Wat geven jullie je kindje mee voor tussendoortje op school?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door oogappel, 10 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi dames,

Ben even benieuwd wat jullie je kindjes zoal meegeven als tussendoortje naar school (in de ochtend)

Lees graag even wat ideeen en tips ;)
    Ik ben een moeder met nog een pril schoolkindje :)

2. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    Ik geef worteltjes, appel, aardbeitjes,een banaan..
    Ze eet het allemaal en soms ruilt ze met andere kindjes..

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm hier altijd gewoon fruit..
    ze moeten dan 1 deel op een schaal leggen en daar mogen ze dan later nog wat van pakken

4. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    In het begin fruit, maar na een paar maanden kon hij geen banaan of appel meer zien. Dus nu krijgt hij paprika, worteltjes, snoeptomaatjes of komkommer mee.

5. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    fruit en op woensdagochtend een sultana of een liga

6. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.570
    113
    een samsonkoekje en limonade.
    Op vrijdag is het fruitdag en dan dus fruit

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Of gruitdagen (groente-fruitdagen) een banaan of appel of bakje druiven. Op de andere dagen een koekje. Verschilt, altijd van die verpakte kinderkoekjes.
    En een pakje drinken. We hadden eerst een beker met roosvicee, maar de beker ging lekken. De juf vertelde ons dat de meeste bekers gaan lekken en als het aan hun ligt, er pakjes worden mee gegeven.
    Dus doen we dat.

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    euh altijd fruit. Banaan, mandarijn, sinaasappel, kiwi, appel (groen of rood afwisselend) , peer, druiven, aardbeien, water meloen, galia meloen, ... diverse fruit gemengd in een bakje.

Hier mag er ook een danoontje mee gegeven worden. En mijn dochter eet ivm logopedie ook een cracker erbij (knackebrod) droog....maar dat heeft ze een pak op school staan.

(ze zit dan wel op speciaal onderwijs voor 3 dagen, en de aanvraag voor 5 dagen loopt...moet dan nog na gaan denken wat ze iedere dag mee krijgt want iedere dag fruit is ook zo gewoontjes hahaha)

Ik haal trouwens altijd alles op de markt...blijft langer goed! en is (soms) goedkoper... gaat me eigenlijk om de tray eieren die je erbij krijgt als je meer als 20 euro fruit koopt :p

trouwens, een gekookt ei heb ik ook wel eens mee gegeven! goed voor de fijne moteriek..een eitje pellen....;)

9. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Mijn dochter krijgt elke dag fruit mee en drinken, Op de ´lange dagen´ krijgt ze ook brood en extra drinken mee (drie dagen per week). Nooit koekjes oid. Soms ben ik ook wel wat inspiratieloos als het gaat om fruit (toch vaak appel of banaan) dus maak ik bakjes aardbei&banaan of druif&appel, vindt ze heerlijk!

10. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Altijd kinderkoekjes (Dora of Plop) met pakje drinken, alleen op woensdag is het fruitdag dan krijgt ze fruit mee. Vaak een appel of bakje druiven ofzo.

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@oogappel: vraag even wat normaal is op school anders?
    hier is iets anders dan fruit zegmaar "niet gewenst".
    en koek wordt gewoon weer mee naar huis gegeven.

(dan krijgen ze wel fruit hoor.. maar uit de gemeenschappelijke schaal waar iedereen een deel van zn fruit in legt)

12. veertje

veertje Fanatiek lid

Hier is het op dinsdag en donderdag fruitdag maar Stijn krijgt ma, din,do en vrijdag fruit mee en op woensdag als hij maar een halve dag naar school hoeft dan mag hij koek.. Als hij namelijk pas om 15:15 uit school komt dan wil hij spelen en krijg ik er echt geen fruit meer in bij hem en op woensdagmiddag wil hij wel fruit dus dan mag hij een koekje mee naar school..

13. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Altijd fruit en een pakje drinken.

14. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Fruit en een beker water.

15. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Hier hoeven ze nooit fruit mee te nemen.
    Ik geef een Liga (1), sultana, mini eierkoek of rijstewafel mee.
    Ze mag daaruit zelf kiezen sochtends.
    Wil bv. op woensdag wel fruit mee gaan geven (appel of druiven) dan kunnen we smiddags thuis wat lekkers eten.

16. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    We hebben de eerste tijd hem gevraagd en verschillende dingen aangeboden. Fruit, koekje, boterham. En dat laatste vroeg hij steeds weer. Dus nu heeft hij 1 boterham voor de kleine pauze, en 1 voor de lunch mee. Dat is ruim genoeg tot 3 uur.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Appel of banaan
    1 sultana
    Drinken

Hier mogen juist geen koekjes en is het elke dag fruitdag. De sultana mag soms.

Ander fruit krijgt ze in de middag of in het weekend. Een appel en een banaan wil ze alleen maar mee. Druiven soms maar liever niet.

18. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hier een beker ranja en een appel of banaan

19. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Hier is het alleen op woensdag fruitdag, maar onze dochter krijgt vier dagen in de week fruit (Ongeveer alle soorten) of groente (cherrytomaatjes, komkommer, etc) mee. De vijfde dag mag ze een koek mee.

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Fruit (appel, maar M is niet dol op fruit dus meestal alleen op wo en vr), komkommer, paprika, klein handje ongezouten nootjes + rozijntjes, fruitreep van Goodies, granenreep van Goodies, ontbijtkoek, cracker met kaas of chocopasta, gedroogd fruit.

Drinken: thee met honing ... maar ze drinkt nauwelijks wat op school (sowieso slechte drinker). Misschien dat we nu toch 2x per week een pakje fristi mee gaan geven (enige andere drinken dat lust). Maar ik ben eigenlijk niet zo voor pakjes ivm gigantische afvalberg die zo ontstaat ;)

Deel Deze Pagina