Even een luchtig sint topic Lijkt mij leuk om hier de leukste sint vragen te verzamelen die je peuter/kleuter heeft? En hoe heb je gereageerd of ging het gesprek verder. Ik reageer standaard met: hoe denk jij dan dat dat zit?? Ik wil nl zelf niks verzinnen en het aan haarzelf overlaten. - 1tje van vorig jaar: "mama, als sinterklaas voor aaaaaale kindjes in nl cadeautjes moet kopen, past het toch nooit op de boot?? Uhhh, hoe denk jij dat de sint dat oplost?? "Hij zal in nl ook wel cadeautjes kopen" - van afgelopen zaterdag: "mama als zwarte piet klaar is met schoenen vullen en gaat slapen, wat voor knuffel heeft tie dan in bed" Wat denk jij?? "ik denk een pandabeer knuffel, want daar zit ook zwart in".
Haha, zo reageer ik ook. Wat denk je er zelf van? Gisteren zat de oudste lekker te dromen op de bank. En ineens zegt ze,; mama...wij hebben helemaal geen schoorsteen. ( wel een schouw met elektrisch kacheltje) Ik schoot in de lach en zei; nee, die hebben we niet. Dan zal zwarte piet wel door de deur komen, was het antwoord. Opgelost!
Dat was hier ook zo opgelost inderdaad. Ze vroeg waarom de pieten op het dak lopen. Dus mijn verklaring was dat ze de pakjes door de schoorsteen moesten doen. Zegt mijn kleine meid "mama bij ons kunnen ze ook gewoon aanbellen. Maak ik wel open en kunnen ze door deur naar binnen"
Hihi leuk Mijn dochter vraagt zich ook van alles af: 'Waar slaapt sint vannacht?' 'Heeft sint wel genoeg geld voor al die kadootjes?' 'Past piet wel door onze schoorsteen?' haha! En bij de optocht afgelopen zaterdag deed ons oppasmeisje mee als piet. Mijn dochter kwam thuis en zei 'mama, die ene zwarte piet leek heeeel erg op Marlies!!' Oeps
D vroeg gisteren ook hoe komen ze nou binnen met de cadeaus. J dacht door het raam, ja zegt D dat denk ik ook. 2 minuten later zegt D nee mama ik weet het. De pieten hebben 1 speciale sleutel en dan kunnen ze in alle huizen komen.
Hier dan geen vraag maar het was wel grappig. Bij de sint intocht werd de goedheiligman op een koets met 2 paarden rondgereden. Erna zijn we nog wat boodschapjes gaan doen en toen we naar de auto liepen lag er midden op de straat zo'n mega hoop van paarden drollen. Mijn zoontje ziet dat, blijft staan, krijgt grote ogen: Mama, wat heeft Sinterklaas nou gedaan? Heeeele grote drol! Mag niet op straat he?! Stoute Sinterklaas! We hebben hem erna een aantal keer geprobeerd om uit te leggen dat de drollen van het paard af kwamen maar hij blijft voet bij stuk houden, Sinterklaas heeft op straat gepoept! Zucht...
Wat lees ik hier leuke Die van mijn zoontje is misschien minder leuk, maar ik moest er wel om lachen. We kijken hier het sinterklaas journaal met Diewertje Blok. Die vertelde dus dat de pakjesboot er niet was dus ook geen kadootjes. Tja zei ik tegen mijn zoontje, jammer de kadootjes zijn er niet. Jawel hoor mama! zei hij. Ziet ie Dieuwertje praten en er omheen staan kadootjes.. Kijk mama daar staan toch veel kadootjes! Tja wat moest ik nog zeggen he
Hihi....Ze had van een piet pepernoten gekregen. Zegt ze naderhand in de auto:"Mama die met dat groene pakje aan was een meisjespiet" Toen ik vroeg waarom zei ze: "De groene had hakkenschoenen aan en de oranje platte schoenen. Dus is de groene een meisje" hihihi
'Zijn Piet staat te lachen en roept dan CITROEN' Oh, het was geen vraag. Lees ik nu, hahaha. Maar vond het wel een grappige verhaspeling.
hier kreeg ik als vraag bij de intocht op tv: "mam, hoe hebben ze die baard op zijn gezicht geplakt?"