Ik zou me er niet zo druk om maken, laat hem lekker dragen wat hij wil. Maar als je het echt niet leuk vindt, doe dan een paar joggingbroeken weg. Als je er maar 2 hebt en die regelmatig aantrekt, zitten ze vaak in de was en dan zal hij wel iets anders aan moeten.
@saskia78, Yep hij heeft alleen joggingbroeken. Ach, een kwestie van karakter en originaliteit al zeg ik het zelf. Dochtertje wil trouwens geen kousenbroek aandoen. Kinderen met karakter dus
@heleentje: toch zou ik mn kind niet zo snel met zijn/haar broek structureel achterstevoren naar school laten gaan maar then again.. hier ee sociaal beestje wat heel gevoelig is voor wat de rest van de klas doet dus als ze het uberhaupt zou willen zou ik avn schrik van mn stoel vallen denk ik... ze weet prima wat ze aan wil... maar ze matcht het zegmaar wel tegen wat de rest van de klas draagt
Ik had deze vorig jaar in een lichtere variant. Heel luchtig dingetje, lekker voor in de zomer (hoelang nog?). Als een spijkerbroek hard, dik en stug is, doe ik hem een paar keer in de droger. Donkere zijn trouwens altijd dikker en stugger vind ik!
Daar noem je ook wat! Dat is toch heel wat anders dan een fatsoenlijke 5pocket van soepel katoen of linnen? Peuters en kleuters drijven graag hun zin door, maar jij als moeder bepaalt nog altijd hoe of wat.
Volgens mij heeft elke peuter/kleuter wel karakter wat betreft dingen wel/niet willen Mijn dochter eet het liefst chocola voor avondeten, tja, kan nou eenmaal ook niet. Haha, ik zie mijn dochter echt niet in haar joggingbroek achterstevoren naar school gaan (wordt ook een stokje voor gestoken overigens). Ik vind wel een aantal voorwaarden zitten aan kleding voor buiten de deur (en school met name). De kleding moet passen (dus niet veel te groot of te klein), het moet schoon zijn, zonder gaten en redelijk netjes en ook passend voor het seizoen.. dus geen tshirtje in de winter als het koud is. Oja, verkleedkleding ook niet en wat aangetrokken wordt moet redelijk matchen met elkaar. Denk dat er nu ook bij komt dat het gedragen moet worden zoals het hoort en dus niet binnenstebuiten of achterstevoren, daar had ik nog nooit zo bij stil gestaan hihi.
Klopt! Een lichtere broek is vaak wat soepeler. Het is echt zoeken naar een fijne spijkerbroek. Vind ik voor mezelf al maar voor de kindjes ook. Een beetje stretch erin doet ook wonderen. Ik heb een keer een hele fijne spijkerbroek voor mijn zoontje gekocht bij de Hema, terwijl ik daar de broeken meestal juist niet 'goed' vind. Ik wou dat er direct 5 had gekocht in verschillende maten want nu is ie er natuurlijk niet meer
tja.. en als jij dan als moeder bepaalt dat het niet uitmaakt... mij zou het wel uitmaken.. maarja alleen bij mijn kind natuurlijk wat een ander draagt doet me alweer een stuk minder
Ik bepaal uiteindelijk wel wat er in de kast komt te hangen (ze mogen zelf ook wel aanwijzen in de winkel wat ze wel of niet mooi vinden, maar of het gekocht wordt bepalen papa en/of mama nog altijd), maar de kinderen hebben echt wel inspraak bij wat ze op een bepaalde dag aantrekken of wat niet. Ik zie niet in waarom ik daar een strijdpunt van zou maken. Natuurlijk zijn er onderwerpen waarop ik wel duidelijk de baas wil zijn, bijvoorbeeld t.a.v. wat er op een gegeven moment gegeten wordt (nee, geen chocola als avondeten; maar ze mogen wel zelf hun broodbeleg kiezen - behalve als ze 3 boterhammen met hetzelfde willen). Maar wat betreft kleding krijgen de kinderen meer keuzeruimte. Het is niet slecht voor hun gezondheid, het brengt ze niet in gevaar, dus waarom zouden ze geen joggingbroek aan mogen naar school? Als andere kinderen dat stom vinden, dan horen ze het wel. Leren ze gelijk hoe ze met verschillen van mening kunnen en willen omgaan. (ik zal het wel afremmen als zoonlief ooit in een jurk naar school zou willen; ken een net iets te sneu verhaal van een jongen die daar echt een traumatische ervaring mee heeft opgedaan.)
Ik ben een heel makkelijke moeder; er mag hier heel veel, ik laat mijn kind heel vrij. Als hij een hoop zand uit de tuin de keuken in schept om mij de beestjes die daar inzitten te laten zien, kom maar! Het is waar: iedere moeder vindt iets anders. Ik vind een joggingbroeken er onverzorgd uitzien, alle joggingbroeken. Daarom gaat mijn kind niet de straat op met zo'n ding aan.
Van mij mag hij wel kiezen wat hij aan wil hoor, ( mits niet te koud/ te warm voor het seizoen of extreem lelijke kleuren combi's, of achterstevoren?! ) alleen ik bepaal wat er in de kast komt te hangen. Nu dus een kwestie van de joggingbroeken via natuurlijk verloop laten verdwijnen en niet meer inruilen voor nieuwe )! Ik wil hem wel een beetje tegemoet komen met comfortabele (spijker)broeken zonder knopen of ritsen of een leuk retromodelletje trainingbroek ofzo. Maar ga nooit meer de "fout" maken door een hele lading gekregen joggingbroeken te accepteren of te kopen...
@bri: same here hoor heb er met manlief weleens discussie over.. maar in principe hebben we hier gewoon simpele regels.. en die snappen we allemaal. bij het ontbijt geen zoetigheid op brood bijvoorbeeld dat is geen discussie.. we doen het gewoon niet. maar qua kleding weet ze heel goed wat wel en niet bij elkaar past.. Alleen afgelopen zaterdag... heeft papa dus met een kleuter met ballerina's, rood/roze geruite maillot, wijde spijkerrok, fuchsiaroze trui EN prinsessenvleugels mee genomen naar de supermarkt ik was enigzins verbaasd.. papa loopt niet graag voor joker maar natuurlijk vond iedereen het geweldig en kreeg ze alle aandacht.. dus ik denk dat ze nu wel vaker zo mee mag van papa.
Zoals al eerder hier ergens gezegd, als zijn schoolvriendjes ineens gaan beslissen dat hij raar is met zijn achterstevoren broek zal hij ook wel niet meer willen dragen of hij beslist dat hij zelf zijn zin moet doen en mss dragen dan al de schoolvriendjes de broek achterstevoren. Goh ik vind het niet erg (net zozeer als mijn dochtertje met haar tutu naar school zou willen gaan). Maar dat is mijn opinie natuurlijk
@heleentje: nou dat zou ik niet zo geweldig vinden.. maar op school vinden ze dat niet gek hoor ons buurmeisje draagt er ook regelmatig eentje naar school
Wat is er mis met een joggingbroek!?!? Ik vind het juist stoer! Beetje leuk combineren en het staat stoer, sportief en het zit heerlijk voor jongens! Hier dus ook een jogingbroek drager, hij vind het heerlijk, en hij mag ook gewoon een jiggingbroek aan naar school. Leuke joggingbroek, met kontzakken(geeft net iets meer vorm) leuk slimm fitt shirt erop (niet zo een wijd tshirt, dat maakt slobbig) en een paar leuke all stars eronder! Helemaal stoer! Hij heeft ook een mooi blauw adidas trainingspak, staat hem ook geweldig. En nee wij zijn geen tokkies, en hij heeft ook gewoon spijkerbroeken, maar 1: hij vind het heerlijk en 2: wij vinden het best stoer! Ik zeg..lekker doen!
Ik ben het zeker met je eens dat er verschil bestaat tussen van die wijde slobberige tokkie broeken waarbij de crocs nog net ontbreken zal ik maar zeggen ( en idd het wijde shirt erop...) of een wat smaller model met leuke embleems of print op het been ofzo. Daar heb ik ook minder moeite mee. Echter op dit moment is het aandeel joggingbroeken in zijn kledingkast een tikje te veel naar mijn smaak. Bovendien wil ik dat hij er ook nog een keer "gewoon" bij kan lopen met een spijkerboekje. Nu is het aandeel dusdanig groot dat hij altijd voor een joggingbroek kan kiezen ( en daar zitten helaas ook wat wijde sloeber broeken tussen ). Tuurlijk kan ik op mn kop staan om hem in een spijkerbroek te hijsen, maar het is de kat op het spek binden met zoveel soorten joggingbroeken... Aan mij de schone taak om ze te vervangen voor wat andere comfi broeken.. Heb er vandaag reeds 2 weggegooid ( te kort en versleten ) Dat gaat lekker...
Ik snap het probleem niet zo... Hij is nog jong laat hem dat lekker aandoen... Hoj heeft nog genoeg tijd in N leven om er 'leuk' uit te zien.. Ik heb hier ook joggingpakken hangen.. Moet alleen een wachten tot ie ze past Vind het wel hip stoer pak.. Nikes eronder(tokkie stijl dus volgens velen) Owja en daarbij loop ik zelf Ook wel eens in een joggingbroek Ja ook buiten , zit heeeeeerlijk!
Mee eens. Mijn zoontje gaat dan nog wel niet naar de BS maar ik zie geen kwaad in een joggingbroek. Zeker niet als ze nog zo klein zijn. Ik zelf vind de onderbroeken boven de broek uit mode veel erger. En helemaal nu ik het verhaal erachter gelezen heb .
O nee, echt nooit zul je mij in een joggingbroek buiten zien lopen!! Ja, ik ben zo'n tuthola die altijd net gekapt en opgedirkt, make upje en pumps aan, dr kinders naar de opvang brengt...... sorry, maar daar voel ik me weer lekkerder bij