November 2015 mama's :)

Discussie in 'De mama's' gestart door menneke1990, 29 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. menneke1990

menneke1990 Bekend lid

3 dec 2012
    693
    101
    43
    verzorgende ig
    breda
    Hallo November mama's!,

Al ruim 8 maanden hebben we kunnen wennen aan onze uk wondertjes 😃.
    Ik zou graag met jullie willen bijkletsen over jullie wonder ukkies hun ontwikkeling,tandjes,voeding etc etc. Welkom en hopelijk veel gezellige leuke babbel plezier.

Ik stel mezelf graag voor!.
    Mijn naam is Mandy ik ben 26 jaar en naar 3 jaar en 2 miskramen ben ik de trotse mama van Daan.
    Daan is super nieuwsgierig en graag op ontdekkings jacht. Een tikkeltje eigenwijs en soms een stuiterende stuiterbal maar altijd een hele lieve vrolijk mannetje. Divo (onze chihuahua) is omgedoopt tot harige broer en zijn de 2 grootste vriendjes van elkaar.

Groetjes mandy en Daan :)

2. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.126
    5.044
    113
    Vrouw
    Hallo Menneke1990, ik zie dat onze kindjes op dezelfde dag zijn geboren! Mijn dochtertje is na 36+7 gehaald omdat het niet goed met haar ging (ze heeft een hartafwijking) maar na een paar spannende eerste weken doet ze het super en we genieten volop van haar!
    Het is een heerlijk ondernemende kletskous :).

Ik ben benieuwd of er nog meer november 2015 mama's zijn die mee willen kletsen!

3. menneke1990

menneke1990 Bekend lid

3 dec 2012
    693
    101
    43
    verzorgende ig
    breda
    Hallo robijn 89 welkom!.
    Wat fijn om te lezen dat jullie dochtertje het super doet!. Lijkt me verschrikkelijk om in spanning te zitten de eerste weken wat eigenlijk een roze wolk zonder zorgen had moeten zijn!.
    Gelukkig kan je nu heerlijk genieten van je kleine ondernemende kletskous♡. En toevallig dat ze samen op dezelfde dag jarig zijn wat leuk!.
    Daan is een hele vrolijke blijde en drukke ondernemende baby. Heb gemerkt dat hij alles tegelijkertijd wilt doen zoals; Zichzelf op kunnen trekken en aan tafel staan...maar daarna proberen om op de tafel te klimmen .
    Ik hoop het ook dat er meerdere mama's gezellig mee willen kletsen maar vind het nu ook al gezellig :D
    Groetjes menneke

4. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Hoi, een topic waar ik in mee kan kletsen!
    Ik ben sinds 16 november moeder van een heerlijk klein draakje!
    Ze is flink ondeugend en heel erg wijs.
    Ze kruipt mijn hele huis door, maar het leukste vind ze nog wel om overal tegenaan te gaan staan en zich zo te verplaatsen, zolang ze zich maar vast kan houden zet ze stapjes.
    De eerste 2 tandjes zijn ook al door.
    Alleen nu last van een sprong denk ik, want de afgelopen weken zijn best pittig.
    Geven jullie nog borstvoeding?
    Hoe groot zijn jullie kindjes?

5. menneke1990

menneke1990 Bekend lid

3 dec 2012
    693
    101
    43
    verzorgende ig
    breda
    Welkom lesliefje gezellig!.
    Leuk herkenbare fases waar ze in zitten.
    Daan heeft ook 2 tandjes onder en nu zijn de boventandjes aan het vervelen hij heeft er helaas veel last van. Normaal slaaptie altijd heerlijk door maar afgelopen week 3 keer uit bed gemoeten om tandvlees in te smeren en te troosten gelukkig valt hij daarna weer in slaap gelijk.
    Daan krijgt flesvoeding omdat ik operatie heb gehad vanwege vastzittende placenta restanten, het idee narcose en borstvoeding voelde niet fijn. Hoevaak krijgt jou kleintje borstvoeding per dag?. Daan kreeg nog 3 voedingen maar vind er niks meer aan wilt alleen nog vast voedsel dus savonds is de enigste fles sinds 2 dagen.
    Ik vind het soms wel pittig om naast mama te zijn ook nog eens 24 uur per week te werken, hoe ervaren jullie dit?.

Groetjes

6. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.126
    5.044
    113
    Vrouw
    Ik geef flesvoeding. Doordat mijn dochter op de IC lag konden we de bv niet echt opbouwen en moest ik kolven. Dit kwam niet echt op gang door alle stress en weinig huid op huid contact. Na 2 weken ben ik volledig overgestapt op fv. Op dat moment gaf dat het meeste rudt.

Mijn dochtertje was met de laatste cb controle (25 juli) 70 cm lang en woog toen 8585 gram.

Ik vind er bij werken ook wel pittig soms. Vooral als ik late dienst heb gehad en er dan toch weer vroeg uit moet (mijn vriend werkt nachtdiensten).

7. menneke1990

menneke1990 Bekend lid

3 dec 2012
    693
    101
    43
    verzorgende ig
    breda
    Mooie resultaten van het CB. Wij mogen 7 september weer langs komen. Gisteren bij het zwembad (peuterbad) vele kindjes gezien en wat een verschil met lengte van allemaal. Daan is in dat opzichte wel een grote jongen en was zelfs groter dan een kindje die al bijna 1.5 was :eek:. We zullen het wel horen van het CB.
    Werken naast het moederschap ervaar ik ook als pittig maar vooral het gemis naar de kleine.

Deel Deze Pagina