Een tweeling little man. .. zeker even schrikken.. maar ook dat komt vast en zeker goed. Hier hadden we vandaag een strontvervelende Riff.. Hij deed niets anders dan zeuren dat ie naar buiten wou.. gisteren hebben wij de voortuin over de kop gegooid en is hij eigenlijk hele dag buiten aan t helpen en spelen geweest. Vandaag was het hier prutweer dus dat buiten spelen was wat minder. Toch nog 2x een dik uur buiten gespeeld/gewandeld. We zijn wandelend naar mijn ouders geweest,hij ook zelf lopend (ongeveer 600m)... maar de tijd binnen... mannnn wat een gedram om naar buiten te gaan! Volgende week gaan wij voor het eerst naar de ouder en kind gym, ben benieuwd of dat leuk voor hem is!
Lianne, Riff is echt een buitenkind he? Heerlijk hoor. Wat leuk die gym! Ben benieuwd hoe dat is. Hier al 3 weken super onrustige avonden/nachten. Maar vannacht/gisteravond haar voor het eerst weer helemaal niet gehoord. Hopelijk zijn we er weer doorheen. Er is wel nog van alles aan t rommelen in haar mondje, maar ik krijg geen kans om te kijken. Hier is het weer heerlijk wakker worden. Ze ligt al een half uur vrolijk te kletsen. Dat eigen zinnetje van haar wat ik hier vorige week plaatste, lijkt iets minder te worden. Ik denk/hoop dat de sprong weer wat afneemt. Hier gisteren foto's ingeplakt. Heb nu een boek van precies haar hele eerste jaar. Zo leuk om te kijken. Little man, al wat over de eerste schrik heen..? Elsa, bijna verlof las ik? Spannend hoor. Zie je het zitten straks met 2 kleine dametjes? Als ze wat groter worden, krijgen ze vast veel plezier aan elkaar. (Ik scheel ook ruim een jaar met mn zusje en dat is erg gezellig!)
Ik geef je toch een felicitatie Little Man. Zodra je aan het idee gewend bent, vind je het vast heel leuk. Het is ook wel heel speciaal, 3 kinderen die zo weinig schelen. Straks heb je ze alle 3 vlak achter elkaar uit de luiers. Heerlijk toch? En Lianne, lekker toch? Zo'n buitenkind? Wij hebben Kaylin dit weekend mee gehad naar de hondenshow waar mijn schoonouders in de organisatie zitten. Het waren een paar lange dagen, maar we kregen van iedereen te horen dat het zo'n lief kind is! Ze huilde namelijk helemaal niet. Nee, ze zag overal honden (waf waf, aai, aai )en als ze moe en mopperig was, mocht ze lekker de hele tijd tegen mama hangen, want het campingbedje pastte niet meer in de auto. De kinderstoel was ook mee, zodat ze gewoon langs de ring kon zitten kijken. Dat vond ze ook heel leuk gelukkig. Ze was wel doodop 's avonds, maar sliep wel wat onrustig door alle prikkels. Komt ook wel weer goed. Deze week doen we maar rustig aan.
We zijn gelukkig al wel redelijk gewend aan het idee nu. We hebben er wel wat ruzie over gehad maar we gaan er nu gewoon het beste van maken met de ruimte die we hebben. We hebben gelukkig een hoop hulp die bijspringt mocht het nodig zijn dus dat is wel lief en fijn. Mijn zoontje is helemaal geen buitenkind en ook geen kind voor drukke ruimtes. Dan wordt hij helemaal zenuwachtig en raakt hij helemaal overstuur. Hij kan de prikkels gewoon echt niet hebben. Dat vind ik soms wel jammer want buitenlopen met hem is echt een ramp. hij begint na een half uur echt te schreeuwen en te gillen en hij houd daar ook niet mee op tot je weer thuis bent. Ik hoop wel dat dat snel weer over is. Het is echt erg vervelend.
Loveloes, ja nog 4 weken en dan verlof. Ik zie het absoluut zitten, 2 meiden. Emma is momenteel ook weer iets rustiger. Ze is niet meer zo gefrustreerd, kan nu zelf gaan zitten en staan en dat scheelt enorm. Little man, wat spannend zeg een tweeling. Het lijkt mij helemaal geweldig, maar ik ben toch wel bljj dag het er nu maar 1 is. Maar het gaat vast helemaal goed komen.
Vind het ook heerlijk dat Riff zo'n buitenkind is. Ben zelf ook een echt buitenmens dus komt goed uit. Hier staat de laatste hoektand op doorbreken... en dan is alles voor eerst door, er zijn alleen nog wat kiezen en hoektanden die nog wat verder moesten groeien, maar de druk is er dus bijna af! Elsa fijn dat Emma weer wat rustiger is nu ze meer kan. Little man, dat overprikkeld raken ken ik wel, heeft Riff ook snel. Buiten kan hij juist lekker aarden, ( we zo'n dan gewoon in de tuin of in de natuur) wij wonen aan de rand van een klein dorpje dus echt druk is het hier niet. Weet niet hoe dat bij jullie is. Wij beginnen de dag ook altijd even met een aardingsoefening (lekker stampen, bewust je voeten gebruiken) en daarna een visualisatie om ons te beschermen tegen te veel indrukken. Jij kunt dat ook voor je zoontje doen, als hij het niet wil of nog niet snapt. (Bij ons hoort t bij t ritueel,en doet Riff zelf mee, maar ik visualiseer ook een beschermlaagje om hem heen zodat er geen gateen in zitten)
Hier werd heerlijk uitgeslapen tot na 9 uur..... nog meer van die langslapers? Zo merk je zelf toch weinig van zo n uurtje
We logeerden bij mijn ouders. 21.30u wintertijd ging Kaylin een keer slapen. 8.15u zomertijd was ze weer wakker. Ik hoefde er maar 4x uit vannacht voor haar (en nog 2x omdat ik naar de wc moest). Zo weer 200km rijden naar huis, dus ik hoop dat ze vannacht wat beter slaapt (en ik dus ook) Morgen weer lekker tot 8uur 'uitslapen' in ieder geval
Hier werd geslapen tot 8.00 uur nieuwe tijd, dus net als altijd om 7.00 uur wintertijd was ze wakker. Geen verandering gemerkt vandaag.
Hier was de nacht waarin tijd verzet werd een ramp.. Riff heeft heel weinig geslapen, veel gewroet en gehuild... of eigenlijk gekrijst.. hij had 3 dagen niet gepoept... en 's ochtends dan eindelijk een poepluier waar we van schrokken. Een gehaktbal met ketchup zoals mn man het noemde.. of terwijl een dikke bal ontlasting met bloed.... PFFFFF hopelijk snel naar Zwolle. We hebben een oproep van Groningen voor 2 juni...... ga echt niet nog 10 weken wachten. In overleg met de HA nu naar Zwolle waar de wachtlijst ongeveer 2 weken is... Verder gisteren bij mijn schoonouders geweest. Riff vond het schommelen,in de plassen spelen en bij de buurpaardjes kijken t leukst... kleine plattelandsjongen! We hebben ook een nieuwe draagdoek,Riff en ik zijn er beide verliefd op... de Natibaby Farasi bleu..
Met Zwolle bedoel je het Isala? Is ook een heel goed ziekenhuis hoor. Hopelijk kunnen ze je verder helpen. Die doek is toch met de afbeelding met paarden? Dat is en hele mooie om te zien. Ik hou het bij de 3 doeken, rs en dragers die ik nu heb
Ah Lianne, heb echt met Riff en jullie te doen! Echt respect voor jullie hoor!!! Pft jullie hebben al zoveel gehad en nog loopt het niet zoals je zou willen. Denk aan jullie. Hier lijkt ze toch wat uit dr doen, maar dan de middagslaapjes (?) Ligt een uur wakker en gaat dan pas slapen. Niet handig. Ik heb nooit een draagdoek gehad, maar door al jullie verhalen best spijt van gekregen. Dl huilde zoveel, wie weet hoeveel een draagdoek uit had kunnen maken. Als er ooit nog eens komt, wil ik zeker te weten ook een draagdoek. Bedankt voor alle enthousiaste verhalen
Klopt Twinkle, het Isala.. fijn te lezen dat t een goed ziekenhuis is! Wat betreft de doek, is indd met paarden. Ik heb eerder zelf altijd paarden gehad. En Riff vind ze ook erg leuk. Als ik zeg dat we paardjes gaan kijken wordt ie helemaal gek. Hij pakt nu ook steeds de paardendoek en geeft ze kusjes zo liefff. Loveloes Dankjewel.
Isala is een klant bij ons. Ze willen alles altijd perfect hebben (is juist goed voor een ziekenhuis natuurlijk). Een vriendin van mij is daar destijds bevallen ivm HELP-syndroom en is ook prima geholpen (de kleine ook, was 32 weken, maar door een groeiachterstand vergelijkbaar met 30 weken). Enkele collega's uit Zwolle zijn ook alleen maar positief. Gister zijn wij bij het CB geweest voor de 14 maanden prikjes/onderzoek. Er werd gezegd dat Kaylin al zo stabiel liep, wat volgens mij gewoon gemiddeld is voor 14 maanden. Bij het CB zeiden ze dat heel veel kinderen nog niet goed liepen bij 14 maanden. Nou, ze rende overal heen, alles was interessant en waar andere kinderen rustig zaten en rondkeken, stuiterde Kaylin overal tussendoor. Over haar energie werd dan ook een (positieve) opmerking gemaakt. Hoe kan het ook anders als ze iedere keer even stilstaat, zwaait naar de receptioniste en 'hai!' roept, vervolgens naar een ander kindje toeloopt en een knuffel geeft. Ze is daar iedere keer weer vrienden aan het maken. Behalve met de kinderarts, want ze besloot dat een speeltje in de vuilnisbak moest en dat zagen we net te laat
I love perfectie perfectionist. Hihi Altijd fijn die positieve reacties! volgens mij is 14 maand de gemiddelde leeftijd dat ze beginnen met loslopen hoor.. Ohja prullenbakken... Riff laat ze tegenwoordig gelukkig met rust..
Hoe gaat het met alle kleintjes? Hier wordt enorm veel gekletst! Heel veel twee-woord-zinnetjes. Vanavond hoorde ik toen ze in bad zat 'uitte bad drinke!' Zo schattig ook als ze ons na praat. Hier was het avondeten lastig. Van de week laten we haar zoveel mogelijk zelf met handjes/vorkje eten en dat is het. Bordje is nu in no time leeg. Boekjes lezen is ook weer in. En dan van elke zin het laatste woordje afmaken. Ik vind dit echt een gezellige leeftijd!
Wat gezellig al dat geklets loveloes! Hier zijn boekjes ook helemaal in... maarrrrr onder 1 voorwaarde... er MOETEN dieren in staan.. zo niet word het aan de kant gesmeten om niet meer naar om te kijken. Verder alweer de 6e dag met koorts vandaag. Vrijdag bij de HA geweest en maandag moeten we bloedprikken en nu kan er opeens een ontlasting onderzoek van hun kant komen.. Eerst zelf een laten doen omdat de HA/KA dat niet wou doen. Daar kwam nogal het een en ander uit en nu willen ze het wel. . Ik ben daar boos maar vooral heel verdrietig om.. Als we zelf dus geen onderzoek hadden laten doen waren we waarschijnlijk weer naar huis gestuurd met een buikgriepje... Dinsdag over een week naar Zwolle.. ben zeer benieuwd. ..
Kaylin zegt niet zo heel veel, maar brabbelt wel veel en kent veel verschillende klanken en gebaren. Ze loopt ook al goed los (netjes vlak voor de 14 maanden), eet inmiddels een beetje met een lepel, alhoewel met de handen leuker is en kan goed vormen etc herkennen. Verder is ze gek op ballonnen. Bij de jumbo hebben ze een ballonnenrek en als we daar binnen komen begint ze al 'bal! Bal!' te roepen, haha. Vervolgend loopt ze overal heen met de ballon (die zit op een stokje). We hebben deze week ook nieuwe schoentjes gehaald. Ze is binnen 6 weken van maat 19 naar 21 gegaan! Hopelijk doet ze wel iets langer met deze schoenen, want kinderschoenen zijn al zo duur, dus ik wil ze liever niet iedere 6 weken vervangen
En lianne, heel veel succes volgende week. Hopelijk levert het snel een diagnose op zodat er actie ondernomen kan worden
Vanmorgen wezen bloedprikken met Riff.. wat een drama.. 3x misgeprikt... vorige keer was de 3e keer raak maar nu dus niet. Gezien ze een aantal dingen gaan onderzoeken waren ze nogal wat bloed nodig, en dus eigenlijk uit de arm wouden prikken. Maar 3x mis vonden ze wel erg vaak voor zon kleintje, dus even overleg met wat ze minimaal aan bloed nodig waren en dan maar uit de vinger..dat duurt lang druppel gewijs 4 buisjes bloed eruit duwen... arm mannetje.. hij is wel aan de beterende hand..maar nog lang niet wat het wezen moet.. straks lekker een eind wandelen en even bij de paardjes kijken doet hem vast goed. .