Hey! Even de situatie uitleggen ... Dinsdag komt mijn zoontje thuis van bij mammie (oma) en er is niks aan de hand. Ik stop hem in bad en hij speelt heel mooi. Ik wil hem beginnen wassen en plots begint hij hevig te wenen, zegt hij dat hij koud heeft en zien zijn lippen blauw en bibbert hij helemaal. Natuurlijk onmiddellijk uit bad gehaald en hem in handdoek en daarna donsdeken gewikkeld. Hij is daarna voor anderhalf uur beginnen ijlen en ongecontroleerde bewegingen met handen en voeten beginnen maken. Hij is na enige tijd in slaap gevallen, maar de bewegingen zijn hele nacht blijven doorgaan. Hij had ook plots koorts tot 40 graden. Mijn eerste gedacht waren stuipen, maar kinderarts zegt dat stuipen van kortere duur zijn en toch anders. Ondertussen eeg scan gehad voor test op epilepsie en dat is ook uitgesloten. Iemand in zelfde situatie gezeten? Mijn zoontje is 2 jaar. De artsen weten me niks meer te vertellen. De onwetendheid is echt frustrerend! Grtjs Deke
Onze dochter heeft meerdere koortsstuipen gehad waarvan eentje waar ze maar niet uit kwam, de stuipen ebte weg en steeds begon het weer opnieuw. Heeft zeker paar uur geduurd. Ze had toen HEEL hoge koorts in combinatie met een nierbekkenontsteking (daar gaan ze van rillen) en de temperatuur wilde maar niet zakken. Uiteindelijk na 2 keer stesolid (valium) en zuurstofkapje stopte het.
Amai ook heftig! Ik hoop dat er mij op zijn minst een arts kan vertellen wat het zou kunnen geweest zijn want die onwetendheid is nog het ergste van alles!
Een vriendin van mij heeft met haar zoontje precies dezelfde ervaring gehad. Zij is er ook nooit achter gekomen wat het nu precies was, maar gelukkig is het daarna ook nooit meer gebeurd.