Zoon uit Januarie 2015.

Discussie in 'De mama's' gestart door beertje22, 24 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Hier nog steeds een klein omdeugend meisje. Zondag was ik even boodschappen aan het uitpakken in de keuken en mijn vriend haalde nog wat spullen uit de auto. Zat mevrouw opeens in de vensterbank! Was ze gewoon over de bank heen geklommen :D
    Ach, de katten zitten ook in de vensterbank dus waarom zij niet he? Was wel een stom gezicht. En ze weet trouwens heel goed dat ze niet mag klimmen op de bank.

    Kaylin heeft ook een nieuw favoriet gerecht. Linzen op marokkaanse manier bereid. Die kregen we bij een lunch in Marokko en ik heb zelf maar een klein hapje kunnen proeven. We hebben het nu ook een thuis gemaakt en het ging echt snel naar binnen.
    Een rondreis met dreumes is trouwens prima te doen in een vreemd land, mocht er nog iemand twijfelen over een vakantie (was geen groepsreis)
     
  2. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Vandaag was een spannende dag.
    Riff kreeg een gastroscopie.
    Vanmorgen was het twijfelachtig of het wel door kon gaan omdat Riff snotterig was (is) en verhoging had. Ik dus gebeld of het wel kon doorgaan i.v.m de narcose. We moesten in elk geval die kant op komen en dan werd ter plekke beoordeeld of het kon. Gelukkig kon het gewoon doorgaan.
    Voor nu is alles goed, en moeten we wachten op de kweekuitslagen.
    En wat ben ik trots op onze stoere man dat hij alles zo goed heeft doorstaan!
    Zelfs op de OK was hij de dames nog aan het verleiden.
    Eenmaal terug op de kamer was het maar even of hij stond met de tas op de gang. Zo van; " Ik ben klaar en ga naar huis "
     
  3. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Inderdaad een spannende dag. En nu toch maar hopen dat ze een diagnose kunnen stellen lianne. Dan weet je ook welk dieet je moet gebruiken.

    Hier gebeurt verder weinig. Kaylin is nog steeds erg gek op muziek dus ik wil peuterdans gaan doen zodra ze 2 is. Ze is er nu nog te jong voor.

    Heb wel besloten een draagdoek te koop te zetten (fidella rock n rolla scarlet maat 6), dus als hier iemand interesse heeft, laat het mij maar weten. ;)
     
  4. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Zelf denken wij dat hier niets uitkomt.. mocht dat zo zijn wil ik vragen om een darm onderzoek.

    Volgende week heb ik sowieso een inleidend gesprek over t Palleodieet.. we gaan dan als ons t aanstaat dit met zn allen doen! Ik ben dus benieuwd.
    Vandaag heeft hij goed zn fruit gegeten... heel veel aardbeitjes.. zelfs die van mama moest hij meehelpen opeten..
    Straks eens kijken of hij ook zo goed worteltjes wil eten .
    Zn brinta, brood en koekje heeft hij overigens weinig/niets van gehad..

    Waarom ga je je rock n rolla verkopen als k vragen mag.? Ik twijfel mn oscha te verkopen... vind een 6 voor tibetaans afknopen bij DH net te kort.. voor sheppards carry weer te lang...
    Dus of verkopen of ruilen of toch houden en nog eentje erbij😂
     
  5. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik heb hetzelfde met een 6. Bij de ruck houd ik best lange staarten over en DH kan ik niet tibetaans afknopen (doe ik bij de ruck altijd). Ik heb nog 2 doeken maat 6. Een Oscha met zijde en een Hoppediz Darjeeling (dunne katoenen zomerdoek dus). Ik wil graag een andere maat, dus wil 1 van de doeken weg doen. De Fidella pak ik het minst vaak. De andere doeken hebben net wat meer grip. Even lastiger met knopen, maar vind ik wel fijner.
    Ik ga ook proberen om mijn maat 2 (Girasol nisus) ergens te ruilen voor een 3. Ik ben net iets te fors voor een 2 dus kan niet goed afknopen. Ik vind het ook zonde als doeken blijven liggen. Het zijn toch gebruiksvoorwerpen.

    Hopelijk werkt het dieet voor jullie. Jullie modderen al zo lang aan nu!
     
  6. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Ruck knoop ik ook altijd tibetaans af.. anders zakken de schouderbanen af.. bij DH overigens ook.. achja eigenlijk zijn er zoveel manieren van afknopen.. en ik hou wel van de staarten.. in de punten afknopen vind ik maar niets.
    Het is indd ook zonde als iets blijft liggen.
     
  7. Loveloes

    Loveloes Niet meer actief

    Spannend Lianne. Sterkte!

    Een vraag, wordt dragen op deze leeftijd niet steeds zwaarder?

    Hier lijken we weer iets meer rust te gaan krijgen. Misschien al weer aan het einde van de 17 mnd sprong? Ze gaat wel veel klimmen en dan echt domme dingen doen. Zo klapte ze vanavond ook weer plat achterover van een fauteuil af. Tsja Hoe vaak ik ook zeg dat ze op moet passen, ze blijft het doen... Verder was het van de week in eens huilen huilen met schoentjes aan doen... blijken haar schoentjes in eens te klein te zijn! Het scheelde bijna een cm terwijl we vorige week nog tegen elkaar zeiden dat ze er voorlopig nog wel mee kan doen! Helaas, morgen al haar 2e schoentjes kopen. Verder kletst ze volop. Er zijn weinig woorden die ze nog niet kent of uitspreekt.
     
  8. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Erg met die schoentjes he? Heb ik bij het 1e paar gehad. Na 3 weken waren ze te klein. Groeispurt. Nu draagt ze vooral sandalen ivm het weer dus zie je beter of ze passen.

    Een draagdoek is alleen zwaar als je niet goed knoopt. Er zijn enkellaags, dubbellaags en zelfs triplelaags knopen. Bovendien zijn er hele stevige stoffen. Als je netjes knoopt, is zelfs een peuter van 20 kilo nog goed te tillen.

    Dat klimmen gebeurt hier ook maar ze mag niet op stoelen staan en als ze ergens vanaf wil moet ze met de voeten eerst. Gelukkig doet ze dat meestal ook. Ik vind het klimmen ook maar eng hoor
     
  9. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Hier ook een waar klimmonster. Alhoewel momenteel niet.
    Hij was (is) verkouden... maar een simpel verkoudheidje zorgt ervoor dat ie nu weer heel ziek is... dikke koorts, diarree braken en bijna niet willen eten of drinken... pff erg zwaar nu ik zelf ook dik verkouden ben en voorhoofdsholte ontsteking heb... maar we blijven gewoon doorgaan en naar de lichtpuntjes kijken! Want die zijn er ook zeker genoeg hoor.
    Bijvoorbeeld alle kussen en knuffels die hij mij spontaan komt brengen zomaar tussen t spelen door:D

    Schoenen zijn een ramp
    .. hij moet steeds een maat groter hebben omdat zn voeten anders te breed zijn...
    En eerlijk... ik weet niet eens wanneer hij voor t laatst schoenen aan gehad heeft.. wij lopen zelf heel veel op blote voeten... en dat doet Riff ook maar al te graag..
     
  10. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Nou, ik heb een dame met een schoenenfetish. Die wil dus perse schoenen aan en het liefst die van mij. Maar anders komt ze gerust met haar sandalen aanzetten. Of met haar gympen. Ze passen nu nog en we hebben al sandalen die een maat groter zijn. Die heeft mijn tante meegenomen uit Spanje. En als ze toe is aan nieuwe schoenen, ga ik naar een speciale kinderschoenenwinkel. Dan weet ik zeker dat ze goed passende schoenen heeft.
    In huis mag (moet ;) ) ze gewoon op blote voeten/sokken lopen hoor
     
  11. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Haha. Onze schoenen doet Riff ook vaak aan hoor.. leuk speelgoed.
    Als hij achter thuis speelt hoeven we hem geen schoenen aan te doen, geheid dat ie ze zo uit heeft!
    Ik ben vanaf t begin naar een orthopedische schoenwinkel gegaan, goede en passende schoenen vind ik erg belangrijk, dan maar wat duurder.. compenseren we wel met kleertjes oid. Haha.

    Zijn er al meer die het ledikant verbannen hebben?
    Hij is er hier van t weekend definitief uitgegaan.
    T is te gevaarlijk, Riff klimt eruit. Maar hij zat laatst ook al met zn beentjes vast tussen de spijlen. Stond op t punt on de spijl maar kapot te zagen.. maar toen schoot hij los. Gevolg was een dikke blauwe knie..
    Nu eerst een matras op de grond bed komt later wel... overigens past de extra ruimte hem wel;)
     
  12. Loveloes

    Loveloes Niet meer actief

    Nou hier een flinke verkoudheid met behoorlijke keelpijn. Ze is overdag de laatste week weer heel vrolijk, speelt veel en lijkt de laatste weken (denk sprong) echt weer veel nieuwe dingen geleerd te hebben. Praat nog meer en begrijpt nu ook steeds meer.

    Lianne, hier nog geen groot bed. Ik hoop dat dat ook nog niet nodig is, moet er nog niet aan denken. Maar hier is ze echt nog nooit gaan staan in bed, best bizar eigenlijk. Af en toe zitten, meer niet. Maar ze heeft ook nog altijd een dunne slaapzak aan.

    Ik word hier wel gek van het kwijlen. Er gaan op 1 ochtend gerust 5 slabben Door en dan nog zijn haar kleren niet droog. Ik ga het nu wel vreemd vinden. Ze moet alleen de achterste 4 kiezen nog. Maar ik kan me niet voorstellen dat die nu al gaan komen?
     
  13. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Ik had ook liever t ledikant nog even gehouden.. maar was gewoon niet veilig meer.
    En loveloes.. hier ook kwijlen en vooral bijten op alles. Echt wel dat t de achterste 4 kiezen zijn hoor. Komen nl al mooie dikke bulten. Kon het ook niet voorstellen maar is toch echt zo.
     
  14. Little man

    Little man Bekend lid

    29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het ledikant gaat er hier binnenkort ook uit. wij hebben ook een lekkere klauter kabouter ondertussen. We hebben gisteren echte schoenen voor hem gehaald maar hij snapt er echt nog helemaal niets van. ze zijn groot en zwaar en de balans is heel anders zie je hem zo denken. Hij is nog geen fan. Op blote voeten gaat gelukkig wel goed. Wat hebben jullie kindjes al veel tanden zeg :$. Hier zijn net tandje 5 en 6 door. en dat was al een drama. meneer wilde echt niets meer eten en alleen maar huilen. er is een hoop paracetamol doorgegaan die dagen.
     
  15. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.465
    3.453
    113
    Onze dame begint ook steeds meer te klauteren. Ze brabbelt de hele dag door, maar je verstaat er geen bal van. En alles is die of da. Ze ligt nog in haar ledikantje en zolang ze daar nog niet uit probeert te klimmen, blijft ze daar ook nog wel even in.
     
  16. Loveloes

    Loveloes Niet meer actief

    Lianne, dat kan dus wel! Ik dacht al om toch eens langs cb te gaan om te vragen of dat kwijlen wel normaal is. Maar ik kan gewoon niet achterin haar mondje kijken. Binnenkort toch eens proberen. Lijkt me lekker als alles door is, zijn we daar vanaf!
    Ik snap echt wel dat je ledikant weg doet als ze gaan klimmen. Laat ze hier dan nog maar lekker blijven liggen in bed. Overd as g klimt ze al genoeg... blijft Riff wel liggen?

    Hier reden we vandaag langs een fabriek, waar de naam met grote letters op stond. Hoor ik in eens achter in de auto 'staat een letter op!' En druk wijzen. Hoe ze daaaar nu weer bij komt..?

    Hier gisteren de kassa van fisherprice aangeschaft. Die vindt ze geweldig! Ook duplo wordt hier leuker. Ze probeert zelf te bouwen en af en toe lukt dat en is ze heel trots.

    Verder is buiten spelen echt favoriet. Of lekker zelf lopen Door de buurt (leren we haar gelijk op de stoep, handje geven bij oversteken enz). En speeltuintjes zijn het einde.
     
  17. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Hij is nog niet zelf eraf gegaan.. zorgen ook dat als ie wakker is we er snel zijn, hij kijkt nl nog wat vreemd in t rond... en willen natuurlijk geen paniek dan.
    En na t ledikant ook de kinderstoel verbannen.. steeds zo'n gevecht om hem erin te krijgen, en hele tijd blijven tieren.. en wild doen.. vandaag dus met een kussen onder de kont op een gewone eetstoel gezet... en wat denk je. .. netjes gedragen en zelfs goed gegeten! ! Hopelijk zet deze trend zich voort.. hij wil blijkbaar niet klein meer zijn ofzo haha. .
    Lijkt mij ook heerlijk als de laatste kiezen ook door zijn . Is toch steeds een ellende als ze doorkomen.

    Woow al hele zinnen... dat is hier niet aan de orde hoor.. dieren en trekkers/vrachtwagens vind hij geweldig.
    Maandag werkt mijn broer dichtbij dus gaan we daar even kijken. Hij is kraanmachinist, dus mag ie even bij op de kraan.
    Van de week ook al even mee geweest met iemand uit t dorp op de heftruck.. rijd vaak voor ons huis langs, en t viel op Dat Riff vaak stond te kijken. En toen stopte hij en mocht ie een rondje mee.. ik ben overigens ook meegeweest haha.

    Beginnen jullie kids ook zo verlegen te worden en zo mama hangen.. echt alleen ik ben goed als k in de buurt ben.. als ik er niet ben valt t wel mee . Hij vraagt alleen 500x in een half uur waar ik ben haha. .


    Ik kreeg vandaag ook berichtje mn nichtje... Riff gaf gister nog met haar kids gespeeld en vandaag zat de oudste van haar helemaal onder de waterpokken... even in gaten houden dus.
     
  18. Loveloes

    Loveloes Niet meer actief

    Riff nog waterpokken gekregen?
    Hier net de zesde ziekte achter de rug. Pfoe ze is op het moment niet zo makkelijk. Heeft de zoveelste schimmelinfectie waar ze echt last van heeft. En steeds dunne ontlasting, 4/5 keer per dag. Dat doet er dus geen goed aan. We smeren al micazonol en het blijft toch steeds terug komen. Iemand nog tips?
     
  19. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Nee Riff heeft geen waterpokken gekregen..
    Hij krijgt natuurlijk ook nog steeds de antistoffen via mij binnen, en ik heb ze heeeeeel erg gehad..

    Hoe gaat het met de schimmelinfectie loveloes??
    Geen tips voor, maar k zou (terug) naar de HA gaan.

    Hier word er heel wat aan af gepoept, gemiddeld 2 poepluiers van Riff op een dag (voorheen misschien 2 per week). Ook ik kan er wat van moet ik zeggen, mede door de antibiotica die ik heb... mijn chronische hoofdpijn rijst de pan uit, maar ben ook heel dik verkouden geweest dus misschien wel een voorhoofdsholte ontsteking die op de achtergrond doorwerkt, en dan zou dit moeten helpen..
     
  20. Loveloes

    Loveloes Niet meer actief

    Ha allemaal,

    Stilletjes hier! Hoe is het met alle dreumessen/pre-peuters?
    Hier gaat het momenteel erg goed. We genieten erg van haar. Ze is enorm vrolijk en praat en lacht tegen iedereen. Tegen elke cassiere vertelt ze dat ze nieuwe schoenen heeft, ze is ook helemaal druk met andere kleine kinderen. We hebben op het moment echt geen klagen! Ze heeft af en toe vreselijke eigenwijze buien. Dan moet ze dr speen, krijgt ze die niet, dan moet ze drinken, dan moet dat toch ook niet, maar wil ze met de duplo spelen, nee dat is ook weer niet goed... dan laat ze zich boos op dr billen op de grond vallen en roept een paar keer boos 'bom!' Nou wij lachen ons soms naar om d'r! Hebben ze bij jullie ook van die buien?
     

Deel Deze Pagina