Het ligt vandaag ook aan de warmte, maar ook afgezien van dat: onze dochter valt vaak niet in slaap als haar papa d'r naar bed brengt. Ze wordt dan steeds onrustiger en blijft huilen. Stopt soms even met huilen, maar begint dan weer. Ik wil niet te snel te hulp schieten, want vind het belangrijk dat ze door beide ouders naar bed kan worden gebracht, maar als ik erbij kom, valt ze wel in slaap. Zo ook als ik gelijk al degene ben die haar naar bed brengt. We hebben een ritueeltje wat we beide volgen: luier, nachtkleding, boekje, liedje, slapen. Maar het helpt niet. Overdag is het geen probleem, kan ze heerlijk bij d'r vader in slaap vallen. En is ze heel blij met 'm. Maar voor d'r avondslaap dus niet... Er zal vast geen gouden tip bestaan (als die er wel is, hoor ik 'm natuurlijk graag), maar ik ben heel benieuwd wat jullie ervaring hiermee is. Kom het vanzelf goed? Is het nog te vroeg om belangrijk te vinden (dochter is 5,5 maanden oud)?
hier de afgelopen week op vakantie geweest en hadden precies hetzelfde.. alleen ik kon haar op bedje leggen, met papa was het krijsen geblazen... echt zielig.. en jah dan liep ik er maar heen om en lag mevrouw binnen 1 minuut te slapen.. sorry heb dus geen tips voor je....
Bij ons is het net andersom: bij papa slaapt ze meteen, bij mij wil ze voortdurend gepakt worden. Ze is nu 10 maand.
Hier is het ook Andersom. Overdags kan ik hem op bed leggen zonder problemen. Maar savonds en als hij snachts wakker word blijft hij huilen en wil hij bij mij. Savonds brengt papa hem dus en geef ik hem beneden een zoen. Snachts gaat papa de ene x en slaapt hij verder. Als ik ga slaapt hij niet meer dus neem ik hem bij mij in bed Tips.... Geen idee
Hier ook zo. Mijn zoontje wilt alleen door mama naar bed gebracht worden... Als papa het doet, gaat hij vaak huilen en valt hij niet in slaap...
Hier hebben we niet een heel vast ritueel want papa doet vaak toch dingen weer anders. Hierdoor gaat het naar bed brengen bij beiden gewoon prima. Heel soms wil papa te snel en dan huilt hij even maar dan nog steeds gaat hij wel slapen.
@S0fietje: we volgen dat ritueel ook niet te strak. Mijn vriend doet soms een ander liedje en leest vooral heel anders voor. We geven er dus wel beide een persoonlijk touch aan
Naar bed door papa gaat goed, wel rommelt ze wat meer. Valt later in slaap. Bij mij is ze zo vertrokken.
dl heeft het hier ook gedaan.. onze oplossing.. papa brengt je s avonds naar bed.. en papa komt ook weer kijken als het eventueel niet wil. Klaar. Papa kan net zo goed voor jou zorgen als mama.. dit een week volgehouden en toen was het klaar.
@Gazy: ik denk dat we dat ook gaan proberen. Bij mij sliep ze immers ook niet vanaf het begin al goed in, hebben we ook een week moeten doorzetten voordat dat helemaal smooth ging.
Hier exact hetzelfde. Overdag kan pappa haar wel naar bed brengen maar 's avonds heeft ze liever mamma. Wij laten het zo. We zijn erg gesteld op onze nachtrust. De tijd dat ze dat ze 'daddy's little girl' wordt en alleen maar pappa wil zal ook vast wel komen.