Je zoontje is ook echt anders in verhouding dan Finn. Die is een meter en paste aan de bovenkant nog wel, maar hij zat opgepropt bij zn kruis. Hij moest gewoon huilen van de pijn aan zijn piemel (zo zei hij het ook echt) het was dan ook helemaal rood. We wilden eigenlijk nog geen ander stoeltje, maar nu hebben wij ook de rodi airprotect. Hij klaagt nergens meer over en zit heerlijk. En hij blijft ook zitten! Maar ja...Finn is 16,5 kilo. Ik ben benieuwd wat MaxiCosi te zeggen heeft...
Ben ook wel benieuwd naar de antwoorden van maxicosi. Mijn zoontje heeft ongeveer dezelfde verhoudingen (lengte bovenlichaam tov benen) en zit in de ferofix van maxi cosi. Maar hij is al wel vijftien kilo. Dat scheelt natuurlijk wel weer. Wij hadden ook de Tobi voor hem, stond de hoofdsteun ook al heel snel op de hoogste stand. Heb me toen nog wel afgevraagd of hij daar tot 3,5 in zou zitten, hoeft dus niet. De tweede moest naar een vervolgstoel en toen hebben we voor de oudste uiteindelijk toch de ferofix gekocht (na lang wikken en wegen want hij is ook nog maar 2,5jr). Ik zou met 10cm de gok niet wagen.
Mja het is nu 2 kwaden... Whiplash of door de auto vliegen.. Dat is niet echt een keuze lijkt me. Ook hier benieuwd wat MC vind dus Je zou kunnen kijken wat zo'n stoeltje weegt...maar je nieuwe stoel weegt veel minder dan waar hij nu inzit. Wat betreft kantelen van je maxicosi.. Dat kan alleen als hij niet goed vair de gordel zit. Ik was dus reuzeblij dat onze auto isofix had. Dat voelde toch heel wat veiliger.
Heb nu al antwoord echt snel! Beste mevrouw, Allereerst bedankt voor uw reactie. Voor de veiligheid van uw kind adviseren wij zolang mogelijk gebruik te maken van het autostoeltje groep I (9 maanden - 3,5 jaar/ 9-18 kg). Wacht met het plaatsen van uw kindje naar een vervolgstoel totdat uw kind het maximum gewicht heeft bereikt, of de bovenkant van het hoofdje over de rand van het zitje komt. Zolang het achterhoofd volledig wordt ondersteund door de kuip, is ons advies om nog geen overstap te maken. Op deze manier is uw kind het best beschermd. In uw geval is het verstandig om uw zoontje over te plaatsen naar de Maxi Rodi Airprotect, gewicht is in deze ondergeschikt aan de lengte van uw kind. Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. ---- Deze week maar eerst eens kijken met remmen hoe het gaat in de stoel en of de gordel blokkeerd, zo ja, niks aan de hand Idd kiezen tussen 2 kwaden: Of een whiplash en benen bekneld in de Tobi, of misschien met de Rodi airprotect door de auto vliegen als de gordel niet tegenhoud, echt lastig
Ik heb hem nu net opnieuw gewogen in Pyjama en hij weegt nu 13,8 Met kleding denk ik wel dat hij zowat aan de 15 kilo zit En denk ook wel dat ze een marge hebben ingebouwd als ze zeggen " geschikt vanaf 15 kg " Denk dat hij dan ook wel vanaf 14 kilo "werkt" We gaan het uittesten vd week hier in de straat
hier, mijn zoontje kan wel een tijdje door in tobi. 18kg wordt hij niet zomaar binnen in een jaar(nu 15kg). op hun leeftijd is het normaal dat ze iets langere bove lijf hebben.maar je zoontje heeft wel grotere verschil als ik het met mijn zoon vergelijk.mijn zoon heeft broeken 98, soms ook 92 als pijpen langer zijn, en boven 98-102,of 104. hangt van de merk af. maar goed zo zit hij dus.
sinds n jaar lijkt het alsof hij alleen maar in beenlengte groeit. maxi cosi is geweldig, ze geven snel een antwoord als je ze belt of emailt. hun advies is dus andere model kopen maar wel niet naar de volgende groep gaan.
ow ik zie nu rodi echt vanaf 3,5 jaar is. kun jij ook een foto maken van je zoon in de tobi?ik kan me niet voorstellen dat je zoon 10cm boven de rand komt van tobi.
Hun adviseren me nu wel de volgende groep, de Rodi air protectie is vanaf 3,5-12 óf vanaf 15 kg als het hoofd boven de Tobi of andere groep 1 stoel uitsteekt Volgens hun is het dus slechter om in de Tobi te zitten met 10 cm boven de rand dan in de Rodi airprotect met 2 kilo minder die ik zei Gelukkig weeg ik hem net en weegt hij 13,8 en zal dus wel aan de 15 komen met kleren en in de stoel. Jou zoontje zit er trouwens nog perfect in! Mijn zoontje komt dus echt 10 cm boven de Tobi uit (niet alleen boven de hoofdsteun maar echt boven de hele stoel) Stoel staat nu bij mijn ouders in de berging, ik had gister de Tobi er aluit gehaald en de Rodi airprotect erin gezet, maar als we daar zijn zal ik wel eens een foto maken, ziet er echt niet uit hem in die Tobi, lijkt net een kleuter in een babystoel zo groot is hij in die stoel In de airprotect zit hij pefect, ook qua schouderhoogte, moesten daarbij zelfs de hoofdsteun iets hoger zetten want in de Rodi moet je minimaal 1cm tussen schouders en rode klemmen zitten waar de riem ingaat en dat was bij hem minder en daardoor moesten we zelfs de Rodi al qua hoofdsteun omhoog zetten
ik denk dat je zoontje dan echt veel langer is dan mijn jongen, misschien meet je hem niet zo goed? even een vraag:hoe doe je de hoofd steun omhoog van tobi?het lukt me niet.zit er ergens een klikje of zo?
Ik heb hem goed gemeten, heb de lengte wel afgerond naar beneden Hij heeft gewoon echt een heel lang bovenlijf Hij is altijd al superlang geweest Met de 8 maanden kwam hij ook al boven de maxi cosi groep 0 uit en moest toen in de Tobi Hij is ook echt langer dan leeftijdsgenootjes op school/ in de buurt, schatten hem ook altijd 3,5 De hoofdsteun moet je naar voren hellen en dan kun je hem omhoog/omlaag trekken, maar bij jou zoontje staat hij volgens mij ook al zowat op zijn hoogst.
Hoi, mijn dochter van 5 jaar zit nu wel in de stoel vanaf 15 kg, maar zou qua lengte nog wel in de tobi passen hoor!
Hij komt ook al een klein stukje over de hoofdsteun, en is al 15 kilo geweest, ik zou hem dus zeker overzetten in een nieuwe stoel waarin hij beter zit met zijn hoofdje Volgens maxi cosi moet je over als je kind met z'n hoofd boven de stoel uitkomt en dat doet jou kindje. Bovendien is hij zwaar genoeg voor een stoel vanaf 15 kg, en zijn lengte zeker
hij is 14 kilo ze hebben tegen mij gezegd zolang hij niet met de boven kant van zijn oren er boven uit steekt kan hij prima in de stoel al lijk me dat niet logische al gaat die echter wel voor die tijd over maar hij kan er sowieso nog wel paar cm in groeien ik zal eens maxicosi ook benaderen met foto want je hoort zoveel verschillende verhalen maar ik heb dus romer stoel vandaar
Met de bovenkant van zijn oren boven de stoel? Dat is zowat een halve kop. Je moet echt wel eerder over hoor. In je onderschrift staat dat hij in februari 14,4 kilo was, dan kan hij makkelijk in een vervolgstoel en qua lengte zeker en zal dan met zijn hoofd goed zitten ipv een paar cm boven de stoel Maar het is jou keuze natuurlijk