Zoon van 4 maanden weigert fles

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Ingridh, 23 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingridh

Ingridh Lid

26 jan 2011
    5
    0
    0
    Hoi Teddy,

Zou je me kunnen helpen met het volgende:mijn zoontje van 4 maanden oud, wil niet uit de fles drinken.
    Dat is helaas onze eigen fout geweest, we hebben het hem nooit echt aangeboden omdat het niet nodig was. Ik ben nog steeds thuis, maar moet over 2 1/2 week gaan werken. Gelukkig gaat hij 2 dagen met mij mee naar het kinderdagverblijf, maar 1 dag is hij bij papa thuis. Hoe kunnen we dit het beste aanpakken? Hij raakt echt overstuur als hij uit de fles moet drinken. We hebben de Calma speen van Medela (in het verleden heeft hij er een paar keer uit gedronken, het is niet dat hij de techniek niet doorheeft, hij kan het namelijk wel. Paar dagen geleden heb ik hem 10cc in de fles aangeboden om te oefenen en toen dronk hij het leeg. Bij papa drinkt hij totaal niet.
    Heb je tips/adviezen. Ik heb ook geprobeerd om de speen warm te maken, de melk wat kouder/warmer/ verschillende houdingen/ verse en ingevroren melk, we zorgen ook dat er al wat melk in de speen zit. Ik moet zeggen dat ik een beetje radeloos wordt...Ondanks dat we zelf hierin iets fout hebben gedaan door hem niet vanaf het begin de fles aan te bieden tussendoor.

Hopelijk heb je nog ideeen?

Bedankt,
    Ingrid

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi Ingrid,

Als je googelt op "tips bij flesweigeren" vind je verschillende sites met tips. Lees daar eens op of er wat tussen staat wat jou aanspreekt. Persoonlijk zou ik overwegen of jouw partner je baby op je werk kan brengen op zijn oppasdag. Dat levert denk ik voor alle partijen de minste stress op.

Verder is het belangrijk om met het oefenen alle druk er af te halen. Jouw baby is erg gevoelig voor jullie gevoelens en angsten en zal er feilloos op reageren. Belangrijk dus om daar op te letten.

Sterkte.

Deel Deze Pagina