Zoon uit Januarie 2015.

Discussie in 'De mama's' gestart door beertje22, 24 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loveloes

    Loveloes Niet meer actief

    Veel succes en beterschap Lianne!

    Hier al de hele dag een dreinend kind. Ik word er echt gewoon moe(deloos) van. Ligt nu op bed. Hopelijk gaat ze even lekker slapen. Dit soort dagen vind ik vreselijk!!!
     
  2. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Die dagen dat niks goed is zijn echt vreselijk. Ik denk dat iedereen ze kent! Gelukkig zijn er ook genoeg dagen waarop volop geknuffeld wordt en papa en mama helemaal fantastisch zijn. Dat maakt het allemaal weer goed.
    Wel sneu voor Riff, Lianne. Gelukkig hebben ze wel bloed af kunnen nemen. Nu maar hopen dat hij geen angst voor naalden eraan over houdt
     
  3. Loveloes

    Loveloes Niet meer actief

    Gelukkig is dat dan herkenbaar Twinkle... Hier is ze ook heel erg uitgespeeld met haar eigen speelgoed, terwijl ze echt veel heeft. En naar mijn idee ook leuke dingen. Maar ze helpt liever met poetsen, wasvouwen (.......), en speelt met bijv bakjes, lepels.

    Hoe is het met de zwangere dames?
     
  4. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Wij hebben vandaag de uitslagen binnengekregen. De ontlasting is getest op,verkeerde bacteriën,parasieten, infecties en dat is allemaal goed.
    De bloeduitslag is niet goed. De ontstekingswaardes zijn te hoog en hb-gehalte te laag (wat samenhangt).
    Deze uitslagen gaan dinsdag
     
  5. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Wat een rust hier...
     
  6. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Haha, rust? Hier het ene moment een knuffelaanval en het andere moment een driftbui en huilbui waar je u tegen zegt. En dan moeten wij zoveel moeite doen om haar niet uit te lachen! Ze probeert wel op alle manieren te helpen (wat uiteraard niet altijd goed uitpakt), dus dat is echt heel lief!

    We hebben hier echt een tomatenmonster. Vorige week had ik haar niet in de doek en mocht ze rondlopen van mij. Bij de groenteboer wilde ze alle snoeptomaten uit het schap pakken. Ze rende er zo op af. Was heel schattig, maar niet helemaal de bedoeling
     
  7. Loveloes

    Loveloes Niet meer actief

    Nou zeker rustig!

    Hoe gaat het met Riff Lianne?

    Zoveel driftbuien Twinkle?

    Hier eigenlijk nog geen echte driftbui gehad. Al wordt ze best wel eens een keer boos.

    Ze kletst enorm. Ondertussen echt hele zinnetjes. Boekjes worden de zinnen afgemaakt en leest ze soms zelf... en sinds een week is ze weg van zingen. Zingt poesje mauw uit haar hoofd en probeert nog veel meer liedjes. Echt genieten!

    Speelgoed is hier echt niet leuk. Dat vind k wel lastig. Ze kan gewoon niet overal bij helpen. Maar ze is zo snel uitgekeken op speelgoed. Nog iemand tips voor iets uitdagends?
     
  8. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Doordat ze hier nu echt het klimmen enzo heeft ontdekt, wil ze van alles wat niet mag. En halen we haar weg of zeggen we nee, dan wordt ze boos en gaat ze heel hard huilen. Regelmatig gaat ze daarbij op de grond liggen en met haar voet stampen. Nu moet ik zeggen dat we veel moeten verbieden omdat we zo klein wonen en dus weinig aan de kant kunnen zetten. Echt ruimte om rond te rennen heeft ze binnen ook niet en we hebben geen tuin. Oppas heeft dat gelukkig wel. We hebben zelfs de salontafel tegen de muur staan om speelruimte te creëren.
    Straks lekker naar buiten. Even uitwaaien in het slechte weer. Hopelijk valt het mee met de buien
     
  9. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Hier ook een megadriftkikker.. als hij zn zin niet krijgt.

    speelgoed is hier eigenlijk nooit echt een succes geweest. Doe hem wat huis tuin en keukengerei en hij vermaakt zich prima. Hij is denk ik best technisch aangelegd. Altijd schroefjes, scharnieren naden in hout enzo bestuderen. Waarna hij dr met lepel of iets dergelijks bij gaat alsof hij dat aan het repareren is.. leuk natuurlijk kan hij mooi papa helpen aan autos knutselen. Laatst ging mijn man een hekwerk over de oprit plaatsen en daar heeft Riff ook bij "geholpen". De waterpas was ook heeeel erg leuk!haha
    Verder doen we regelmatig hutten bouwen van tafel/stoelen en lakens.. of we gaan lekker met water klaaien wat altijd een hit is en bowlen vind hij ook leuk.. ik zet dan gewoon wat plastic flessen neer en met een zachte bal gaan we bowlen. Ook erg goed om ze op hun beurt te leren wachten..
    Gisterochtend zijn we even de markt over geweest en smiddags in de plasse wezen stampen:D
     
  10. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Met Riff gaat het momenteel wel goed.

    Zijn bij het Isala geweest hele verhaal gedaan.. uitslagen van ons ontlastingonderzoek ook ingeleverd ook wat fotos van zijn ontlasting. De arts wou alleen nog wel wat meer bloedonderzoek verrichten n.a.v.de uitslagen van t vorige bloedonderzoek dus gelijk weer kunnen prikken. Gelukkig ging het nu wel in 1x goed! De 13e moeten we weer heen voor de uitslagen en dan zal er ook wel iets van een plan van aanpak komen.. wat ook wel eens tijd word....
     
  11. Loveloes

    Loveloes Niet meer actief

    Hier gaan de dwarse buien nu ook beginnen... of dit nu al het begin van de 17 maanden sprong is? Dan zou het precies volgens het boek zijn... niet eten (vooral avondeten). Zegt dan heel beslist 'nee'. Gooit het op de grond, spuugt het uit en kijkt constant hoe wij er op reageren. Tuttebel..! Ze kan ook echt boos worden als we bijv ergens weg gaan of bijv stoppen met voorlezen omdat ze naar bed moet. Als we maar van tevoren zeggen wat er gaat gebeuren, gaat het goed. Dus nu zeggen we braaf 'nog één boekje, dan gaan we slapen'. Gelukkig werkt dat heel goed en voorkomen we huilbuien. Ik vind er niets aan. De afgelopen weken was ze juist zo gezellig! En ook savonds en snachts wordt ze af en toe weer onrustiger. Huilen in dr slaap, soms moeten we er weer ff heen. Ach ja ook dit zal wel weer een fase zijn...........
     
  12. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Wij moesten gister weer naar het ziekenhuis.
    Eerst naar de behandelend arts, heeft nu wel gezien hoe ziek Riff steeds is. (Hij is nl weer ziek)Hij vroeg zelfs of we het prettiger zouden vinden om te blijven want dan mocht dat.
    Nou nee het liefst gewoon thuis.
    We konden weer gelijk gaan bloedprikken, ze gaan zn afweer systeem ook onder de loep nemen.
    Daarna konden we door naar pre operatief voor inleidend gesprek. Ze gaan biopten nemen van de slokdarm, maag en 12 vingerige darm.
     
  13. Loveloes

    Loveloes Niet meer actief

    Heftig Lianne. Hopelijk gaan ze nu eindelijk achterhalen waar de problemen vandaan komen! Hoe gaat het nu?

    Hier een kindje dat echt nog nooit ziek is geweest en maar één keer verkouden. Gelukkig kennen we dat niet...

    hier wat minder boze buien, maar wel duidelijk in de 17-maanden sprong. Soms huilbuien, enorm veel kroelen (waar wij echt van genieten!), wat rommelig met slapen. Ze gaat moe naar bed, maar soms lukt het haar niet om in slaap te komen. Ben er maar een beetje soepel in. Nachten slaapt ze opzich prima, w onrustig. Loswoelen, boven in bed, soms even huilen in slaap. Merk gewoon dat er nu veel gebeurd in dat koppie. Verder vind ik deze leeftijd echt genieten. Zo gezellig met haar thuis.

    Elsa, al bevallen?
     
  14. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Vannacht is hij weer begonnen te drinken,steeds kleine slokjes wat ook weer binnen blijft. Vanmiddag heeft hij weer 1 borst goed gedronken..
    Ook is hij een stuk beter te pas, hij kijkt nog wel heel bescheten uit, maar wil wel weer wat spelen.
    Net zelfs weer wat gegeten wat er ook al een half uurtje in zit. Hij is dus aan de beterende hand.
    Ik lig nu net weer met hem in bed en ga ook wat dutten.
     
  15. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.463
    3.449
    113
    Loveloes, nee nog niet. Alles is ook nog rustig hier. Had gisteren wel hele rommelige darmen en moet vaak naar de wc. En ik heb heel erg last van maagzuur. Ik ben erg benieuwd wanneer de kleine zich meldt. Mijn schoonzusje is gisteren bevallen van een meisje, Aylinn. Zij was 20 mei uitgerekend.
     
  16. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Elsa gefeliciteerd met je nichtje!! En succes met de allerlaatste loodjes..

    Riff zn afweersysteem is goed, en de DKTP negatief.. nu dus wachten op de oproep voor de gastroscopie.. Arts verwacht dat dat begin juni zal worden.
     
  17. Loveloes

    Loveloes Niet meer actief

    Lianne wat houdt dktp negatief in?

    Hier is het echt een hele lastige periode. Begin vorige week heeft ze buikgriep gekregen. Iedere dag tussen de 3-9 keer waterdunne diarree. Veel wassen en in bad, alles zit er steeds onder. Eten en drinken is een ramp. Door alle diarree een flinke schimmelinfectie... Nu vrees ik dat ze ook waterpokken heeft. In de fam heerst het en ze heeft rode plekjes op haar romp. Daarbij zit ze dik in de 17 maanden sprong, dus jullie snappen het wel. Niets is goed! Huilen, zeuren, wel op schoot, niet op schoot, wel drinken, niet drinken, wel in bad, niet in bad... en vooral de hele dag NEENEEENEEEEENEE schreeuwen. Even driedubbele ellende hier. Hopelijk gaan we deze week weer wat de goede kant op.
     
  18. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    DKTP negatief houd in dat hij geen van deze ziektes onder de leden heeft.

    Lastig loveloes.. dat wisselvallige.. wel/niet/wel/niet..
    Hier is dat ook al eventjes zo.. weet ook niet goed hoe ik er mee aan moet.. hij zet t op brullen als iets niet mag.. ja jammer dan.. daar krijg je je zin niet mee.. maar nou komt het... hij laat zich absoluut niet afleiden.. prima raas maar even uit.. komt geen eind aan.. Het enige wat gebeurd is dat je niet meer tot hem kunt doordringen of hij raakt totaal in paniek.... pfff lastig hoor
     
  19. Loveloes

    Loveloes Niet meer actief

    Ha... Hoe is het bij iedereen..?
     
  20. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Ha.. nu rustig.. Riff slaapt haha.
    Verder is hij ontieglijk ondernemend en ondeugend..
    Overal opklimmen is leuk.. tegen de glijbaan oplopen en ipv er af te glijden er af lopen is leuk want zo jaagt hij mama de stuipen op het lijf en dat is LEUHEUK!!!

    Wel een beetje pech gehad voor de gastroscopie..
    We hebben nooit de oproepbrief gehad, dus werd ik al gebeld of we r vergeten waren.. nou nee dus we wisten van niets.. zouden ze mij gister over terugbellen wat niet gebeurd is.. dus ik bel vanmiddag wel zelf. Moet zo eerst naar de HA.
     

Deel Deze Pagina