zoon van 2,5 komt met zijn hoofd boven de maxi cosi Tobi uit

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door SeaShell, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Lees nu dat je maxi cosi gaat mailen met de foto, goed idee!
    Ben benieuwd wat ze zeggen. Mijn zoon stak nog 5 cm meer boven de stoel uit als jou zoon en dat leek me niet meer veilig

In de Rodi airprotect zit hij als gegoten met zijn hoofd en qua lengte/breedte.

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja klopt hij is weer afgevallen tot 14 kilo toen die ziek was en nu is die weer ziek

oh haha voor die tijd ben ik echter wel over we zijn al druk aan het zoeken na een andere stoel zolang laat ik hem ook echter niet meer zitten

ps heb ze inderdaad al gemaild met foto bij gevoegd ben benieuwd

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja het werkt hetzelfde als met een hoofdsteun voor volwassenen in feite..

4. tulip

tulip Niet meer actief

jeetje wat een keuze...

ik ben in dit soort gevallen altijd wel blij met onze lilli. Ze is met 16 maanden uit de maxi cosi gegaan, het pastte nog, maar ze kon ook goed in de priori. Vond het voor een kind van 1,5 wel een beetje zielig worden;)
    Nu dus nog heeeel lang in de priori denk ik, ze is 3,5 en 12,1 kilo en 95 cm, de bandjes staan nog op zn laagst enz.

5. SeaShell

Net 3x getest met de Rodi en hij blokkeert echt direct! En hij weegt maar 13,8 kg

Maar als ze zeggen vanaf 15 kg dan zit daar écht wel een marge van een paar kg in, en is het niet zo dat als je een kind van 13 kilo erin zet dat de gordels niet blokkeren en hij door de raam vliegt.

Is gewoon uitproberen denk ik. Ben wel blij dat ik het nu zeker weet door het uit te testen :)

6. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Wij zijn toevallig gister ook overgegaan op de Rodi Air Protect.
    Ons meisje word in Augustus 3 en weegt nu ongeveer 16 kilo.
    Ook zat ze met der hoofd aan de bovenrand van de Tobi en
    wist ze zich uit de gordels te wurmen.

Bij de Babydump heeft onze dochter proef mogen zitten en
    ze vroegen ook om haar nog even in de Tobi te zetten om te zien
    of ze wel overkon naar de Rodi.

Hun advies was dan ook om over te gaan naar de Rodi.
    Ze spraken daar ook idd over een bepaalde marge vh gewicht.
    In ieder geval ons meisje zit nu heerlijk in de Rodi zonder
    opgepropt te zitten in de Tobi.

7. SeaShell

@bengeltje:

Had je al een mail terug van maxi cosi? Ben eigelijk erg benieuwd wat ze nu geadviseerd hebben aan de hand van de foto

8. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    de regel is idd bovenkant oren moeten onder de steun zitten bij de stoel 1 en 2 dit omdat als dat in de hoofdsteun valt het achterhoofd goed ondersteunt wordt en bij een botsing goed in de steun vallen. (trek maar een lijn over t achterhoofd. leg je handen er in dan zul je voelen dat dat goed is)

echter bij 10cm uitsteken zullen de oren er ook boven uit komen denk ik.

9. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    daantje heb al een foto gemaakt van je zoon in de tobi?ik ben heel erg benieuwd. meestal is mijn zoontje alle grootste maar je zoon is groter!hahah dat wil ik graag zien!

10. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn zoon was met 2,5 jaar 1m10 en stak er 12 cm boven uit,nu heb ik hem gepast in de rodi,maar ook daar in hoogste stand steekt hij er met zijn hoofd boven uit:s hij is dus 1m31 en ze zeiden bij anwb dat kindjes tot 1m35 verplicht in een autostoeltje/verhoger moeten. Ze zeiden ook dat er met zijn lengte geen hoofdsteun stoeltjes meer zijn :s dus tja weet ook niet waar ik er een kan vinden waar hij met zijn hoofd in past,hij heeft ook een heel lang lijf. Iemand nog een idee waar kindjes vanaf 1m31 inpassen?

11. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Wat ik heb gedaan.. Het gevraagd aan een politieagent bij ons in de straat die weet precies wat wel en niet kan en hoe het wel of niet veilig is. Misschien is dat een optie voor je...

12. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Om deze reden heb ik een Kiddy Comfort Pro gekocht. Dit is een doorgroeistoel. Komt altijd als 1 van de beste uit de test en je hebt geen problemen met gewicht of lengte. Heb namelijk ook een heel lang kind.

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o dan is sam ook zielig :D Hij past nog goed in de maxi cosi (15 mnd). Heeft nog 3 a 4 cm tot de rand boven zijn hoofd en hij klaagt niet.
    We gaan volgende week naar frankrijk met de auto en dan lijkt het me juist heerlijk dat ie nog even kan liggen...
    Ik ga voorlopig nog niet over :D

14. Biancamv2

ik hoop dat mijn meisje ook nog een tijdje past hoor,blijft het veiligst in de maxicosi. Dit is mijn dochtertje 2 weken terug in de maxicosi(4 maanden),dus
    kan er nog een tijdje meedoen(hoop ik).

15. mijn3ekindje

mijn3ekindje Actief lid

24 feb 2011
    303
    0
    0
    Mijn zoon is bijna 4 en 1 met 10 lang maar past er ook nog makkelijk in . Al licht het r wel aan in welke auto de stoel staat .

16. mijn3ekindje

mijn3ekindje Actief lid

24 feb 2011
    303
    0
    0
    Toen paste Yorick al niet meer in de maxicosie heeft autostoel toby ook al op hoogste stand en is 11 maand oud

17. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    van maxicosi wel maar ze zeiden wel het is dat je nu geen maxicosie stoel heb dus mag eigenlijk die vraag niet beantwoorden maar zou hem idd over zetten. maar hoefde nog niet per direct wel binnenkort

dus ik heb diezelfde dag romer gemaild nou daar heb ik nog steeds niets van gehoord

maar heb ondertussen een maxicosi rodi gekocht

18. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wij halen volgende week de 21 maanden in de maxi cosi!
    Baas boven baas :D!!

Dochter heeft een meegroeistoel: kiddy comfort pro (1-2-3 stoel) en past er ook nog steeds in, ze zat niet meer fijn in de kiddy infinity (1 stoel)

19. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Bijna een jaar geleden twijfelde ik of we bij mijn vriend meteen een groep 2 stoeltje moesten plaatsen of toch nog een groep 1 stoeltje.
    Ze was toen 14kg en bij mijn MC Pebble vond ik haar al wat boven de rand uitsteken met haar hoofd.

Maar bij de Prenatal raadden ze het me echt af om al naar de volgende groep te gaan. Die grens van 15kg is er niet voor niets.
    We hebben toen een aanbieding MC Priori SPS gekocht. En daar zat ze nog ruim in, zeker met haar hoofd.
    Volgens hun mag het hoofd voor de helft over de rand uitsteken.

Ondertussen is ze ~103cm en past ze nog steeds in beide stoeltjes. Al twijfel ik wel een beetje over de Pebble (hoofd). Binnenkort nog maar eens goed kijken.

20. Biancamv2

ik heb nu de grootste genomen omdat mijn mannetjes ook al niet meer pastte op deze leeftijd. Deze stoeltje kan tot 80 cm en 13 kilo. Ze is nu denk al 70 cm dus kan nog 10 cm denk ik,of ze moet snel 13 kilo wegen. Broers wogen dat op 6,5 maand.

Deel Deze Pagina