Dat soort gekkigheid hoort er bij.. kennen we hier ook heel goed.. haha. . We wachten eerst de rest van de uitslagen af.. maar er is dus een kans dat Riff op een zetmeel arm dieet moet. En dan zijn we wel een diëtist nodig want in heeeeeeeel veel producten zit zetmeel verwerkt
Wat een gedoe Lianne. Glutenvrij is nog makkelijker! Je zult echt alles zelf moeten maken want in al het kant en klaar zit wel zetmeel om te binden Zelfs in potjes zit zetmeel, dus ik hoop voor je dat het iets makkelijkers is. Een vriendin heeft een knoflookallergie. Dat komt niet veel voor, maar is wel goed te doen. Je kunt bijna alles eten. Helaas heeft haar zoontje het ook incl de overgevoeligheid voor noten van haar man Ik ben wel blij dat dingen van hier herkenbaar zijn. Kaylin zit overduidelijk in de '15 maanden sprong'. We lachen ons kapot om haar driftbuien die gewoon nergens over gaan (nee, je mag niet alles uit de la halen=drifbui, je moet echt een schone luier om=drifbui etc, minder leuke is degene waarbij ze moet slapen en een drifbui van minimaal een half uur veroorzaakt) Ik ben Kaylin nu even goed in de gaten aan het houden, want ik heb haar net stukjes pinda gegeven (ik at pinda's en ze wilde ook). Gelukkig lijkt ze er geen reactie op te geven. Nou ja,zolang ze er geen parfums in stoppen gaat het ook wel goed gelukkig. Ze is alleen doodop nu omdat ze vanmiddag niet wilde slapen. Misschien slaapt ze dan vanavond wel, want gister was het 22:30!
Klopt... zetmeel mijden word moeilijk.. maar meestal is beperken voldoende. Daarnaast is t ook erg op suikers letten omdat t net als zetmeel omgezet word in glucose... dus dat mag ook niet teveel. Nu krijgt hij sowieso geen toegevoegde suikers. Driftbuien worden hier alweer minder vaak... maar wel heftiger.. we hebben een kleine dRIFFtkikker
Lastig Lianne! Hier nog geen last van de bmr prik gehad, maar kan nog komen... 5-12 dagen daarna dacht ik, dan zitten we nu op dag 8. Hier gaat het slapen weer goed. Gisteren lag ze om 10 over 7 en heb haar nog niet gehoord. We hebben meestal een uitslapertje tot 8/half9. Zo fijn. Worden jullie dreumessen ook zo eigenwijs? Mevrouwtje wil alles zelf aangeven. 'Bed!', dan wil ze slapen, 'buiten!', dan wil ze weg enz. Lastig want ze krijgt echt niet altijd haar zin. Waar spelen jullie kleintjes momenteel graag mee?
Ja Twinkle ..Bedankt voor het vragen. Inmiddels hebben we ook alle uitslagen van t ontlasting onderzoek binnen.. en wat we al dachten, er is indd t een en ander mis. Zo zit er zetmeel in zijn ontlasting zoals ik al eerder schreef Er zijn geen gisten, schimmels en parasieten gevonden. Wel word voedsel niet goed verteerd en zijn de beta-defensine 2 waardes een stuk hoger dan zou moeten. Wat het precies inhoud weet ik niet , maar wat erbij staat heeft het met een ontsteking van de dikke darm of een parasiet in de dunne darm te maken en die is niet aangetroffen. Advies was dan ook een arts te raadplegen.. dus dat gaan we maar weer doen dan. .
Ontsteking in de dikke darm is heel pijnlijk. Ik heb zelf colitis ulcerosa, wat inhoudt dat ik chronische ontstekingen in de dikke darm heb. Vooral als er ontlasting langs moet krijg je dan een gigantische buikpijnaanval (ter vergelijking, ik vond weeen meevallen in vergelijking met zo'n aanval). Een teken van ontstekingen is veel slijm bij de ontlasting en mogelijk ook bloed. Dus daar zou je op kunnen letten.
Wat naar Twinkle.. Zelf vond ik weeën niet echt pijnlijk..maar heb ook een hoge pijngrens. Of t chronisch is.. geen idee.. ik hoop natuurlijk van niet.. Maar t is inmiddels wel al lang aan de gang. Vanaf het moment van bijvoeden al...
Colitis ulcerosa uit zich meestal veel later (na je 15e), maar als dat het probleem is, snap ik wel hoeveel pijn hij heeft. Bij elke ontsteking ontstaat er littekenvorming, dus ze kunnen het goed zien met een darmonderzoek. Moet je nu zetmeel proberen te vermijden? Dat wordt een flinke opgave
Maar er is dus wel degelijk iets aan de hand.. KA liet al blijken dat we ons aanstellen en hem verwennen door hem uit bed te halen en dat we het er zelf naar gemaakt hebben dat hij zovaak wakker word... je snapt vast dat ik boos ben.. ja zetmeel en suikers mijden en veel groente. .. Mja moet ie wel eten ...
Wat een waardeloze ka. Wanneer leren artsen toch eens te luisteren naar de ouders? Hopelijk gaat het beter met een dieet en gaat hij dan ook eten. Als hij door heeft dat eten hem last bezorgd, eet hij ook slecht natuurlijk. Komt dus vast goed
Dat vraag ik mij ook af. . Krijg altijd maar te horen dat hij zo vrolijk is en net zo goed doet.. ja die vrolijkheid zien wij zeker ook.. het zijn momenten en het ergst 2e deel van de nacht..En als hij dan paar uur later gepoept heeft is hij en stuk beter te genieten. . heb jij ook meestal rond dezelfde tijden dat t opspeelt?? wij zeggen ook dat hij zo slecht eet omdat hij weet er last van te krijgen.
Zo werkte het bij mij wel toen er nog geen diagnose werd gesteld. Ik viel behoorlijk af, want eten betekende pijn. Als ik alleen het hoognodige at, kon ik het voorkomen. Geloof mij, je gaat behoorlijk minder eten. Met de juiste medicijnen ging het snel beter en bij een baby zal dat niet anders zijn. Het verschil is dat een baby/dreumes niet goed kan aangeven waar hij/zij last van heeft, maar de natuurlijke reactie blijft hetzelfde. Op het moment dat de pijn weg is, durf je weer te genieten van het eten en eet je ook beter
Jeetje Lianne! Ben een paar dagen niet op deze forum geweest... maar heb alle berichtjes eventjes door gelezen maar wat heftig pff.... Succes. Lijk me echt moeilijk
Wij zijn doorgestuurd naar het UMCG voor verdere onderzoeken. HA vond de waardes toch wel aan de hoge kant. nu dus wachten op een oproep.
Spannend Lianne! Zijn er hier nog meer kindjes zo erg met eigen wil bezig? Veel huilen/gefrustreerd daardoor? Hier is het echt extreem. Hoop dat dit de 15mnd sprong is en het dus weer over gaat... niet dat dit zo blijft.... iemand nog opbeurende woorden?
Ehm...het wordt nog erger als ze 2 zijn? Hier is het ook 'nee, niet doen' en dan gevolgd door een kwade blik, huilbui en gewoon weer proberen. Maar dat deed ze eigenlijk altijd al. Verschil is dat ze groter is met betere motoriek, dus bij meer dingen kan
Ik heb geen opbeurende woorden helaas. Hier is het precies hetzelfde. Krijgt meneer zijn zin niet dan is het drama. Ik hoop dat dat binnenkort wel weer en beetje overgaat. We hebben vandaag de eerste echo gehad en er zijn zowaar twee vruchtzakjes en twee hartjes te zien. We zitten hier nu even helemaal te bedenken hoe we dit in hemelsnaam gaan doen. Mijn vriend is nog niet echt blij helaas. Zeker niet omdat het helemaal niet gepland was. Dus wij gaan even een lekkere avond discussie houden denk ik.
Over dat eigen willetje, hier is het erg wisselend per dag. Gisteren minder gemerkt. Maar weet wel zeker dat ze nog in de sprong zit. Little man: wat moet dat schrikken zijn zeg! Ben jij er wel blij mee? Wel heftig hoor. Hopelijk wennen jullie beiden snel aan het idee en kun je er ook van genieten. Hier ia de bmr prik nu twee weken geleden. Het is alles mee gevallen! Ze kreeg zaterdag heel lichte uitslag op gezicht/benen. Was bijna niet te zien. Verder niets gemerkt. Dus voor degenen die nog moeten. Ik heb een hele tijd het aantal woorden wat ze zegt bijgehouden. Inmiddels is het niet meer te doen, ze zit over de 100. Begint nu ook met heel simpele 2 woord-zinnen. Zoals 'daaag papa', 'huilen klaar'
Ja dat was enorm schrikken. we hebben het er gisteren over gehad en nu zijn we gereserveerd blij. Het gaat een heleboel geregel worden en eigenlijk past het niet in het appartement waar we nu wonen. We wachten nog even af hoe de volgende echo's zijn en of allebei de kleintjes het goed blijven doen voor we echt blij zijn. Maar wat knap dat jullie meid al zoveel woorden gebruikt. hier zijn het er echt nog maar en paar. verder dan papa, mama, lekker en keuken komt hij nog niet. Hij heeft het veel te druk met spelen.