hoe denken jullie erover?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door bambi1990, 15 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bambi1990

bambi1990 Niet meer actief

mijn partner en ik hebben het wel eens over een 2e kindje, onze zoontje is nu 18 maanden en we willen voorlopig nog geen 2e, maaaaar... als ons zoontje een jaar of 3/4 is zouden wij het wel willen..
    wij wonen in een rijtjes woning met 2 slaapkamers dus als wij voor een 2e zouden gaan dan zou die bij ons zoontje op de kamer moeten.. hoe denken jullie erover als kinderen bij elkaar op de kamer moeten slapen?
    wij zijn beide van huis uit gewend dat we een eigen kamer hadden... en verhuizen willen we zoiezo niet, maar we vinden het wel een lastig iets. misschien is het een beetje rare vraag maar ik wil eens weten hoe jullie erover denken. en hoe doen jullie dat dan als zo'n situatie bij jullie thuis is? met hoeveel maanden hebben jullie de kids bijmekaar laten slapen? en ging dat gelijk goed?

ik ben benieuwd naar jullie reacties.

2. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik sliep vroeger met mijn zusje op een kamer. Hartstikke gezellig. In het weekend kwam ons broertje er vaak ook nog bij liggen :D.

Het enige wat op een gegeven moment lastig werd was huiswerk maken. Eén van ons moest dan een ander plekje dan de slaapkamer vinden om huiswerk te gaan maken.

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Er zijn een heleboel oplossingen voor extra ruimte te bedenken dus met een beetje creativiteit maak je er echt wel een leuke kamer van. Je weet nooit wat de toekomst brengt en de kamer zou, naar mijn mening, geen reden zijn voor de keuze van een tweede. Ik vind wel dat 2 kinderen later ook veel aan elkaar hebben. Dat zou voor mij een meer doorslaggevende reden zijn.

4. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Wij hebben ook 2 slaapkamers en ben nu zwanger. Eerst gaat het kindje bij ons op de kamer en ik denk ook dat het voorlopig even zo blijft. Onze dochter is een hele lichte slaapster. Wij willen wel verhuizen dus hoop dat we snel ons huis verkocht hebben en we op zoek kunnen naar iets anders.
    Maar voor die tijd maak ik mij daar niet druk over, komt vast goed en samen op 1 kamer komt vast ook wel goed. Als de 2e wat ouder is ;)

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik ben heeeel blij dat ik nu een woning heb met 3 slaapkamers. De kinderen hielden elkaar wakker tot laat in de avond en sochtends al weer heel erg vroeg. Ze maakten enorm onrustige nachten en waren overdag ook niet meer te genieten en doodmoe. Nu hebben ze beide een andere kamer en ze slapen heerlijk!

En als je niet meer wilt verhuizen, hoe kijk je dan tegen de toekomst aan als je een jongen en een meisje hebt? Op een bepaalde leeftijd zullen die toch liever gescheiden slapen denk ik.

6. Porsche

Porsche Niet meer actief

Voor nu slapen de jongens samen op een kamer En dat gaat heel erg goed..
    Ik in de toekomst willen we gaan verbouwen zodat ze toh ieder hun eigen kamer hebben maar dat zal
    Zeker nog een jaar of drie duren ...

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik denk dat als de kinderen nog klein zijn, ze prima op 1 kamer kunnen slapen. Mijn neefje en nichtje van bijna 6 en bijna 4 slapen ook op 1 kamer en dat gaat best goed.

Als ze ouder worden lijkt t me lastig. Puberleeftijd. Zeker bij een jongetje en meisje.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    tot mijn 12e met mijn zusje op 1 kamer geslapen. Op mijn 12e wilde ik echt wel een eigen kamer.

Maar daarvoor vonden we het erg leuk zo samen

9. bambi1990

bambi1990 Niet meer actief

Dat is ook wel een punt waar ik tegen asnkijk voor als ze in de pubertijd zitten en allebijneen andere kamer willen, maar misschien gaan we tegen die tijd wel verhuizen...

10. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een meisje van bijna drie en een jongen van bijna een.
    Ze slapen bij elkaar op de kamer sinds de jongste ze maanden is. Ze waren beide vreselijke slapers. Dochter ging moeilijk slapen en huilde lang voor ze in slaap viel en werd in de ochted vroeg wakker. Zoontje werd ong vier x per nacht wakker en in de vroege ochtend om zes uur was hij klaar om de dag te beginnen.

Sinds hij bij haar op de kamer slaapt, slapen ze beide beter en langer. Vaak hoor je ze nog kletsen voor ze in slaap vallen. Hier heeft het dus juist positief gewerkt. Hij wordt nog wel een of twee keer wakker in de nacht maar zij wordt daar niet wakker van. Andersom is het wel een probleem. Als zij ziek is en wakker wordt snachts, wordt hij ook wakker

11. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Vanaf hoe oud laten jullie de jongste bij het oudere kind slapen? Dus tot hoe oud bij jullie op de slaapkamer?

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Erg kind-afhankelijk lijkt me.
    Als het beide goede slapers zijn, dan zal het wel gaan. Maar is er een (of allebei) met slaapproblemen of hebben ze een verschillend ritme en houden/maken ze elkaar wakker.. moet er niet aan denken ;)

Ik heb vroeger met mijn broer op 1 kamer geslapen. Wel een grote kamer. Ik geloof dat het wel redelijk ging, ondanks dat mijn broer een erg moeilijke slaper was (altijd lang wakker). Maar ik was een hele makkelijke slaper, dus had daar kennelijk geen last van ;)
    Toen hij oud genoeg was, ging hij naar de zolder (heeft ongeveer een jaar geduurd). Dat was wel een stuk fijner, volgens mij moeder.

Mijn nichtje en neefje slapen bij oma vaak samen, maar dat werkt vaak niet zo goed. Nichtje slaapt normaal gesproken heel makkelijk in, maar is vroeg wakker en neefje heeft moeite met inslapen en slaapt daarom wat langer door.
    Neefje houdt nichtje dan wakker en nichtje wordt toch op normale tijd wakker en met wat pech maakt ze hem dan ook weer wakker.
    Pffff!

Maar goed, sowieso geen reden om het daarom niet te doen natuurlijk, als je het verder graag wilt. Vroeger sliepen ze met het hele gezin op een kamer ;)

13. Tamio

Tamio Niet meer actief

Het lijkt mij niet handig als er een leeftijdsverschil van 3-4 jaar tussen zit. Mijn kinderen schelen 4 jaar en de oudste heeft juist speelgoed op haar slaapkamer wat niet geschikt is voor de jongste. Met zo'n leeftijdsverschil wil de oudste ook af en toe zonder jong zusje spelen en dan heeft ze daar juist haar eigen kamer voor.

Deel Deze Pagina