keel en neusamandelen eruit....

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by debbyvb, Jul 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. debbyvb

debbyvb Actief lid

Apr 26, 2007
    101
    0
    0
    rotterdam
    hallo,
    is er iemand hier ervaring heeft in keel en neusamandelen eruit bij kleintjes? mijn zoon is ruim 2,5 en word vrijdag geholpen.. ik heb er al weken slapeloze nachten van en hoe dichter het bij komt hoe meer ik het gewoon benauwd krijg.. hij heeft behoorlijk wat klachten, vaak en lang neusverkouden, open mond gedrag, ernstig kwijlen zonder tussenpozen, door de 'neus' praten, snurken en apneu... al met al dus reden genoeg volgens de kno arts om te opereren... maar ik vind het verschrikkelijk hoewel ik ergens wel besef dat hij er van zal opknappen maar nu gaat het al een paar weken goed en het valt me zo enorm zwaar.... ook omdat ik geen ervaringen ken van kindjes uit mn omgeving.....
    als er iemand is die ervaring heeft hoor ik het heel graag...
    een moeder met een huilend hart :(

2. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    Begrijp je gevoel helemaal. Mijn zoontje was ook om de 5 weken ziek. Verkouden en koorts. Al diverse malen waren zijn amandelen rood of onstoken.
    Toen hij nog geen 2 was hebben ze de keelamandelen en neusamandel verwijderd.... Een wereld van verschil. We zijn erg blij dat we het hebben laten doen. Hij is nou lang niet meer zo vaak ziek en als hij eens verhoging heeft kan het zo de volgende dag weer weg zijn (was voorheen om de 5 weken 3 dagen koorts)
    Hij is er dus ontzettend van opgeknapt!!!
    Hoop dat je hier iets aan hebt.
    Sterkte!

3. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,723
    1
    0
    debbyvb, nog geen ervaring hier, we zitten op de oproep te wachten voor onze dochter!

Heel veel sterkte, ik zie er ook zo tegenop.

Laat je even weten hoe het gegaan is?

4. debbyvb

debbyvb Actief lid

Apr 26, 2007
    101
    0
    0
    rotterdam
    daar ben ik weer,
    bedankt voor jullie reacties... nou we zijn inmiddels een klein weekje verder en het gaat hier super goed, eigenlijk al vanaf het eerste moment... vrijdag moesten we half acht in het ziekenhuis zijn en om half negen al geholpen! Het geplande prikje bij de anastesist werd toch een kapje en dat ging prima.. nog geen tien minuten later kwam de arts al vertellen dat het goed gegaan was en nog geen 5 min later mocht ik bij hem... hij was heel boos (op de zusters) maar was niet hysterisch... eenmaal boven op de kamer een ijsje gegeten en gelijk gedronken, geen gekke dingen..moesten vier uurtjes blijven en het enige nare was dat er op een gegeven moment echt golven oud bloed uitkwamen.. ik zat er echt helemaal onder. Ik had hier wel over gelezen van tevoren dus schrok er nu niet van maar dat was wel heftig.. hij knapte gelijk weer op, dat kan ook maar dwars zitten... anyway, waren half twee thuis en toen heeft hij twee uur geslapen... daarna was het even een half uurtje mis, heeeel boos, pijn en verdrietig maar na medicijnen knapte hij bizar op en stond om vijf uur gewoon te dansen en te spelen, ik zat met open mond te kijken!!! Dus al met al is het met echt 100% meegevallen, en ik was echt ziek van ellende voor de operatie.... hij at 6/8 ijsjes per dag en eet nu alweer bijna alles (nog wel fijn gemaakt maar goed)... mn lieve mannetje heeft wel een hoger stemmetje, zo schattig en hij praatte altijd heel erg door zn neus-keel en dat is echt nu al weg... het kwijlen natuurlijk nog niet maar dat kost tijd.... ik ben blij dat het erop zit en dat het zo goed gaat xx

5. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Fijn dat het allemaal goed is gegaan.

F. haar amandelen zijn geknipt toen ze 1,5 was, dus dat is nog wat eerder dan bij jouw kindje.

Hier duurde het even, maar het verschil was enorm. Bijna nooit meer volle longen, extreme verkoudheid, rode oren etc.

Share This Page