Zoon uit Januarie 2015.

Discussie in 'De mama's' gestart door beertje22, 24 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Zolang jij en je kindje wilt. Er zijn zelfs pre-school draagzakken en een doek/draagzak is makkelijker meenemen dan een buggy (vind ik). Nadeel: je kunt je tassen er niet in doen
    Bij een consulent kun je ook huren, dan kun je proberen of het wat voor je is en of je wilt knopen of niet

2. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Ik kan dat dragen op mijn rug niet omdat ik iets aan mijn rug mankeert. Maar ik verzin altijd wel weer iets anders om hem te vreden te ouden.

Ik hoor trouwens van iedereen dat het op het CB zeuren, zeuren, en ngo eens zeuren is. Onze knul zijn benen zijn te stijf pff hoe komen ze erbij? Die vrouw(viswijf) wou eerst beweren dat ie scheel keek??????? Ja tuurlijk!!! Toen ik overtuigend zei: dat dat NIET zo was, toen zei ze: nee, ik keek verkeerd. Kijk dan eens uit je doppen viswijf!!! GRRR. Ze melkte me helemaal uit met vragen en wou van alles weten. Had er gewoon koppijn van.

3. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Cb zat te zeuren dat mijn dochter meer op haar buik moest. De afspraak erna, bij 3 maanden, kon ik ze zeggen dat ze nog steeds niet graag op haar buik lag. Dan rolde ze om zodat ze weer rond kon kijken. Dan doet ze het opeens heel goed, want rollen bij 3 maanden is vroeg. Ze weten daar ook niet wat ze willen.
    Vragen ze of ze kunnen helpen met dingen en wat 'struikelblokken' zijn, zeg ik 'we wonen wel heel klein'. Maar helaas wilde de kinderarts geen woning kopen. Kon het proberen toch? En ja, ik zit ze dus inmiddels ook voor de gek te houden als ze zo raar doen.

4. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Indd je kunt dragen zolang jullie willen en kunnen natuurlijk.

ik vind die im wunderland serie niet zo mooi..maarja smaken verschillen gelukkig.

Wat flauw dat ze geen groter huis voor je kochten twinkle.

ik zeg geen ja en amen op t CB. Ze mogen best weten hoe het hier gaat... ener wat van vinden maar t is nog altijd mijn kind een niet die van hen gelukkig!

5. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Ik heb niet zo'n zin om elke keer weer daar een hele discussie te voeren. En weetje.. als er iemand met mij mee gaat dat zeuren ze niet zo als dat ik alleen ben. Vorige keer zei die vrouw: hij zit niet met zijn hoofdje op het lijntje. Maar je hoef je eigen niet druk te maken hoor. Ik zeg: dat doe ik ook niet, want ik kijk daar niet naar. Ik kijk naar mijn kind niet naar dat lijntje. Ik volg m'n moedergevoel en niets anders! Amen. Toen was ik opeens en ''goede'' moeder pff.. Slijm slijm...

Inderdaad erg flauw Twinkle dat ze geen huis voor je wouden kopen. Beetje kinderachtig!

6. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Oowja... ze vonden het raar dat ie huilde toen ze hem gingen opmeten en weegde.. Huilt ie thuis ook zo? Nee mevrouw, hij vind dat niet leuk en daar is ie een baby voor om te huilen. Pfff... En nog iets... Of ik wel genoeg tijd voor mezelf had?! Had eigenlijk moeten zeggen: wel, kom jij anders oppassen?

7. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ze hadden ook gewoon 1 van onze 2 woningen mogen kopen hoor, dan kunnen wij gaan huren of 1 van de hypotheken oversluiten naar een andere woning ;).

Ik vind ook dat je zelf je kindje het beste kent hoor. Maar aan het begin, als alles nog nieuw is, ga je toch uit van de 'deskundigheid' van het CB.
    Voor bepaalde dingen zijn ze wel handig. Zo ben ik er via hun achter gekomen dat je met boerenkool beter kunt wachten tot een kindje een jaar is. Scheelt toch een hoop krampen. En gelukkig is de verpleegster bij ons CB echt heel relaxed en geeft goede tips (ze heeft ook de intake gedaan en ik zit echt op 1 lijn met haar, dat is wel heel erg prettig). Deze verpleegster is ook niet van 'je moet dit en je moet dat', maar luistert naar de situatie en aan de hand daarvan denkt ze met je mee. Zulke medewerkers zou het CB meer moeten hebben!

8. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Kijk dat is fijn! Maar helaas is dat bij ons CB niet... nee, het moet volgengs het''boekje'' Want anders loopt het niet goed... ZUCHT!!! Hij mag ook niet duimen want dan krijgt ie zuig behoeftes zei die vrouw. Ja tuurlijk! Maar hij mocht wel een speentje. Wat is daar verschil in? Nou hij mag van ons lekker duimen ze bekijk maar. Ons kind, onze regels moet ze nog 3e erbij nemen mag ze daar lekker de baas over spelen. Ze heeft namelijk al 2 zonen staat op haar FB. Lang leven FB!

9. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Hier zit ik niet op 1 lijn met t CB. Kennis over borstvoeding hebben ze niet... meer dan de "standaard" dingetjes over reflux weten ze niet. Stikincidenten, bijwerkingen medicatie, angst voor t slapen.. nee daar hebben ze nog nooit over gehoord... ik draag teveel wat hem in zn ontwikkeling belemmert, ik voed hem tevaak, hij moet minder vaak en grotere hoeveelheden..ik verwen hem door hem in slaap te voeden/wiegen... t ja liever dat dan geen slaap en Stikincidenten door t krijsen van paniek... weetje... eigenlijk ben ik een hele slechte moeder als ik t zo opsom... Vinden jullie ook niet? :D

10. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach de eeuwige discussie over het cb. de een vind ze geweldig de ander kan ze wel schieten. Ik kan ze ook schieten hoor. Hier moest ik maar vooral niet stimuleren met staan met 6 maanden want dat kon nog niet. Maar hij wilde zelf gaan staan. Ze zijn mij te erg van de regeltjes en niet van het kijken naar je kindje. Ik ben benieuwd, over een week mag hij weer voor prikjes.

11. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Juist dat is mijn idee ook! Kijk naar je kindje dat is het aller beste. Je weet zelf als moeder zijnde het aller beste wat je kindje wil/kan. En het CB is een opname, hoe kunnen hun nou zien hoe dat ie is in dat half uurtje dat je daar ben? Niet toch?! Ik zeg vaak: consontratie bureau ipv consultatie bureau haha.

@Lianne91 In hun ogen doe je het NOOIT goed. Hoe goed je het ook voor je kindje wil. Hun kijken naar een boekje en als je kindje daar van afwijk is je kind niet goed pff... Oor in... oor uit! Amen!!!

12. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Klopt little man.. alles moet volgens t boekje... en in mijn omgeving sta ik sowieso al bekend als zei die t altijd net even anders doet.... en dat neemt zl over. Al van het begin van de zwangerschap af aan..!
    Hier moest ik dat gaan staan meteen half jaar ook remmen... maar nee dat hij de vorige keer al liep (9,5 maand) dat vinden ze dan weer mooi en zo goed... tja als hij pas met 8 maand ging staan had ie niet gelopen.. en zo kan ik nog wel wat voorbeelden noemen.

Hier is slapen momenteel 1groot drama... hij blijft uren vechten tegen de slaap.. zeeeeeer vermoeiend...

13. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Mijn dochter groeit 'volgens het boekje', dus dat zal bij het cb wel helpen. Bovendien weet ze heel goed hoe ze mensen kan charmeren. Ik kreeg zelfs geen kritiek toen ik haar speenvarken noemde omdat ze aan het krijsen was omdat ze geen zin had in de onderzoeken, haha.

Het slapen is hier bijna 3 weken drama geweest en gaat nu weer iets beter. Ze wil zelfs opeens een ochtendslaapje doen, maar tussen de middag slapen beperkt ze dan ook tot een uurtje. Laatst heeft ze zelfs een dag het overdag slapen overgeslagen. Tja, als ze niet wil slapen, hoeft het niet. Ik ga haar niet dwingen. Als ze 's avonds maar wel gaat slapen.
    Ze lijkt daarin echt niet op mij. Ik heb veel slaap nodig.

14. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Poeh, als ik dat van jullie allemaal lees, dan is Emma volgens mij een beetje langzaam. Ze gaat nog niet zelf zitten. Ze kruipt nog niet, ze zit wel in kruiphouding en begint nu haar beentjes te verzetten, maar haar armpjes nog niet. Ze trekt zich alleen op als ze mijn handen vast heeft, dan gaat ze echt op zoek naar mijn handen en zodra ze die heeft gaat ze staan. Ze heeft ook nog maar 2 tanden (al heeft dat natuurlijk niks met ontwikkeling te maken.

Is ze echt wat later dan gemiddeld of moet ik echt rekening houden met dat ze eigenlijk een maand jonger is (te vroeg geboren)?

Slapen gaat hier wel heel goed. Vanaf 6 weken doorslapen van 23.00 tot 6.00 en vanaf 4 maanden vanaf 20.00 uur.

15. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Elsa, grote kans dat jouw dochter in andere dingen juist weer heel goed is. En het zal zeker wel meespelen dat ze (te) vroeg is geboren. Kaylin kwam er pas uit bij 41.2. Als jij bij bijvoorbeeld 36weken bent bevallen, zal dat echt wel verschil maken denk ik.

16. tvt

tvt Niet meer actief

Lastig he dat slechte slapen. Hier gaat het overdag heel goed, 's morgens een uur en 's middags anderhalf uur. Maar op het moment is het m.n. s avonds echt prut. Ze slaapt wel, maar zo onrustig! Ze kan zo een uur huilen (lees: vaak krijsen) voor ze eindelijk slaapt. En net als nu wordt ze constant huilend wakker. Ze heeft dan al speen in, dus speen helpt dan ook niet. Even er uit en weer leggen, vervolgens komt ze een kwartier later weer. En ik maar denken dat we de 11 maanden sprong gehad hebben.. Wat dit nou weer is? Geen idee! Ik word er altijd erg onzeker van, wilde dat ik wat meer vertrouwen had dat het gewoon goed komt, ook als ze al een week iedere avond/(nacht) dit doet;)

17. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik pak tegenwoordig de tablet en ga zitten internetten tot ze slaapt. Werkt perfect. Als ik wegloop, is het brullen en raakt ze compleet overstuur. Het werkt, dus ik vind het prima

18. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Te vroeg gejuicht. Het 'baby alarm' is sinds mijn vorige post al 3x afgegaan!

19. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Hier gaat het slapen momenteel weer hartstikke goed! Eventjes afkloppen.. Je zal zien dat ie vannacht weer huilend wakker word. Hij heeft nu ook weer een periode dat ie zijn eten uit zijn mond haalt en wilt bekijken als ik hem eten geef. Het ene hapje gaat er zo in zonder dat ie het eruit haalt en bekijkt. En het andere hapje moet ie het helemaal bekijken. Hij zeg trouwens ook al mama. En hij heeft al 4 tandjes..

20. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Little man. . Ja dat is zeer lastig... al vanaf begin af aan...:(
    Maar.... ooit komen er wat dat betreft betere tijden... Gelukkig is hij overdag wel supervrolijk.

Elsa.. Emma wacht tot jij hoogzwanger bent en gaat dan de boel op stelten zetten:p ik zou me nog geen zorgen maken hoor komt vanzelf. ..

twinkle... dat is herkenbaar.. Te vroeg juichen haha..
    hoe is de nacht gegaan?
    Riff groeit wel volgens t boekje.. met zn lengte volgt hij de -1lijn en met gewicht zit bij tussen de gemiddelde en +1 lijn.
    laatste keer bij t CB was hij 69,8cm en 9,5kg

Deel Deze Pagina