Zoon uit Januarie 2015.

Discussie in 'De mama's' gestart door beertje22, 24 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik noem ze nu maar het consternatiebureau. ik moet wel opletten dat ik dat daar niet ook zeg. Ik vertel ook maar niet meer wat mijn zoontje allemaal kan maar ik laat ze wel vragen stellen en dan zeg ik wel ja of nee. scheelt en hele hoop discussie.

Maar Elsa je hoeft je geen zorgen te maken hoor ieder kind ontwikkeld op zijn of haar eigen tempo en lopen en staan hoort bij 1 jaar eigenlijk dit is de periode dat ze eigenlijk leren kruipen. Wie weet heeft Emma er wel helemaal geen behoefte aan op dit moment en vind ze andere dingen leuker om te leren.

Ik ben er nu wel achter dat mijn zoontje veel meer slaap nodig heeft dan hij op het kdv krijgt. we hebben hem nu een paar dagen zijn eigen ritme laten volgen omdat we toch thuis waren en we hebben meteen een veel vrolijker kind. Nu alleen nog kijken of het kdv zich er nu aan gaat houden.

2. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    De nacht is hier goed gegaan hoor. Ze slaapt nog steeds op onze slaapkamer, dus zodra ik in de buurt ben (uiteraard moet ik het zijn, niet mijn vriend :( ), dan gaat ze slapen. Het is gewoon verlatingsangst.

Little man, wel vervelend dat je zoontje te weinig slaap krijgt. Het kan ook zijn dat hij op het kdv minder slaapt omdat daar veel meer prikkels zijn, dus ik hoop voor je dat hij daar nu ook genoeg slaap krijgt.

3. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Ze zijn vandaag bij ons een rolluik aan het plaatsen dus hij kon niet op de gebruikelijke manier slapen. Dus is ie bij mij in de armen in slaap gevallen en heb hem heel voorzichtig in de box gelegen en slaap nog steeds. Zo lief!

4. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    We komen net bij het cb vandaan. Nou, wij hebben het perfecte kind. Lengte precies op de middellijn, gewicht er net iets boven, maar nog geen +1. Mevrouw moest zich even uitsloven en liet klanken met oe en au horen, wat blijkbaar niet zo gebruikelijk is voor deze leeftijd.
    Ook ging ze staan toen ik haar bij de speeltjes neerzette en de verpleegster was verbaast hoe goed ze haar beentjes onder controle had.
    Oftewel, wij kunnen niks meer verkeerd doen volgens hun.
    Ze hebben ons nog wel even geïnformeerd over veiligheid met een kruipende baby, die alweer 2 maanden rondkruipt, dus gelukkig kunnen we zelf ook nadenken. Omdat we een bijeenkomst bijwoonden, heeft Kaylin ook even laten zien hoe goed ze zelf stukjes fruit kan eten (en hoe ongeduldig ze is)

5. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    wij moeten over 2 weken naar het cm. Helemaal geen zin in, maar m'n vriend gaat mee. Ben heel benieuwd wat er dan gezegd word. Tja dat zijn ze bij onze knul ook wat ie doet. Ze zullen nu ook wel weer verbaad zijn wat ie allemaal kan.

6. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik kreeg trouwens ook een compliment over de rietjesbeker (van nuby) van de verpleegster. Wij geven daar water in (ze laat de helft weer uit haar mond lopen, dus is wel een knoeiboel). Blijkbaar zijn de rietjesbekers beter voor de mondmotoriek dan een tuitbeker. Ze zijn in ieder geval beter als antilekbeker dan een tuitbeker (wat ik dan weer heel prettig vind)

7. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Twinkle81@ Hier doet ie ook veel lekker hoor, vooral als ie geen dorst heb gaat ie ermee spelen en lachen. Tja dan stoppen we gewoon.. Geven jullie haar de hele dag door water of alleen op een bepaalde tijd?

Onze knul heeft vandaag en gisteren een beetje een humeurige dag. Misschien een sprongetje!

8. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Water mag ze de hele dag. Melk en verdunde sinaasappelsap krijgt ze wel op (redelijk) vaste tijden. Vaak drinkt ze alleen water als ik de beker aangeef, dus in de praktijk komt her erop neer dat ze dat ook op bepaalde tijden drinkt.

We hebben haar net een kerstjurkje aangetrokken, een ikea eland bij haar gezet en foto's gemaakt met de kerstboom op de achtergrond. Nu de kaarten nog maken. Die gaan bij ons de hele wereld over (oa ethiopie en verenigde staten), dus we zullen ze volgende week moeten versturen.

9. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij geven nu ook al twee weken water uit een rietjesbeker. Hij had de rietjesbeker trouwens sneller door dan een tuitbeker (die snapt hij nu nog niet). Hij heeft hier altijd de beker bij zich in zijn stuk van de woonkamer en hij staat 's nachts ook in zijn bed. Anders moet ik er namelijk elke nacht uit omdat meneer een slok water wil en nu kan hij zelf pakken. Ik heb echt geen zin in het cb deze keer. Ik ga nu maar eens gewoon alleen voor de prikjes en niet voor het gezeik eromheen.

10. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Waar kopen jullie die rietjesbekers dan? Ik heb er wel eens naar gezocht, maar vind ze dan alleen maar van 12+ maanden.

11. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik heb die van 12 maanden in gebruik. Ik heb hem bij de kruidvat gehaald, maar bijna overal waar ze babyspullen verkopen hebben ze ze

12. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook die van 12 maanden maar dan die van avent. dat rietje is iets buigzamer en zachter dan die van nuby.

13. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Ok, dan zijn het toch wel die bekers. Zal ik dan ook maar eens gaan proberen.

14. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Ik heb ook van de nuby.. van Avent is indd zachter, daar had Riff al heel gauw een lek in gebeten... bij de Nuby geen last van.. maar indd is ook vanaf 12maand.

Wat zie ik Elsa.. nog een meisje op komst? Leuk hoor..

15. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Ja klopt Lianne, we krijgen nog een meisje. Erg leuk. Al had ik een jongetje ook super gevonden.

16. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Lijkt mij juist heerlijk, 2 meiden. Jongens zijn zulk 'onbekend' terrein. Ik heb dan ook geen broers.

We hebben net voor het eerst peer-appelstroop op brood gedaan. Dat was dus geen succes. Smeerkaas, boter, kipfilet... Het gaat er allemaal zonder problemen in. We doen een keer zoet broodbeleg en mevrouw moet er niks van weten. Dat is niet volgens het boekje, haha. Ik had de stroop van zonnatura gehaald omdat daar geen rietsuiker etc aan toegevoegd wordt, maar ik denk dat ik het zelf op moet eten (en ik heb liever kaas/smeerkaas/chocola /pindakaas op brood, maar weggooien vind ik zonde. Ze moet maar af en toe een hapje van mij nemen om aan de smaak te wennen)

Hebben die van jullie ook dingen die ze wel lekker vinden of juist niet? Mandarijn is hier overduidelijk favoriet. Dat kun je niet rustig eten hier in huis. Tonijn wordt niet gewaardeerd. Zal ze wel van haar moeder hebben, want ik ben er ook niet gek op

17. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Wij geven het meest stroop en jam op de boterham. Vind ie helemaal geweldig! Ik las gisteren dat ze vanaf volgend jaar op het CB ook erop gaan letten of babys autisme hebben.. Nog meer gezeik daar... Zijn we mooi klaar mee!
    Alles wat wij eten moet onze knul ook eten.

18. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Dan moeten ze al wel autisme vermoeden natuurlijk. Maar ik ben er ook bang voor dat kinderen die wat meer op zichzelf zijn, of die wat minder vlot zijn met praten, al snel een stempel opgeplakt krijgen. Dat zal bij onze dochter niet gebeuren, maar veel ouders zullen onnodig ongerust gemaakt worden. Tenslotte weten de meeste mensen helemaal niet wat autisme inhoudt en het CB al helemaal niet.

Het weinig contact zoeken met mensen KAN een uiting zijn, maar dat hoeft helemaal niet bij autisme. Het is natuurlijk wel één van de meest-voorkomende dingen, maar het kan zich ook uiten in bijvoorbeeld oversociaal gedrag.

Zware vormen van autisme kunnen ze er misschien tussenuit pikken, maar de lichte vormen zeker nog niet op zo'n jonge leeftijd. Het is veel belangrijker dat ze gewoon naar de ouders luisteren en niet één of ander lijstje aflopen en daardoor een stempel op een kind plakken.

19. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Ben het helemaal met je eens: Twinkle81
    Ze kijken liever naar de regeltjes als dat ze naar jou als ouders luisteren hoe dat je kindje het allemaal doet. Althans hier wel. Ben benieuwd wat ze de volgende keer weer gaan zeuren bij het CB. Ze zeuren elke keer over zijn beentjes pff... Terwijl er NIKS meer aan de hand is, mja maak hun dat maar eens wijs. Gelukkig gaat mijn vriend dan mee, ik stotter namelijk erg veel. Dus ik kom best moeilijk uit mijn woorden. Wandelen vind onze knul trouwens ook steeds minder leuk worden, hij wil heel de dag kruipen haha.

20. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Lopen is op deze leeftijd nog helemaal niet zo normaal hoor. Dus als hij dat al kan, zal er niks mis zijn met de beentjes ;).
    Hier wordt nog gewoon vrolijk rondgekropen. Staan (ook los) gaat wel en schuivelen langs de tafel ook, maar waarom zou je lopen als je heel snel kunt kruipen?

Deel Deze Pagina