen komt, gaat ie helemaal voor het raam staan kijken haha echt leuk. En ohja... de stofzuiger vind ie ook helemaal het einde.
@tvt, hier mag ze tussen ons in slapen als ze ziek is/last van tandjes heeft. Scheelt wel dat wij sowieso al onder 2 aparte (eenpersoons) dekbedden slapen, dus de kans dat ze onder het dekbed terecht komt, is dan maar heel klein. Bovendien ligt ze het liefst met haar hoofd tegen het hoofdeind aan Als ze geen tandjes krijgt/ziek is, slaapt ze gewoon in haar eigen bedje hoor. En soms ligt ze ook alleen even bij mij/ons om te kalmeren en gaat dan weer naar haar eigen bed. In het weekend mag ze na de papfles ook nog even bij ons liggen, maar meestal betekent dat uiteindelijk dat we muziekclips op de telefoon aan het kijken zijn
Wij zijn gisteren bij de KA geweest. Gelijk door voor bloedprikken om vast te stellen of hij coeliakie heeft of niet. Ook zijn we door verwezen naar de logopedist omdat hij nog steeds nauwelijks eet. Zowel stukken als prutjes niet. Ook houd hij eten soms gewoon in de mond,slikt het niet door en spuugt het ook niet uit Zijn gewicht was gedaald op curve.. ja dat wist ik wel na al dat ziek zijn.. De KA schrok wel dat hij al zo liep en ook zo een op - afstapje zonder problemen deed net als van zn hurken dat past meer bij de leeftijd van 2 jaar.. daar schrok ik dan weer van. Bij doorvragen van haar kant, vroeg ze of we wel eens aan een ontwikkelingsvoorsprong/hoogbegaafdheid hebben gedacht. .. uhhh nee dus.. daar een foldertje over meegekregen.. 90-95% komt overeen.. al denk ik niet dat je nu al van hoogbegaafdheid kan spreken.. denk dat dat pas rond kleuterleeftijd zichtbaar word... maar een ontwikkelingsvoorsprong dat trekt later bij.. dat hoop ik dan maar want een hoogbegaafd kind is erg zwaar (kennissen hebben dat)
O Lianne, balen zeg. Nu hopen dat het gewoon een 'snelle jelle' is en geen ontw.voorsprong. Bij ons heeft de KA dit ook wel eens zo uitgelegd. Ze vond ons meisje er ook zo'n typisch dametje voor zei ze toen. Wij hebben destijds heel intensief fysio gekregen, omdat ze anders ook met 7/8 maanden waarschijnlijk gelopen had, maar dan helemaal vanuit overstrek houding. Ik ben nog altijd blij met die fysio geweest. Ze hielp zo goed!! Hier nog steeds wat onrustige avonden en nachten. Er zijn nog 3 kiezen aan het duwen. Verder de hele dag een super vrolijk meisje. Overdag merk je niets van de kiezen. Ze zegt alleen alles na en onthoudt ook alles. Zit nu ongeveer aan de 40 woorden. Hoe gaat het bij de rest? Nog last van geirriteerde buren beertje?
TVT@ Dat is juist het rare van onze buren... Dan hoor je weer maanden niks van het gezeur van ze en dan op eens zeggen ze weer weer iets hatelijks of ze laten iets merken zoals bijv op de muur bonken.... Kinderachtig!!!!! Ik en m'n vriend hebben afgesproken er niet te veel op te antwoorden, is beter denk ik. Gisteren zat ik eventjes met m'n zoontje in het zonnetje, en ik hoor de buurvrouw achterbuiten, dus toen zei ik tegen m'n zoontje expres hihi... Heb je zo'n last van je tandjes? Daarom moet je wel eens huilen he.. Denk zo: dat weet je dan ook weer... Zal ze best wel gehoord hebben hoor... Er zijn alweer 2 nachten achter elkaar dat ie wakker word, en ff niet meer wilt gaan slapen. Best vermoeiend hihi.. Van de week bleeft ie 3 uur achter elkaar wakker, waren echt blij dat ie ging slapen.
Wat hebben jullie snelle kinderen zeg! Lijkt mij best lastig. Ik hoop eigenlijk dat Kaylin nog even wacht met rondrennen. In maart helpen we bij een hondenshow en 'woef! Aaie!' en dan een rennend kind richting een wildvreemde hond zie ik niet zo zitten! Als ze dan kan lopen moeten we haar nog beter in de gaten houden (bij chihuahuas roept ze trouwens mauw. Als een hond zo klein is, is het een kat volgens haar. Maar ja, een beer zegt blijkbaar ook 'woef') En helaas kennen we allemaal de slapeloze nachten. Het in slaap komen is hier eigenlijk vooral een probleem als ze bij de oppas is geweest. Ze slaapt daar meer en blijkbaar mist ze ook de tijd met papa en mama, dus wil ze die 's avonds inhalen. Ze zat van de week weer onder de uitslag. Het is helaas erger geworden en ze krapt eraan dus ze krapt haar hele borst en buik kapot als we niet uitkijken. Ik ben weer aan het smeren gegaan met cetmacrogol, want de jeuk lijkt door het droge te komen. We zijn over gegaan op het wasmiddel puur van albert heijn, maar blijkbaar is die niet zo puur als de verpakking doet geloven. Alhoewel... Ik heb laatst ook een schepje vanish in de voorwas gedaan. Misschien is het dus wel mijn eigen schuld Zitten jullie kinderen ook wel eens te tandenknarsen? Ik heb geen idee hoe ik dat af moet leren!
Twinkle81@ Hier doet ie ook tanden knarsen... vervelend geluid hihi.. Vannacht heeft ie redelijk goed doorgeslapen, om half 6 vanmorgen ging die huilen, denk z'n tandjes en luier verschoond. En daarna lekker geslapen tot 7 uur toen heb ik hem uit bed gehaald. Hier wilt ie niet meer altijd in de kinderwagen, dan gaat ie huilen dus dan moet ik hem hele de tijd dragen maar dat is echt zwaar.. Bakfietsen vind ie ook helemaal geweldig!
Vanmorgen had ik bij Kaylin haar jas aangedaan, pakt ze haar tas en gaat bij de deur zitten. Sowieso liep (nou ja, kroop/stuiterde) Kaylin wel naar de deur als ze haar jas aan had (ze is graag buiten), maar nog niet met haar rugtasje met spullen voor de oppas (fruit, brood, slaapknuffel etc). Echt ontzettend schattig als ze dat doet! Kinderwagen wordt hier nog steeds geaccepteerd, maar we gebruiken hem niet zo vaak. Ze zit vaker in de drager/draagdoek. Bovendien loopt Kaylin nog niet (7 losse stapjes achter elkaar inmiddels, maar dat is nog geen lopen natuurlijk), dus dat zal ook wel meehelpen. Hier gaan de nachten nog steeds goed gelukkig. 's Nachts is het een echt slaapkopje
Hier qua ontwikkeling ook eindelijk weer vooruitgang. Sinds vorige week maandag gaat ze zelf vanuit buikligging zitten. En sinds gisteren trekt ze zich ook aan sommige dingen op. Gisteren de stoel en vandaag in de box en bij haar activiteiten tafel. Ze loopt al hele rondjes door de box en stapt ook al langs de tafel en bank. Ik ben zeer benieuwd hoe snel het nu allemaal gaat. Afgelopen week 2 nachten gehad dat het drama was met inslapen. Zodra we haar boven haar ledikant hielden, was het al krijsen. Maar na 2 dagen was dat ook weer over en slaapt ze weer zoals altijd. Avondeten is momenteel ook weer drama. Zou het dan toch een sprongetje zijn?
Dat is een megasprong! Wow, ze loopt opeens alle 'achterstand' in als ze nu vanuit buikligging binnen 2 weken rond aan het lopen is (met ondersteuning, maar dan komt de rest ook vanzelf over een tijdje). Die rent straks alle andere kinderen voorbij Geniet nog heel even van je rust. Kruipt ze ook? Of slaat ze dat gewoon helemaal over?
Nou, ze staat al heel lang heel stevig. Wij moesten altijd helpen. Gaf haar 2 vingers en ze ging staan. Twee weken geleden heb ik de kinderfysio hier gehad en die zei dat we haar niet zoveel moesten helpen en haar moesten laten zien hoe het moest. Als ze zich optrok aan onze vingers, ging ze ook niet eerst op haar knietjes zitten. Dan was het knietjes buigen en staan. Toen heb ik het haar meer zelf laten doen en laten zien dat ze eerst op haar knietjes moest gaan. Dat had ze al snel door en nu heeft ze dus ook de kracht om zichzelf op te trekken. Ze kruipt niet, maar schuift op haar buik (echt tijgeren is het ook niet), zal me niks verbazen als ze het kruipen over gaat slaan.
Leuk, al die voor uit gang hier! Hier gaat het overdag goed en is ze zo vrolijk!! We genieten daar enorm van. Maar nu sinds twee weken is het savonds/snachts raak. Ze gaat lief slapen, maar na een half uur huilend wakker. En vaak heeft ze dan haar speen in en is ze ontroostbaar. We halen haar er even uit, lopen door dr kamer en leggen haar weer. Maar dit herhaalt zich bijna elk half uur. Snachts is het ook 2/3 keer huilen, waarbij ze er meestal wel 1 keer uit moet. Vaak geef ik ze ff n schone luier en helpt dat wel. Maar t is zo onrustig. Ml en ik zijn het een beetje zat. Er zijn de afgelopen twee weken twee kiezen door gekomen. Onderin nog twee bulten. Zou het daar van zijn..?? Nu is ze sinds 2 dagen ook bij dr middagslaap onrustig. Dus ik dacht misschien last van dr oortjes? Verder geen klagen, want ze wordt nu pas (elke dag gelukkig) vrolijk kletsend wakker).
Vannacht werd ie weer om 10 voor 12 wakker en ging pas weer om kwart voor 3 slapen. Hadden hem om half 2 flesje gegeven... maar dat werkte niet. En toen nog een keertje om iets over half 3... en toen ging die eindelijk slapen. Hij is dan echt zo fit en energiek als je maar denken kan pff.. En overdag slaapt ie ook al niet veel, snap dan echt niet waar die die energie vandaan haalt. We zitten te verzinnen hoe we hem overdag nog meer moeier kunnen maken, want dit is al een tijdje zo elke keer. En dan ineens slaapt ie weer een nacht door. T kan niet echt zijn dat ie dorst heeft anders moet ie met de 1e fles ook gaan slapen. Hij heeft totaal geen slaap dat is het probleem. En als ie nog 2 uurtjes of langer per dag slaap kan ik het me nog voorstellen maar hij heeft gisteren kwartier a half uur geslapen.
Dat zijn zware nachten Beertje! We hebben Kaylin zondagavond eens op een potje gezet. Ze ging steeds mee naar het toilet, dus het was een poging waard. Al snel (binnen een minuut) deed ze een plas. Toen wij heel enthousiast werden was ze helemaal trots (luid lachend begon ze te klappen). Gister en eergister zette ik haar op het potje en deed ze meteen een plas! Echt super van haar! Nu gaan we het rustig opbouwen naar andere moment op de dag en aankomende zomer mag ze dan proberen zonder luier te lopen. Streven is overdag zindelijk als ze 2 is, dus we hebben een jaar om te oefenen
Ja zeker, hij is nu ziek best zielig. Begon vanmiddag ineens... hij wilde niks meer... niet eten niet spelen niet druk doen alleen bij mij lekker leggen en slapen. Toen ging ik hem tempen en toen was ie 39,1 en heb hem een zetpil gegeven. Is dat niet te vroeg dat je d'r zindelijk probeert te maken? Onze knul loopt ook elke keer mee naar de wc, maar denk niet dat het al gaat lukken...
Ze hoeft echt nog niet helemaal zindelijk te worden hoor. Maar als ze moet plassen gaat ze netjes op het potje zitten en als ze niet moet plassen, wil ze er ook echt niet op. En vroeger, toen de luiers nog niet zo goed en absorberend waren, waren heel veel kinderen rond de 2 jaar overdag zindelijk ('s nachts is moeilijker), dus ik denk dat 2 jaar een mooi streven is. En als het niet lukt, dan doen we er gewoon wat langer over
Wij gaan in mei als we op vakantie zijn eens kijken wat hij doet als hij geen luier om heeft. Voor nu heeft hij nog geen interesse in een wc of een potje. Maar ik had gehoord dat het bij jongens wel vaker langer duurt. We gaan wel binnenkort over op andere luiers dan pampers zodat hij wel wat beter kan voelen dat hij nat is. Maar wel knap hoor twinkle dat ze het al zo goed doet op het potje.