Niet in de bumbo kunnen zitten??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kellebel1987, 2 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 6,5 maand weegt bijna 9 kilo met zijn 72 cm. Flinke jongen dus! Wij hebben voor de oudste een stokke trip trap en willen dat voor hem ook aanschaffen. Tot die tijd hebben we hem bijvoeding in de wipper en bumbo gegeven. Alleen.. Hij wordt eigenlijk te groot voor de wipper, wil heel graag recht op zitten maar als we hem in de bumbo 'proppen' ;) dan gaat hij helemaal naar voren hellen, alsof hij in zijn rug nog niet sterk genoeg lijkt :( Heeft iemand dit ook meegemaakt? Ik dacht dat de bumbo juist voor kindjes ook was die motorisch nog niet zo sterk waren... Hij heeft verder geen motorische achterstand hoor, hij rolt gewoon alle kanten op enzo, maar dat recht op zitten is een dingetje... Ik kan hem nu ook nog niet in de triptrap zetten...

2. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Hier ook, een onding vind ik het... inmiddels zit zoon wel rechtop omdat hij ook zelfstandig kan zitten, maar je moet hem er echt inproppen (en wie die gesp aan de binnenzijde bedacht heeft?! :(). Heb het nooit een fijn ding gevonden, en snap idd ook niet dat ie juist bedoeld is voor kinderen die nog niet kunnen zitten...

3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.817
    2.675
    113
    Zijn rug lijkt niet alleen nog niet sterk genoeg, dat ís hij ook nog niet. Kinderen kunnen pas zitten als ze zelf gaan zitten, dan trainen ze namelijk hun rompspieren. Daarom mogen ze ook pas in een fietsstoeltje als ze zelf gaan en blijven zitten. Die Bumba stoeltjes zijn de meningen nogal over verdeeld geloof ik, sommige fysio's en ergotherapeuten vinden zelfs dat ze ze zouden moeten verbieden.

Ik kan me wel voorstellen dat je een stoeltje zoekt voor de hapjes. Met 6 maanden gebruikten wij de tripp trapp en de Ikea Antilop al wel, met de babyinzet en een paar dikke handdoeken erbij voor extra steun. En dan heel kort, vijf minuutjes ofzo. Ook niet ideaal voor de rug natuurlijk, maar ze kunnen door de beugel niet voorover vallen zoals bij de Bumba.

4. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    ik denk niet dat het iets met te groot zijn te maken heeft. Mn oudste van 1.05m en 16 kilo kan nog steeds in de Bumbo van haar zusje zitten :). Ik denk dat het probleem inderdaad bij zn rugspieren ligt. Misschien een combi van nog net niet helmeaal sterk genoeg en geen zin hebben om ze te gebruiken om rechtop te zitten.

5. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    bloom fresco ideaal

maar je kan , ook ff voor tijdelink in maxi cosi ze hapjes geven dat doe ik ook wel is

6. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Tja dat de bumbo niet goed is weet ik heus wel.. Hij zit er ook geen uur in ofzo! Mijn dochter heeft er ook in gezeten en die zat er echt prima in.. Die ging met 7 maanden naar de trip trap en zat prima toen. We doen het voorlopig maar even met de wipper dan nog maar... ☺️ Blij om te lezen dat meerdere kindjes naar voren hellen! Overigens probeert zoonlief ook in de wipper naar voren te leunen, hij vindt alles zo interessant!

7. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Is het niet beter om hem op schoot te nemen tijdens het eten?

Dan kun je zijn romp goed ondersteunen met je arm onder zijn oksels, en worden zijn heupen en rug minder belast.

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Niet de Stokke tripptrapp, maar de Stokke Steps! Ideaal!

Deel Deze Pagina