Zoon van 2 al bijna -6 sterkte, ervaring en tips?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door vlinderCN, 14 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.339
    1.821
    113
    Vrouw
    oke bijzonder. Ja ik weet op dit moment ook nog niet hoe progressief het is, met maar 1 meting maar ja ..afwachten dus.

2. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.339
    1.821
    113
    Vrouw
    Ik twijfel of ik naar het kinderoogziekenhuis in Rotterdam zal gaan voor second opinion, ze geven aan dat ze hem wel graag willen zien voor onderzoek maar is nogal een eind rijden en vraag me dus af wat ze op deze leeftijd voor hem kunnen doen...

3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Dat is inderdaad wel een forse sterkte voor z'n kleintje, niet fijn. Ik heb zelf -5 en -5,75 en vind het heel knap dat hij zonder bril tv kan kijken. Zonder bril of lenzen zie ik de tv niet eens. En mijn bestek niet, mijn wekker niet als ik in bed lig, speelgoed op de grond niet. Als ik zonder lenzen in onder de douche sta kan ik een shampoofles die op de grond ligt niet zien. Dus als jouw zoontje net zo'n sterkte heeft en je er niks van merkt zou ik wel voor een second opinion gaan. Heeft hij een oogmeting met druppels gehad bij de oogarts?

vlinderCN vindt dit leuk.
  4. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.412
    113
    Gezien de hoge sterkte, zou ik wel voor die second opinion gaan.

5. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.339
    1.821
    113
    Vrouw
    Ja van die druppels die oogspieren verdoven en daarna ook nog oogasmeting. Maar das wel frappant hé dat hij het dan wel kan zien op de tv.

6. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.192
    1.053
    113
    Vrouw
    Ja dat was in het begin best een drama ja. Idd gekoppeld aan tandenpoetsen, ook niet leuk, moet ook.
    Hier was een speciale bril niet nodig, dat is vaak wanneer de lichtste dosering niet werkt.
    Hier had dochter echt nergens last van. We zijn na twee jaar druppelen gaan afbouwen. Een half jaar lang om de dag, daarna elke zoveel dagen.
    En ze blijft onder controle van de orthoptiste, ze gaat nu nog elk half jaar en het is sinds die tijd helemaal stabiel gebleven.
    Ze is nu bijna 11. We houden ons wel aan de pauze regel met scherm dichtbij en met lezen. Pauze hoeft echt maar eventjes he, even verderop kijken en wat anders doen.

7. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.339
    1.821
    113
    Vrouw
    Oké dank je, bijzonder zeg dat dat dan stabiel blijft ondanks dat je niet meer druppels. Overigens heb ik al begrepen van het kinderoogziekenhuis Rotterdam dat zij überhaupt niet druppelen, daar staan ze niet achter.. weetniet waaromniet ...

8. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.339
    1.821
    113
    Vrouw
    Ooopopppoopoooooooooöoopopo

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.232
    6.092
    113
    Er is nog onvoldoende (onderbouwd) onderzoek naar gedaan in hun ogen.

10. Eliza2014

Eliza2014 Lid

31 jul 2014
    6
    1
    1
    NULL
    NULL
    Mijn dochter van 8jaar is ook bekend met bijziendheid. Wij schrokken daar ook erg van. Heel begrijpelijk dat je van streek bent. Bij haar gaan haar ogen ook snel achteruit. Ze gebruikt nu sinds een jaar otripine 0,1% oogdruppels en ze heeft miyosmart glazen voorgeschreven gekregen. Deze glazen zijn nieuw op markt en schijnt het bijziendheid met 50% of meer te vertragen. Wel erg duur maar dat heb je wel weer over voor je kind. (200euro per glas). Ik zou vragen of ze zo snel mogelijk miyosmart glazen kunnen voorschrijven. Daar hebben ze met mijn dochter helaas lang mee gewacht. (Elk jaar met -1 achteruit).

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Extra dun geslepen zou ik wel doen, al is het met - wel minder opvallend dan met +, het blijven bij deze sterktes dikke glazen. En niet alleen dik, ook zwaarder en zeker als ze nog zo klein zijn is dat niet prettig.
    De brillen worden wel erg duur zo helaas, zou kijken naar een waar je ook een verzekering voor kunt afsluiten.

Hier een zoon met +8, dus geen ervaring met druppels etc.

12. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.339
    1.821
    113
    Vrouw
    We hebben binnenkort second opinion in kinderoogziekenhuis. In eigen zknhs zeggen ze dat ze dat niet doen onder de 6...

Deel Deze Pagina