Zoon van 3,5 week tips voor 7 voedingen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mibi77, 17 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mibi77

Mibi77 Nieuw lid

27 mei 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is nu 3,5 week oud en heeft de meeste tijd 8 voedingen per dag nodig. Sinds gisteren hebben we zijn flesjes opgehoogd naar 100 cc per keer, omdat hij bij 90 cc om de 2,5 uur wakker werd. Nu wordt ie na net 3 uur weer wakker (dus ook 's nachts). We kunnen het dan wel een beetje rekken met een speentje (zodat hij maar 7 voedingen krijgt), maar aangezien hij die zelf nog niet inhoudt is dat met name 's nachts erg vervelend. We hebben ook geprobeerd om hem gisteren bij de 23 uur voeding meer te geven, maar toen pakte ie zelf maar 110 cc.
    Iemand tips zodat hij 's nachts nog maar 1 voeding nodig heeft?

2. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Je zoontje is pas 3.5 week!!! Je kunt dan vaak nog echt niet veel sturen. Mijn zoontje dronk in die tijd soms om de 2 uur. Ik luisterde vooral naar wat zijn behoeften waren en niet zo zeer die van ons. Dat hoort er nou eenmaal bij die eerste 3 maanden.

3. amy24

amy24 Actief lid

9 nov 2011
    138
    6
    18
    Mijn zoontje kreeg met die leeftijd ook nog 8 voedingen. Hij had echt iedere 3 uur honger. Is vanzelf over gegaan.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Geef het de tijd en rek zeker niet! Je zoontje is maar net op deze wereld en hij kan nu al heel goed aangeven wanneer hij honger heeft en wanneer hij verzadigd is. Door te rekken maak je als het ware zijn natuurlijke voelsprieten voor honger en verzadigdheid stuk. Ook, als je rekt, drinkt hij waarschijnlijk veel te gulzig met allerlei problemen tot gevolg (krampjes, voeding teruggeven,etc.) Geef hem gewoon zijn voeding wanneer hij erom komt, niet eerder en niet later, en houd er rekening mee dat nachtvoedingen heel normaal zijn, vooral het eerste half jaar, of soms het eerste jaar.

Hij krijgt nu 8 voedingen, dat is echt hartstikke netjes. Mijn dochter kreeg op die tijd 12-15 voedingen per etmaal. Bv is anders, maar het systeem van een baby is gemaakt op kleine beetjes drinken, vooral die eerst eperiode. Met de fles kun je daar ook prima aan beantwoorden.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wat Nescio zegt.

Mijn jongste krijgt nu nog 7 voedingen per dag! Dus ja overdag elke 3 uur en snachts om de 4 uur.
    Gewoon zelf laten beslissen wanneer hij wil. Hier is nu een duidelijk ritme, die hij zelf heeft gevonden. Maar dan nog, soms wil hij na 2 uur weer. Prima :)

6. Mibi77

Mibi77 Nieuw lid

27 mei 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil te veel volgens de richtlijnen dus, proberen om dat los te laten :) Maar hoeveel gaven jullie je kindje dan (als je flesvoeding gaf dan he). Ik wil ook niet dat ie teveel voeding binnen krijgt of kan dat niet echt?

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Het ligt aan zijn gewicht, er is daar een rekensommetje voor. Maar in die eerste periode krijgt hij echt niet snel te veel, als je kleine flesjes maakt (90/3 is mooi, kleiner mag ook) en deze echt verspreid over dag en nacht geeft.

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Laat lekker los. En als iemand roept (tzt) dat het tijd is voor doorslapen; als hij eraan toe is doet hij dit uit zichzelf en vanzelf!

Ik bood gewoon een flesje aan, denk rond 90 cc? En keek wat hij wou. Soms dronk hij alles op en soms liet hij veel staat. Dan het ritme in voeding-knuffelen evt in de box- moe=naar bed slapen-wakker=voeding. Zo liet hij er meestal 3 uur tussen en soms dus maar 2 uur en soms 4 uur. Dan gewoon weer opnieuw beginnen.

Niet de flesjes leeg willen hebben en niet gaan rekken.

Toevoeging: minimaal 120cc per kg, gemiddeld 150cc en max 180cc per kg lichaamsgewicht per 24 uur. Max 30 schepjes of 1 liter voeding. Als je aan die richtlijnen houdt gaat het goed.

9. Mibi77

Mibi77 Nieuw lid

27 mei 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij is nog maar heel klein hoor (3600 gram), volgens het rekensommetje mag hij maar 450 ml. Dus vandaar dat ik dacht dat ie te veel binnen krijgt. Hij krijgt inderdaad 90 water en 3 schepjes en die flesjes gaan helemaal leeg.

10. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Wij hebben helemaal niet gekeken naar wat een kleintje mag op een bepaalde leeftijd. Ook nooit iemand over gehoord.

Wel aangehouden de eerste 10 dagen dat ze 10 ml per dag meer mocht. Op dag 10 was dat dus 10 x 10 is 100 ml per keer. Daarna hebben wij echt gekeken naar hoeveel ze dronk en hoe vaak ze wilde drinken. Dat was onze leidraad en dat werkte prima. We maakten wel heel vaak standaard wat teveel maar dat vonden we niet erg. We merkten vanzelf op welke tijden ze wat meer dronk en wanneer wat minder. Ze mocht hier dus zoveel drinken als zij zelf wilde. Maar ik maakte wel max 1 x 30 ml bij, om haar maagje te laten wennen aan een grotere hoeveelheid.
    Ze was aan de kleine kant en ze is iets meer richting gemiddeld gegaan maar alles gaat prima. Wij hebben al na 3 weken de regels en richtlijnen losgelaten en dat werkte echt veel beter zelfs.

11. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik zou het loslaten. als je kleintje wil eten zou ik het hem gewoon geven hij is nog zo klein. komt vanzelf goed als hij gaat doorslapen. hier een dochter die in het begin ieder uur at, nu is ze 5 maanden en nog maar 4 flesjes. ook niet teveel aantrekken van adviezen van consultatiebureau. ik kreeg het advies mijn dochtertje nog maar 3 flessen te geven en een fruit hapje en groente hapje. nou dat red mijn dochter gewoon niet en ik ga haar geen honger laten lijden. als zij wil eten krijgt ze dat gewoon zolang het over gezonde voeding gaat.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij 3,6 kilo mogen ze 540... Was dat een typefoutje hierboven? :)
    Zodra de flesjes helemaal leeg gaan, kun je vaak ophogen, maar soms laat je baby er dan niet langer tussen en moet je gaan lopen rekken om niet over die max heen te komen. Dus even kijken wat werkt voor jullie.

13. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'flesvoeding'

14. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Nee baby's die op verzoek de fles drinken zullen de ene keer 100 drinken en de volgende keer bijv 80.. Pas als hij ze echt allemaal volledig leeg drinkt dan heeft hij een niet te stille honger! Mijn dochter krijgt ook op verzoek de fles en zitaltijd op 4 of 5 flessen en ze drinkt ze nooit allemaal op! Aan de eerste fles kan ik de dag al voorspellen.. Als ze die niet leeg drinkt gaat ze aan de 5 komen, als ze die wel leeg drinkt zijn het er meestal 4... Vraag me niet hoe dat komt maar zo is het gewoon.. Ze kunnen zelf al heel goed aangeven wanneer ze willen drinken en je zult merken dat als ze op verzoek krijgen ze ook sneller meer uur in de nacht pakken.. (Ik hou er wel altijd 2 uur tussen.. Maar ik rek nooit langer dan een kwartier..)

Deel Deze Pagina