Oke das wel handig haha. Dat is hier ook soms het zelfde. ene keer moet ie ff 2 tellen huilen voordat ie gaat slapen. En de andere keer gaat ie eerst duimen en dan slapen.
Pfff, ben kapot. Gister om 5.45 op want ik moest om 8 uur op mijn werk zijn. Dan moet ik om 7 uur bij de oppas zijn dus dat redden we dan net. Na het werk Kaylin opgehaald, eten gemaakt en gegeven en naar bed gebracht. Nou, alles wat gesloopt kon worden moest kapot. Wat een rotzooi! Uiteindelijk besloot ze om 21 uur te gaan slapen. Vanmorgen weer overal aanzitten waar het niet mocht. Was erg lastig om lunch te maken dus was blij toen ik bij de oppas was. Ik was al doodop van gister en een opstandige baby is dan niet fijn. Ze gaat nu (20.45 uur) eindelijk aanstalten maken om te slapen. Gelukkig is mijn vriend de keuken aan het vrijmaken, want we kregen net te horen dat ze eindelijk de kozijnen in de keuken gaan vervangen: MORGEN! !! En onze woning is als eerste aan de beurt dus om 8.30 uur moet ik de katten in de woon-of slaapkamer opgesloten hebben en een baby warm aangekleed, die dan eigenlijk toch nog wat moe is en een badje zal 's middags ipv 's morgens moeten omdat het 's morgens te koud gaat zijn. Leuk om dat de avond vooraf pas te horen (afgelopen maandag werd gevraagd op welke dagen wij thuis zijn en donderdag is mijn vrije dag). Geen tijd meer om oppas te regelen. Ik zit er nu aardig door. Hopelijk een rustige nacht. Even een impressie van gister (dit had ze 4x gedaan, foto krijg ik helaas niet gedraaid):
Twinkle81@ Wat voor werk doe je? Ik ben thuis bij mijn zoontje. Bewust voor gekozen. Heb je dochter het wel naar d'r zin bij de oppas? Als je dochter nou een humeurige bui hebt en papa komt weer thuis is het dan weer over vaak of niet? Bij onze knul is dat vaak wel zo. Denk omdat ik de hele dag bij hem ben, dat ie mij maar ''gewoontjes'' vind. Weet het natuurlijk niet zeker. Soms vind ik dat wel eens jammer, dan komt papa thuis en ineens is ie weer vrolijk. Maar goed ook weer een goed teken voor papa. Lekker op tijd inderdaad! Konden ze dat niet eventjes wat eerder zeggen? Sinds dat wij onze zoon hebben gaan wij ook best vroeg naar bed. Trek het soms ook niet om nog tot weet ik veel hoelaat op te blijven. Zal echt m'n open ogen moeten houden met Oud & Nieuw. Of misschien toch gaan slapen hihi. Wie zal het zeggen. Ben ook erg benieuwd hoe dat onze zoon het zal doen met Oud & Nieuw. Mocht ie niet durven gaan slapen, zijn we er gewoon voor hem.
@beertje22 hier is dat ook zo. Wij liggen tegenwoordig bijna altijd tussen 22.00 en 22.30 op bed. Gek he, maar als we later gaan, merk ik dat de volgende dag zo goed. Hier straks weer naar t CB. Gelijk voor inentingen. Br.. hopelijk valt dat een beetje mee. Ben ook benieuwd hoe nu verder met voedingen enz. Ook het slapen naar eens aankaarten, kijken of zij nog tips hebben. Het blijft s avonds huilen en de laatste 3 nachten is het ook erg raak. Vannacht om 22.00u, om 00.00 uur, en daarna een uur spoken tussen 1.00u en 2.00u. Ze ligt dan gewoon constant zacht te huilen. Vaak ook gewoon met speen. Er uit halen bijv helpt niet. Ik laat ze nu gewoon steeds maar huilen en ga iedere 5/10 min even kijken. Jullie nog tips? Hoop echt maar dat het tijdelijk is. Hopelijk een fase die weer over gaat.
@beertje, ik werk op een helpdesk (voor een bedrijf, niet voor een callcenter). Ik zou graag minder uren gaan werken, maar mijn woning aan de andere kant van het land staat al sinds april 2013 te koop. Hele mooie ruime woning, 2x zo groot als waar we nu wonen. Helaas staat de huizenmarkt vast. Omdat de woning waar we nu wonen ook een koopwoning is, maar te vol is om te verkopen, zitten we helemaal vast. We hadden graag nog een 2e kindje gehad, maar dat kan hier echt niet. Ik ben al 34 dus ik denk dat het bij een zal blijven Kaylin is ook blij om papa te zien hoor. Hij haalt haar meestal op bij de oppas, alleen niet op dinsdagen. Dan moet hij om 18:00uur in de dojo zijn. Mijn schoonouders passen op trouwens. Dat vindt Kaylin hartstikke leuk. Ze hebben 3 honden waarvan 1 pup van 9 maanden. Die 2 zijn dikke maatjes.'s morgens zitten de honden in de bench, omdat de pup vooral 's morgens erg baldadig is en ze kruipt altijd eerst naar de bench toe om een aai te geven. De pup brengt haar speeltjes altijd naar Kaylin en laat Kaylin er ook gewoon mee spelen. Voor Kaylin is de oppas leuker, want daar kan ze lekker rondkruipen. Die ruimte heeft ze hier niet. De aannemer van de kozijnen is er. Ze zijn dus de hele dag bezig krijg ik NU te horen. Daar gaat mijn dagplanning. Gelukkig maak Kaylin veel goed door naar de tv te wijzen bij reclame van hulphonden en 'aai' te zeggen . Ik maak mij wel een beetje zorgen hie dat vanmiddag met slapen zal gaan. Ach, het is maar 1 dagje. Ze begint nu al in haar ogen te wrijven en te mopperen dus zal een groot succes worden
Ik ben gewoon echt moe als ik naar bed ga, en ik heb zoiets: je weet nooit hoe de nacht zal gaan verlopen. Al heeft ie niet echt meer dat ie snachts moet huilen , maar goed het is en blijft een kindje. Doen wij ook wel eens als het zo is dat ie snachts of om 10 uur of zo wakker word. (7 uur gaat ie slapen savonds) Dan laten we hem ff 2 tellen huilen, en daarna gaat ie slapen. Vind dat er best ielig uit zien maar soms moet het ff. Als ie echt niet stil wil worden pakken we hem er weer uit. En zo blijven we bezig!
Nou op t CB waren ze dik tevreden. Ze doet het goed. Ze vroegen of ze al een beetje tijgert..? Haha nou dat doet ze al een half jaar hoor. Prikjes vielen ook mee. Ze prikten tegelijk, dus maar 1x pijn... @Twinkle81 succes! Gewoon op bed leggen en anders slaapt ze toch een dagje wat minder? Slaapt ze niet in de wagen? Anders even een uurtje lopen?
Ik heb geen extra sleutel voor de aannemers. Ik kan dus ook geen boodschappen doen, echt frustrerend! Ik baal er best van, want ik ga altijd wandelend naar het centrum) om boodschappen te doen (behalve bij regen, dan neem ik de auto) en ik wilde vandaag luiers inslaan bij kruidvat. Het is niet anders. Voordeel is dat ze dan vanavond waarschijnlijk goed slaapt en ik dus wat aan mijn avond heb. Pff, 22:00 al naar bed. Ik probeer het ook altijd en het lukt nooit, haha. Ik ben dan ook een avondmens, dus we hebben Kaylin al leren uitslapen in het weekend. Even in bed spelen en daarna tussen ons in liggen. Vaak slaapt ze dan nog een (half) uurtje. Ik geniet er nog even van, zolang het kan. Er gaat een moment komen dat ze niet meer gaat slapen natuurlijk
Jeetje... balen dat je dan daardoor geen 2e kunt krijgen. Ze zeggen dat de huizenmarkt weer wat aansterkt, maar goed ik ben geen makelaar! Hopelijk is het huis dan snel verkocht, ons huis stond ook al 2,5 jaar te koop voor dat wij hem zagen. Er waren al wel mensen geweest maar die haakte af omdat het best klein is hier. Ja dat is zo, het is wel klein, we hebben geen zolder. Ja we hebben wel een zolder maar daar kun je alleen spullen op zetten je kunt er niet eens staan. Ik ben 1,50 lang en ik ken er ook niet staan. Maar we hebben een hele grote tuin op het zuiden, dus dat maakt het allemaal goed vind ik. Wij gaan niet zomaar hier weg denk ik. Hoeveel ruimte hebben jullie dan als ik vragen mag? Hier is het ook niet al te groot, maar hij heeft hier wel gewoon ruimte om te spelen.
Deze woning is 45m2. Dus we hebben ook maar 1 slaapkamer. Toen ik hierbij in kwam, kwamen er opeens spullen van mij bij en nu moeten we ook allemaal babyspul kwijt. In Hengelo heb ik 90m2 (3 slaapkamers, badkamer met bad, vaatwasser....oh, ik leef nu zo primitief!). We hebben ook geen tuin. Ik twijfel over verhuur, maar daar hoor je zoveel slechte verhalen over. We hebben de salontafel nu tegen de muur staan zodat er speelruimte is. De box heeft ruimte gemaakt voor de kerstboom, omdat ik de box maar weinig gebruikte. Ik mis hem soms wel. Ik was net brood en een fles gaan maken, kom terug en alle cd's lagen opeens over de grond
Zo das wel klein zeg! Spullen gelijk verkopen is geen optie zeker? Ik kan het ook nog niet hoor met bepaalde spullen verkopen. Bijv speelkleed, kleertjes en zo. Gewoon het idee dat ie daar als baby daar op heeft gelegen vind ik gewoon te speciaal. Is het een soort flatje dan waar je woon? Wij gebuiken de box ook nog amper, dus die gaat van de kerstvakantie de zolder op, of in de vekroop. Een 2e komt er toch niet meer. Wij hebben een open keuken die grens aan de woonkamer, dus als ik in de keuken staat hoor ik alles. Mijn knul heeft de laatste week een fae dat ik bij hem op de grond moet komen spelen, al ik dat niet doet word ie boos en verdrietig. Dus ik kan op het moment maar heel weinig doen, ach.. gelukkig krijgt m'n vriend morgen 2 weken vakantie. Zo heerlijk!! Ff lekker met z'n 3e zijn, en heb ik m'n handen wat meer vrij. Hij heeft de la van de chips ook ontdekt, dus elke keer moet die la open en alle chips zakken liggen dan in de woonkamer. Gelukkig weet ie nog niet hoe dat ze open gaan. Hahha.
Dat is ook wel krap Twinkle. Hier 105 m2. Dus opzich plek zat. Hier nog wel een wens voor 2e, maar dat mag van mij nog wel even duren. Ons ukkie is nu trouwens 10 kilo. Hoe zit dat bij jullie? Eerste verjaardag gaat hard he. Hier over 3 weken al! Hoe gaan jullie het vieren?
We hopen stiekem natuurlijk dat we in de toekomst nog voor een 2e kunnen gaan. We zitten nu in een flatje inderdaad. De woning in Hengelo is een maissonette. Doordat het zo klein is, hoor ik het meestal ook wel als het een chaos wordt, maar nu met de werkzaamheden aan de kozijnen niet. Ze hadden het wel heel 'mooi' gepland om om 12uur te gaan boren. Ik had gezegd dat ze wel door mochten werken, want Kaylin slaapt door de meeste dingen wel heen. Boren is wel heel luid als dat net naast de slaapkamer is en hebben ze tussen 12 en 14 gedaan Uiteindelijk heeft ze alsnog een uurtje geslapen gelukkig. Chipszakken zijn leuk toch? Ideaal als ik even boodschappen weg moet pakken. Geef je kind een chipszak en er is rust (ok, wel een hoop herrie). Er zit geen deur naar onze keuken, maar wel een deurpost, dus we hebben een traphekje geplaatst. Daardoor kan ze ook niet bij het kattenvoer. Als we vergeten het hekje dicht te doen, is dat het eerste waar ze heen gaat. Verjaardag heb ik echt geen idee van. Ik heb wel gevraagd of mensen even overleggen voor cadeaus, dan krijgt ze geen dubbele dingen. Wij kunnen niet veel mensen tegelijk ontvangen, scheelt weer drukte. Eerst kerst maar doorkomen. Eerste kerstdag naar mijn schoonouders en tweede kerstdag naar mijn ouders (=200km rijden)
Gisteren bij het cb geweest en zowaar geen opmerkingen deze keer. hij was nu 9,6 kg. Wij hebben nu 56m2 met twee slaapkamers (en een giga kelder). Ik zou al wel graag een tweede willen maar we hebben afgesproken dat ik eerst met mijn studie klaar moet zijn en daarna gaan verhuizen (de buurt hier is niet geweldig). Ik heb nog geen idee hoe we zijn eerste verjaardag gaan vieren. waarschijnlijk met een feestje met een gedeelte van de familie. We hebben het er nog niet over gehad. Hij krijgt van ons een doos met Duplo en een nijntje dvd. Hij vind de duplo op de opvang nu al geweldig en dan heeft hij eindelijk zijn eigen duplo.
Heb de versiering voor zijn 1e verjaardag al gekocht. Ben ik dan zo snel? M'n vriend zeg elke keer: het is nog zo ver weg.. Haha.. Ik heb al helemaal zin in zijn verjaardag! We houden het klein, kan ook bijna niet anders. Alleen 2 opa's en 2 oma's en oom en tante komen. De plek hebben we wel, alleen de mensen onbreken hihi.. Kan het ook niet helpen. Wat we aan hem geven weten we nog niet helemaal... In ieder geval iets van een puzzeltje. Voor de rest ngo eventjes kijken. Wij hebben 3 slaapkamers, 2 nu bezet en die laatste is nu een rommelkamer. En dat houden we ook zo. Twinkle81@ Ja, het is zeker leuk die chipszakken. Zolang die zze dicht hou haha. En dat doet ie ook gelukkig. Hij moet overal met zijn neus bovenop zitten anders word meneer boos haha.. Stofzuiger vind ie ook helemaal geweldig!
Wij hebben nog geen versiering gekocht, maar ga binnenkort wel even kijken. Wij vieren het op een zaterdag van 10 tot 17 ongeveer. Er komen best wel veel mensen. Opa's en oma's, ooms en tantes en vrienden van ons. Ze heeft best wel veel ooms en tantes, mijn man heeft 3 zusjes waarvan 2 met een vriend en ik heb 3 zussen en 1 broer waarvan iedereen een partner heeft en ook nog eens 7 kinderen in totaal Gelukkig hebben we wel een groot huis. We wonen in een 2 onder 1 kap woning, in totaal 337 m2 (maar dat is inclusief voor- en achtertuin).
Twinkle81@Hopelijk zijn ze dat volgende week bij ons CB ook. Elsa86@ Dat zijn er altijd nog meer als dat wij krijgen als visite, ach vind het niet erg ook.
@beertje.. hier komen ook niet zoveel hoor... zullen opa's en oma's worden, overgrootopa en oma, 2 ooms waarvan 1 met vrouw en dochtertje van net 1...