Hier vieren we het zaterdag overdag. En versieringen ook al in huis hoor. Heb zelf stoffen slingers gemaakt. Van ons krijgt ze een houten poppenwagentje. Van schoonfam pukylino loopfiets en van mijn fam duplo huis. Ik wilde liever niet heel veel 'kleine' cadeaus. Ja cb is hier altijd leuk. Zelfs gezellig om heen te gaan... jammer dat dat niet overal zo is. Ze zijn echt leuk voor de kinderen, maar ook heel rustig. Niets is gek. Alles wat ze al kunnen is knap, etc.
tvt@ Ik ga zelf zijn verjaardags muts maken. Hopelijk lukt dat me. Ben namelijk niet zo knutselfan haha.
Wat zijn jullie allemaal creatief! Ik moet ook maar eens gaan nadenken hoe we de verjaardag in gaan vullen. Vandaag wilde Kaylin niet slapen tussen de middag. Zal er misschien ook mee te maken hebben dat ik vanmorgen mijn bed niet uit wilde en ze van 8 uur tot 9.45 uur tussen ons in heeft liggen slapen. En ik dus ook nog even heerlijk mijn ogen dicht kon doen Vanmiddag moesten we naar de ikea maar in het restaurant begon Kaylin al wat te zeuren. De balletjes, 2 patatjes en de met water aangelengde limonade vind ze trouwens heerlijk. Gelukkig had ik ook de ringsling in mijn tas gestopt en ze heeft vervolgens heerlijk tegen mij aan liggen slapen. De wagen hadden weniet mee omdat ze prima in een wagentje zit. Ze was weer even mijn kleine baby (meestal ziet ze teveel om te gaan slapen). Ik heb nu wel een beetje last van mijn rug na zo'n tijd 9,5 kilo a asymmetrisch te hebben gedragen, maar ze was wel heel schattig. Vanavond mag ze lekker op tijd naar bed
Twinkle81@ Ik weet nog niet of het me gaat lukken met de verjaardagsmuts hoor. Ben echt niet zo crea! Ik knutsel nooit namelijk... we gaan het zien. Lekker eigenwijs dus hihi. Onze knul heeft ook niet heel veel geslapen vandaag, dus die lig net op bed. Dan geef papa zijn flesje en dan valt ie in slaap in zijn armen, zo lief! En dan als het goed is word ie pas morgenochtend rond 7 uur weer wakker. Hebben jullie ook last van groene stinkende afscheiding? Ik wel, sinds ik bevallen ben. Heb al in het ziekenhui tig onderzoeken gehad, en er komt niks uit. Helemaal NIETS. Tig kuren en alles...
Lastig beertje. Hier wel meer afscheiding, maar niet zoals jij omschrijft. Door mn werk met kleuters moet ik wel creatief zijn en veel verjaardagshoeden maken... maar ik wil hier misschien nog zo n stoffen kroon maken, die ze ieder jaar op kan.
Pff, slaapdrama is hier begonnen. Ze sloopt de boel en lacht mij daarna uit. Pas als ik gefrustreerd wegloop en mijn vriend erna toe gaat, heeft het impact. Als hij corrigeert huilt ze. Zo frustrerend. Ik hoop echt dat deze fase snel overgaat, want de vorige was nog maar 2 weken geleden. Ik heb nauwelijks afscheiding, net als voor mijn zwangerschap. Ik heb wel al 3 colitis opvlammingen gehad (stress kan het ook triggeren, pff, soms vind ik ouder zijn niet leuk). Dat is tegenover eerder 1 in de 3 jaar
Hey dames, mag ik gezellig meekletsen? Mijn jongste zoon Niels is van 21 januari. Een heerlijk vrolijk ventje dat altijd lacht, lekker kletst (tatatatata) en achter de blokkenwagen door het hele huis crosst. Hij is nu voor het eerst een beetje ziekjes. Werd vanochtend na een dutje van 3 (!) uur wakker met koorts. Denk dat zijn boventandjes eindelijk doorkomen. Met zijn verjaardag ben ik nog niet echt bezig. Denk dat wij het klein vieren, alleen voor de directe familie. In maart zijn z'n broer en zus jarig. Ze krijgen met z'n drieeen samen een grote trampoline. We geven voor de verjaardagen vaak buitenspeelgoed en met sinterklaas binnenspeelgoed. Voor een derde is het best lastig, we hebben al zóveel speelgoed!
Welkom Droppie Drie. Wat sneu dat hij ziek is. Hopelijk gaat het snel beter. Lijkt mij ook ladtig om cadeaus te vinden bij een derde. Gelukkig komen er ook weer nieuwe dingen op de markt, dus is er wel wat te vinden
@Twinkle81: succes! Na ruim 2,5 week ellende met slapen 's avonds en 's nachts, lijkt het hier beter te gaan. (Hopelijk niet te vroeg gejuicht..)
Het is de beruchte 11 maanden sprong he? En dat betekent dus ook dat het weer over gaat en we even rust hebben tot de volgende sprong/fase Wel grappig dat het allemaal zo herkenbaar is. Dat is ook wel weer fijn, want dan weet je tenminste dat het niet komt doordat je iets 'verkeerd' doet
Zoo hallo ik ben ff stil geweest, druk weekje gehad met werk en een ziek dochtertje. Koorts en hangerig, volgens mij ook door de prikken die ze deze week gehad heeft. Ook hier was het CB tevreden Gek genoeg was dit de eerste keer sinds de ziekenhuisperiode na haar geboorte dat ze flink ziek/koortsig was. Doet me bijna een jaar na dato wel weer flink terugdenken aan die tijd..... En dan besef je je dat die verjaardag inderdaad opschiet! Nog een "geluk" dat de drukke feestdagen er tussen zitten, dat leid een beetje af. Wij vieren het op de dag zelf met opa's en oma's oom en tante, en dan de zondag erna met wat goede vrienden. Door het zo te verdelen hoop ik dat het niet te heftig word voor haar. Taart is al besteld, en de versieringen ben ik me al op aan het orienteren. VL wilde heel graag groots uitpakken en dat is niet tegen dovemansoren gezegd
Aargh we hebben echt een draak nu met slapen in de middag. Hij is echt heel moe maar hij wil echt niet slapen. Gisteren zijn we zelf echt heel boos op hem geworden omdat hij steeds bleef vervelen en toen sliep hij wel. Hij is nu alweer de hele boel aan het verbouwen. ik hoop dat dit snel over is.
Volgens 'oei ik groei' duurt het 3 tot 5 weken. Ik hoop dat ze ongelijk hebben, want ik weet niet hoe lang ik dit gedrag vol ga houden. Staan, terugleggen, staan, terugleggen, staan, slopen, terugleggen.... ik word alweer moe als ik eraan denk. Blij dat de oppas vanmiddag dit probleem heeft en niet ik
Ik hoop het ook. Het is nu twee weken ons probleem aangezien we vakantie hebben. Maar ik hoop echt dat het iets eerder over is. Hij kan gelukkig niet goed gaan staan met zijn slaapzak aan. Dat helpt een hoop. Hij wil nu eigenlijk gaan lopen als hij staat maar hij durft nog niet. Nog een reden om keihard te huilen
3-5 weken. .. wij zitten al zo'n 10maand in een sprong wat betreft slapen haha. . Steeds hoop je dat t de spring is.. dan t tandje maar t gaat naar niet over. .. inmiddels zijn we wel al 8 tanden en 2 kiezen verder. .. Hier had meneer er geen moeite mee om met de slaapzak te gaan staan... beetje jammer... Op t slapen na gaat t hier heel goed. Hij ontwikkelt zo snel niet normaal meer... Sinds hij geen medicatie meer krijgt gaat het eten ook langzaam wat beter.
Oh 10 maanden klinkt niet prettig Lianne. Hier zijn er pas 4 tanden. ik ben benieuwd wanneer de rest gaat komen. Hij heeft gelukkig goed geslapen na zijn eerste keer de kamer verbouwen. Hij is nu weer heerlijk met zijn blokjes aan het spelen.
De 11 maanden sprong is hier geloof ik net achter de rug. Hij slaapt weer goed, is weer lekker vrolijk en heeft duidelijk het een en ander bijgeleerd. Bij het liedje 'klap eens in je handjes' klapte hij al een tijdje mee, maar nu doet hij daarna ook zijn handjes op z'n 'boze bolletje'. Zó schattig! Vandaag de eerste dag van de kerstvakantie. Heb voor Niels het kdv gewoon door laten lopen zodat ik echt even wat qualitytime heb voor de twee oudste. Vandaag met ze naar een musical geweet. Ze vonden het fantastisch! Kan niet wachten tot Niels wat ouder is en gewoon overal mee naar toe kan. Zijn er in dit groepje eigenlijk meer moeders met oudere kinderen?
Little man je went er aan hoor die gebroken nachten. Als ik nu langer dan 4 uur aan een slaap heb ik barstende kopzeer. Ik heb mij er bij neergelegd dat hij gewoon weinig slaap nodig is en een slechte slaper is. Ik maak het mijzelf wel zo gemakkelijk mogelijk. Als ik er snachts te vaak uit moet dan leg ik hem tussen ons in. Meestal slaapt hij dan wat beter, en ik heb ook meer rust dan steeds op en neer te moeten lopen.. Hebben jullie kindjes dat ook dat als er iets veranderd dat ze daar fel op reageren. Riff is heel fel erop.. vooral als het iets is wat er niet hoort.. zo was ml gister aan de klus geweest en had gereedschap op tafel liggen, nou hij was gewoon boos dat gereedschap daar lag. . En zo is dat met heel veel dingetjes wat anders is dan anders.. hij ziet ook werkelijk elk detail.. ik had een nieuwe rits in mijn jas gezet, (dat hangdingetje eraan is nu iets kleiner er breder) viel hem meteen op en daar ook.best fel op reageren.
Mijn zoontje reageert niet heel heftig op veranderingen gelukkig. Wel op prikkels helaas. Als hij teveel prikkels krijgt dan wordt hij helemaal hyperactief en huilerig en dan moet ik hem echt op schoot houden in de houdgreep tot hij weer een beetje rustig is. Dat moet ik ook wel eens in een winkel doen en de blikken die ik dan krijg zijn niet mis. Hij reageert wel heel fel op zijn stapelbekers en op een slak speeltje. Die moeten uit elkaar. Dat is het eerste waar hij op duikt als ik hem op de grond zet. Ik prijs mezelf echt gelukkig dat ik gewoon een hele nacht kan slapen. Het enige wat ik moet doen om 5 uur is een flesje maken en een luier verschonen en dan kan ik weer slapen. Het flesje krijgt hij in bed als hij verschoont is. Daarna slaapt hij heerlijk door tot een uur of 8.
Wij hebben juist een heel ondernemend kind. Kerstboom? Meteen kijken of die grote ronde dingen (kerstballen dus) er ook uit kunnen. Wc-rol? Oh, die kan afgerold worden! Etc etc.... Soms best vermoeiend, maar ook wel weer heel schattig. Kaylin heeft ook wel eens tussen ons in geslapen hoor. Toen was ze ziek (niet heel erg, maar had er wel last van) en dan mag ze lekker tussen ons in liggen. Stiekem vind ik dat best wel heel fijn