Zoon uit Januarie 2015.

Discussie in 'De mama's' gestart door beertje22, 24 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    CB dat denkt t autisme nu al te kunnen onderscheiden.. ik moet dr best wel om lachen.. HAHA...
    Twinkle heeft t al mooi verwoord dus ga er verder niet op in..

Wat meneer heeft.... geen idee... snachts elk anderhalf uur wakker, en nu slaapt hij al voor de 2e keer 2 uur... overdag 4 uur slapen is hier echt niet gewoon, 3 uur is al veel maar dit..... haha.. ik vind t wel even heerlijk kom eens aan dingen toe wat steeds blijft liggen..

Gister zijn we lekker met ons 3tjes naar de dierentuin geweest, Riff is echt gek op dieren en nergens bang voor wat dat betreft.

Hier wou meneer hoe dan ook kunnen lopen ondanks hij snel kon kruipen..

Misschien rare vraag, maar hoe heeft vast voedsel bij jullie kleintjes verandering in de ontlasting gebracht en hoelang heeft dat geduurd?
    Hier nl constant moeilijke stoelgang na een dag goed gegeten te hebben, dachten door de medicatie,maar switchen nog steeds en ook krijgt hij probiotica...

2. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Hij kan gewoon al staan, en doet al hele klein stapjes langs de tafel. Maar goed, kun je bij het CB niet wijs maken aan hun dat ie niks heeft aan zijn beentjes. Hun zeggen dat, en tja... hun hebben er voor geleerd. Ik ben ook maar ''huisvrouw'' ''zucht'' Hebben jullie kindjes snachts ook een nat bed? Dan plast onze knul zoveel in zijn luier dat zijn luier het niet aan kan. En dan word ie snachts wakker, en dan verschonen we hem ff. En dan is alles nat, en daarna gaat ie weer gelijk slapen. Niet huilen of zo.

3. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Het CB is raar zeg. Hier waren ze juist vol lof dat Kaylin zo stabiel op haar benen stond. Dat was helemaal niet zo gebruikelijk bij 10,5 maand zei de verpleegkundige! Ligt er dus net aan wie je voor je hebt.
    Hier geen nat bed. Voordeel van een meisje, die plassen niet over de luier heen. Ik moet wel zeggen dat we al een tijdje op maat 4+ zitten, ondanks dat ze nog maar 9,5 kilo is. Daarbij gebruiken wij Babydry voor de nachten. Een andere luier durf ik niet aan, want de luiers zitten 's morgens best vol (het verbaast mij af en toe dat alles nog droog is. Overdag hebben we met 'goedkope' luiers wel eens ongelukjes gehad)

4. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Het poepen is hier altijd al goed gegaan. Heel in het begin heeft ie een keertje gehad dat ie een paar dagen niet had gepoept en ineens kwam alles eruit. Voor de rest ie poepen altijd eigenlijk goed gegaan. Soms al 4 x per dag haha.

5. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    En als je op een maandag gaat moet je geluk hebben dat ze een goed weekend hebben gehad. Dat is zo hier wel. Wij gebruiken nu ook 5 Junior van Kruidvat merk. Eigenlijk hadden we die gekocht voor de nacht, maar overdag gaat dat ook goed. Dus hebben we die nu ook voor overdag.

6. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gebruiken nu pamper baby dry 5+ 's nachts. die houden het gelukkig redelijk. overdag gebruiken we activefit 5. het kdv gebruikt kruidvat luiers en die doen hem nog 4+ om met als gevolg dat de avondpoepgolf meestal net niet binnen de lijntjes blijft. zl heeft net ontdekt dat hij redelijk kan stappen langs het hek van zijn speelplaats. hij heeft ook voor het eerst een nachtje gelogeerd zondag bij opa en oma en dat ging helemaal goed. hij wordt echt al groot en niet alleen zijn kleding ( maat 86:$)

7. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Hier gebruiken we de bumblies 4+ (Plus of Netto halen wij ze)
    Hoe groot en zwaar zijn jullie kindjes??
    Hier zitten we ergens rond de 70cm en 9,5kg (zal iets meer zijn inmiddels).
    Kreeg vanmiddag nog weer een opmerking omdat ons Riff al loopt en zo klein is...past niet bij het beeld wat men heeft van een baby die loopt haha..
    Tja kan er ook niets aan doen dat ie vlot is en klein.

8. tvt

tvt Niet meer actief

Nou pft ik zit er ff doorheen. Nu al twee weken iedere avond gehuil als ze op bed ligt. Wil graag weer wat rustige avonden terug! Pft hopelijk gaat deze fase snel voorbij.

9. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik hoop dat ze dat overslaat hier. We hebben al een periode met moeilijk slapen gehad, ik heb geen zin in nog een. Die periodes zijn zo vermoeiend!
    Hier staat het bedje naast een kastje met aankleedkussen erop en gister heeft ze eerst alle rompers, pyjama's en hydrofielen die er lagen er tussenuit getrokken, vervolgens het aankleedkussen in het bed om er op te gaan staan en te kijken of ze zo uit bed kon klimmen(kan ze niet), toen net zo lang zitten graaien tot ze bij mijn kleding kon die over een kledingrek hing om vervolgens heel zielig te gaan huilen toen zowel mama als papa boos waren.
    Hoe zou dat toch zijn gekomen? Ze had toch helemaal niks verkeerd gedaan? Ze lachtte toch toen mama en papa gingen kijken wat ze aan het uitspoken was?

Ze is echt heel ondeugend en heel erg aan het uittesten.

10. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Ff een vraagje... Las gisteren dat als je kindje 1 jaar is geweest dat Nutrilon 4 opvolgmelk onzin is. Dat je dan ook gewone melk kunt geven. Maar moet je dat dan ook opwarmen of niet? Als hij gewone melk lust mag hij dat natuurlijk gewoon van mij gaan drinken. Maar ik weet namelijk niet of dat het onzin die, vandaa deze vraag hier. Misschien dat jullie het weten..

11. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even zonder een discussie te starten (daar is al een discussietopic over). Ik ga wel gewoon nummer 4 geven straks. Ik weet dat er meer suiker inzit maar zl krijgt voor de rest alleen water en geen koekjes of zo. Ik blijf het voor de vitamines toch maar geven.

Wij hebben ook zo'n heerlijk ondeugend ventje alles moet onderzocht worden en alles wordt gedaan met een grijns van oor tot oor. Ik moet er altijd wel om lachen. gelukkig is zijn papa wel streng dus dan ligt hij wel stil.

12. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Ik ga proberen hier om hem gewone melk tussendoor te geven ipv water met roovicee.

Hier net zo hoor... als ik de stofzuiger/dweil pak MOET meneer ff kijken en ermee spelen.. Wat ze er aan vinden he?! En hij is er dan ook helemaal zoet mee, zo grappig!
    Hij wilt steeds minder in de kinderwagen, dus word steeds lastige voor me om met hem weg te gaan. Hij wil alleen maar kruipen..

13. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Het klopt dat gewone volle melk voldoende is. Hier krijgt Riff dat af en toe ook al een paar slokjes.
    Ik heb nl besloten tot een jaar nog te kolven en dan niet meer. Nu heb ik nog wel wat vriezervoorraad maar als dat erdoor is krijgt hij volle melk. Wat ik nu kolf gaan in kleinere porties de vriezer in en dat dan eerst nog gemengd..

Had meneer gister overdag 4 uur geslapen wat eeg veel is voor zijn doen, besloot hij die 1,5 uur die hij extra sliep vannacht maar te gaan spoken...

14. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Lianne91@ Haha, gaat ie dan ook huilen of blijft ie wel netjes in zijn bed? Onze knul heeft het af en toe dat ie ineens wakker word in de nacht of net voor dat wij gaan slapen. En dan duurt het ongeveer 1 uurtje voordat ie weer gaat slapen. Wilt ie ff bij ons zijn.

Ga straks is eventjes een beetje volle melk proberen te geven. Kijken of dat ie dat lekker vind.

15. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik heb eigenlijk alleen nog maar melk gebruikt bij het bereiden van eten (gehaktbrood etc).
    Kwark gaat nog niet zo goed. Ze eet het prima op, maar vaak spuugt ze een (half) uurtje later, dus dan zit het er nog niet in. Yoghurt spuugt ze ook sneller van als opvolgmelk. Best raar eigenlijk, want het is allemaal koemelk. Ik durf daardoor nog niet aan gewone melk te beginnen. We zitten trouwens nog gewoon op nummer 2. Ik ga in januari rustig proberen gewone melk te proberen. Gaat het niet, dan gebruiken we nog even opvolgmelk.

16. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    @Twinkle81 Ik heb nog nooit van gehaktbrood gehoord. Dat is gewoon brood met gehakt of zo/ Doe je dat speciaal maken voor je dochter?
    Onze knul eet gewoon bruin brood, en wit brood.
    Vanmorgen naar dorp geweest, op een gegeven momen wou die niks meer, niet meer opgetild worden niet meer in de kinderwagen. Dus was blij dat ik thuis was kon die lekker kruipen. Hoe zouden jullien dat doen als ik vragen mag? Als jullie kindjes niet willen in de kinderwagen?

17. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Onze knul is vandaag precies 11 maandjes oud. Wat gaat het hard! Nog 1 maandje en hij is alweer 1 jaar. Jullie al ideetjes aan het opdoen voor de verjaardag van jullie zoon/dochter? Ik heb bepaalde spulletjes al wel gekocht. Alleen zitten nog te verzinnen hoe dat we dat gaan doen met de visite tijd. Het zijn gelukkig maar een paar mensen die langs komen. mijn ouders, mijn vriend ijn ouders. En m'n broer en schoonzus. Voor de rest allemaal geen contact mee. Hij heeft wel vaste slaapjes maar de ene keer sochtends en de andere keer smiddags.

18. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Gehaktbrood is eigenlijk gewoon gehakt met ei, paneermeel, melk, groentes en dan in een cakevorm in de oven, zodat je een 'brood' krijgt. Er zijn veel recepten voor, maar ik heb hem uit 500 baby en peutergerechten (daar haal ik heel veel recepten uit. Staat ook o.a. een hele milde 'eerste' curry in). Ik ben nu niet thuis, dus wordt lastig doorsturen. Als je even googled vind je wel een aantal voorbeelden.

Voor geen kinderwagen hebben wij een draagzak (2 zelfs), een ringsling en een draagdoek. Maar dat was voor jou geen oplossing begreep ik, toch Beertje? I.v.m. je rug? Maar op de arm lijkt mij nog veel zwaarder.
    In de supermarkt gaat ze in het zitje van het karretje, want dat vindt ze geweldig.

Verjaardag is pas volgend jaar, dus heb ik nog niet echt over nagedacht ;).
    Aangezien veel familie aan de andere kant van het land woont, zal het sowieso in het weekend gehouden worden. We wonen klein, dus kunnen toch niet veel mensen ontvangen. Zal dus ook kleinschalig gehouden worden. Scheelt ook weer opslag voor speelgoed :p

19. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Ik heb ff zitten googlen op gehaktbrood. Ziet er niet echt heel erg verkeerd uit haha.

Nee idd, ik kan dat niet vanwege m'n rug. Ik heb 2 metalen pinnen in m'n rug zitten ivm Scoliose. Dus het is best zwaar voor me, maar goed doe het met alle liefde. Ga toch maar naar de winkel als m'n vriend thuis is van het werken. Of we gaan met z'n 3e, dan kan papa onze knul beet houden op zijn nek vind ie namelijk helemaal geweldig!

Ik wil binnenkort ook hem in het karretje van de super markt doen. Kijken of dat dat gaat. In dat zitje, hopelijk wel.
    Wij hebben nu een bakfiets waar we veel mee weg gaan, maar ga denk ik toch ook een fiets zitje aanschaffen.

20. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Supermarkt gaat hij indd gewoon in t karretje. Nu kan onze knul al lopen. En als er merken dat hij echt niet meer wil zien of gedragen wil worden laten we hem een klein stukje aan de hand meelopen. Is ie wat energie kwijt en de beentjes gestrekt. En vaak wil hij daarna wel weer:D

Oh en beertje.. we kunnen hem in bed laten, maar dan zet ie de hele boel op stelten. Hij gaat ook niet zelf weer slapen. Sowieso moeten we hem helpen met inslapen.

Deel Deze Pagina