Zoon uit Januarie 2015.

Discussie in 'De mama's' gestart door beertje22, 24 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Little man

    Little man Bekend lid

    29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het peuterpuberen is hier ook vroeg begonnen. hij kan echt op de grond gaan liggen en nog net niet met zijn handjes bonkend op de vloer een driftbui hebben. wij negeren hem dan meestal of zetten hem even in zijn kamer. Hij begint nu ook de grenzen weer te verkennen en dan zeker bij mij. Ik mag hem niet zoveel tillen omdat mijn rug het nu echt heeft opgegeven en dat weet hij dondersgoed ondertussen. Ik heb echt mijn handen vol aan hem als hij thuis is. Dan ben ik toch heel blij met papa als die er 's avonds weer is. Hij reageert wel heel goed op zijn nieuwe bed. Hij vind het wel leuk dat hij er nu zelf in en uit kan klimmen en als hij echt moe is dan klimt hij ook rustig in bed om te gaan slapen.

    Verder horen we van iedereen behalve van 1 leidster van het kdv (die doorziet hem gelukkig ook) wat een ontzettend lief en meegaand kind wij hebben. Ik zeg dan altijd maar dat het een charmeur is en dat ze hem dan thuis maar eens moeten zien.
     
  2. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Hier ook een echte peuter puber.
    Ook echt op de grond gaan liggen en dan hoofdbonken.
    Merk dat hij zelf moeilijk met zijn boosheid/frustratie om kan gaan. Wat ik doe als hij boos is is een rondje stampvoetend door de tuin en mag hij schreeuwen wat ie wil en op een kussen slaan of oude kranten verscheuren. Ml of ik doen dan mee. . Het lijkt alsof hij anders niet goed durft om het er even goed uit te gooien. Daarna gaan we rustig met hem zitten wat drinken en knuffelen en dan is t ook wel weer goed.

    Vanmorgen ongelukje gehad. Was met Riff in de zandbak aan het spelen en krijg ik een schep zand in mijn oog geslagen... autsj... Vanmiddag mee naar de dokter geweest en een zalf gekregen,was behoorlijk geirriteerd. Kan nu geen licht aan dat oog verdragen en t brand als een gek dus heb een oogklepje haha. .. Riff vind dat maar grappig..

    Met Riff zijn poepen gaat het stukken beter sinds t dieet. Geen lactulose/forlax meer nodig en elke dag poet ie.. niet altijd even makkelijk maar 5 van de 7 dagen t gewoon goed.
    ook eet hij beter. Nog niet heel veel maar de meeste maaltijden eet hij voor zijn doen goed. Gister zelfs iets meer dan een halve boterham gegeten.
    Wel heeft hij vanaf halverwege de nacht nog last van wat kramp.. maar lang niet meer zoals voorheen.
     
  3. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Hoe is het met jullie pubers? Hier valt het allemaal wel mee. Alleen als ze moe is, is er geen land met haar te bezeilen. En luisteren doet ze natuurlijk alleen als ze zin heeft, net als iedere dreumes :D
    Gister heeft ze mij wel een hartverzakking gegeven. Ik was met een kennis in de speeltuin en hielp Kaylin de glijbaan op. De traptreden zaten nogal ver uit elkaar, dus ze moest zich echt optrekken. De kennis zegt nog 'soms moet je ze gewoon loslaten en je bezorgdheid aan de kant schuiven'. Op dat moment rent Kaylin de glijbaan ipv te gaan zitten! Ze schoof aan het einde wel onderuit, maar niet hard gelukkig. Die kennis kwam wel meteen op haar worden terug en vroeg ook hoe vaak ik al bij de EHBO had gezeten met zo'n dreumes ;). Gelukkig is ons dat tot nu toe bespaard gebleven, maar het is natuurlijk de vraag voor hoe lang met zo'n durfal.
     
  4. Little man

    Little man Bekend lid

    29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach zo heeft elke dag weer van die leermomentjes. laatst is er hier een mooie geweest dat je niet moet rennen met een cracker in je hand. Hij ging plat op zijn gezicht. tandjes door zijn lip en bloeden als een rund natuurlijk. maar even met een doekje ertegenaan en 5 minuten later vraagt meneer alweer waar zijn cracker is. de bloeduitstorting op zijn lip en onder zijn lip was wel erg indrukwekkend. Gelukkig hebben we nog niet bij de eerste hulp gezeten maar met de manier waarop hij soms dingen uitvreet scheelt het niet altijd even veel.

    Verder is het wel echt een peuter aan het worden al. Hij is echt het vermogen om te luisteren compleet verloren. zeker als we buiten lopen. Hij moet bij mij echt een tuigje om anders kan hij niet zelf lopen. hij besluit namelijk halverwege om zelf maar eens iets te gaan bekijken en dan is hij ineens weg. Ik kan hem helaas echt niet meer bijbenen nu dus dan maar met een tuigje.

    Hij is ook heel gefrustreerd af en toe dat we niet meer naar buiten gaan. ik kan maar kleine stukjes lopen en meneer is het daar niet mee eens. die loopt het liefst de hele dag buiten in de zandbak. Helaas hebben we geen tuin waar ik hem in los kan laten. Ik ben heel benieuwd hoe dat straks gaat worden als hij de aandacht moet gaan delen.
     
  5. Loveloes

    Loveloes Niet meer actief

    Hier gaat het eigenlijk best heel goed. Ze is vrolijk en maakt momenteel met iedereen contact. Thuis heeft ze wel echt haar dwarse buien: soms niet willen eten, vooral geen fruit. Geen water willen drinken, maar 'SAP!!!!' Alleen kan ze niet goed boos worden ofzo. Dan moeten we zo om haar lachen en gaat ze meteen zelf ook lachen. Hier is ook rollenspel echt duidelijk aanwezig, m.n. als ze met de duplo speelt. Maar ook boodschappen doen met de pop enzo. Dan loopt ze met boodschappentas en poppenbuggy naar buiten en roept 'ga effe naar de appie!' Dat soort dingen is echt genieten. Verder is ze heel actief. Slaapt s morgens in eens weer meer uit (tussen 8-9) en is dan zo actief dat ze soms midd as g slaap overslaat. Ik leg haar dan wel op bed, maar ze gaat gewoon niet slapen. Hier ook een enorm buitenkind. Ze baalt echt als ze niet naar buiten kan. Dat wordt nog wat met haar van de herfst/winter;)
     
  6. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Onze meid heeft een groeispurt achter de rug. Zowel met kleding (maar daar hebben we een hele lading van gekregen van een vriendin) als in ontwikkeling. Dat betekende ook dat we de zijkant van het ledikant moesten verwijderen. De eerste avond heb ik 5x een grijnzende dreumes terug moeten sturen naar bed, maar daarna ging het goed. We hebben vandaag ook een dekbed en dekbedovertrek voor in het ledikant gehaald en zodra de temperaturen zakken, wordt haar ledikant een echt 'grote meiden bed'. Trots dat ze is!
    Ze is ook opeens helemaal gek van vliegtuigen. Zodra er een overvliegt, is het meteen 'kijk!' en wijst ze naar de lucht. Aangezien ze er ook achteraan rende, zwaaien we ze nu maar gedag
     
  7. Little man

    Little man Bekend lid

    29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    De kleding groeispurt moet hier nog komen denk ik. Hij wordt nu weer een beetje molliger en dat betekend meestal dat er weer wat lengtegroei aan zit te komen. De twee woorden zinnen beginnen nu ook wat meer te worden.

    We hebben al een tijdje het grotere bed staan. het ledikant dat we hadden heeft geen zijkant die eruit kan. de eerste nacht was het een beetje lastig voor hem maar nu gaat het al en stuk beter. Hij klimt zelf in bed als hij erg moe is en anders is hij lekker aan het spelen. Alleen als hij 's avonds aan het klieren is dan moeten we wel eens boos worden.
     
  8. Lianne91

    Lianne91 Bekend lid

    22 aug 2014
    948
    0
    16
    Hier gaat het ook goed!
    Veeeeel minder last van zijn darmen en niet meer verstopt!
    wel heel erg oppassen met wat wij eten.. hij reageert ook heel sterk op mijn eten via de bv.. krijg nu wel weer heel vaak om de oren dat ik moet stoppen voor mezelf want zo een streng dieet volgen moet je niet doen als t niet nodig is.. maar dat ga ik niet doen.. ja het is zwaar, maar het is ook niet eerlijk als ik allerlei lekkers ga eten en hij het met een stukje komkommer oid moet doen. Daarnaast heeft bv juist bij allergieën nog steeds heel veel voordelen.. dus nog geen haar op mijn hoofd die eraan denkt te stoppen.

    kledingmaat zit hij al maaaaanden in 86.. al voor hij steeds zo ziek werd en afviel.. en daar zit hij nu dus nog in..
    Schoenen zit hij nu in 22..

    Hier komen ook steeds meer woorden eruit..
    Hij is momenteel dol op puzzelen, kleuren en dansen... en natuurlijk alles wat met water te maken heeft haha.
     
  9. Loveloes

    Loveloes Niet meer actief

    Hier gaat ze ook de lengte in. Gaan hier nu toch meer richting 92. Op het moment is ze erg vrolijk. Zegt vanmiddag als ze wakker wordt 'ik ben blij'. Heerlijk toch :)! Praten en zingen houdt hier maar niet op. Ze heeft op een filmpje het abc liedje gezien en dat zingt ze nu de hele dag.

    Dat veel kleintjes al in een groot bed of zonder spijlen liggen... Ze slaapt hier altijd heel rustig. Ze gaat vaak wel zitten in bed, maar v eigenlijk nooit staan. Er uit klimmen heeft ze nog nooit geprobeerd, nog maar even houden zo!
     

Deel Deze Pagina