duowagen Easywalker Harvey of Bugaboo Donkey

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by moonroosje, Mar 4, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moonroosje

moonroosje Actief lid

Jan 16, 2014
    208
    5
    18
    Goededag allemaal,

Wij hebben een zoontje van 2,5 jaar en een dochtertje van 1 jaar. Wij zijn op zoek naar een duowagen. We twijfelen tussen deze 2 wagens. Voordeel van de Easywalker Harvey is dat hij lekker compact is , maar ik vind minder wendbaar (rijdt zwaarder met bochten, omdat hij langer is) en dat de kinderen minder lang in de stoeltjes kunnen vergeleken met de bugaboo Donkey. Nadeel van bugaboo donkey vind ik wel dat hij zo 12 cm breder is ongeveer geloof ik en 500 euro duurder.
    Wat vinden jullie gezien deze leeftijden en zijn jullie ervaringen?

Bedankt!

MVG Mo

2. Noorie

Noorie Niet meer actief

Ik zou echt voor de donkey gaat. Rijd heerlijk!
    Misschien wel breed maar je komt wel overal binnen.

3. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    2,083
    295
    83
    Emmeloord
    Wij hebben gelijk de donkey gekozen. Wendbaar en lekker licht. Kan en vrij klein opvouwen. En ook voor 1 kindje gebruiken. Een nadeel is dat alles alleen van bugaboo past zoals parasol er.
    Eigenlijk hebben we bijna alle opties al genaakt. Twee wiegje, twee zitjes, en nu een zitje omdat er nog maar een Dane in de wagen wil. Straks weer de wieg naast het zitje voor de baby. Je kunt er zoveel kanten mee op. Echt beste investering ooit betreft ons.

4. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Ik had de donkey gekocht toen ik zwanger van de jongste was. Mijn oudste was net geen 1,5 jaar toen de jongste geboren wordt.
    Echter gebruik ik hem nu nog minimaal. Ik heb ook nog de cameleon 3 en daar heb ik een meerijd plankje voor gekocht met zitje. Gaat echt heel erg goed. Mijn oudste wilden echt niet meer in de kinderwagen maar hield het niet altijd vol , dit werkt perfect. Wel moet ik zeggen als wij echt een dag weggaan neem ik voor hem de buggy mee .

Persoonlijk zou ik geen duo wagen meer kopen met deze leeftijden. En als ik het zou doen zou ik , hoe gek ik ook op Bugaboo ben , een goedkopere kopen. Of jullie willen op korte termijn nog een kindje en gaan hem dus straks ook met nu de jongste en dan de baby gebruiken. De Bugaboo kan ook mono gebruikt worden maar dan vond ik hem nog vrij breed waardoor ik liever de andere wagen pak.

5. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,868
    5,106
    113
    Absoluut de Bugaboo Donkey! Ontzettend fijne wagen en het geld echt waard. En breed valt ook heel erg mee. Kan gewoon goed de Kruidvat in, door de deur, door de poortjes bij Albert Heijn etc.

Maar vraag me wel af waarom je nog een duo wagen zou nemen met deze leeftijden?

6. Mamalove2014

Mamalove2014 Bekend lid

Oct 9, 2014
    649
    384
    63
    Met die leeftijd (die van 2,5 jr) zou ik geen duowagen meer kopen, tenzij je nu bezig bent voor nog een kleine. Hebben jullie al gekeken naar een enkele wagen en een meerijplankje/krukje?

7. moonroosje

moonroosje Actief lid

Jan 16, 2014
    208
    5
    18
    Klinkt goed. Hij is alleen zooo duur. Tot hoe oud kunnen ze in die zitjes? Weet je toevallig ook hoelang en breed dit zitje is?

Mijn zoontje die wordt in mei 3 jaar. We hadden eerst 1 kinderwagen voor mijn dochtertje van 1 jaar. Als we de stad in gaan of we moeten een langer stuk lopen dan is hij moe en wil hij graag ook even zitten. Ook heeft hij een fase dat hij niet wil lopen en op de grond gaat liggen. Hierdoor kan ik moeilijk alleen op pad met mijn 2 kinderen. Een meerijdplankje is handig tijdens het lopen, maar niet als ik stil moet staan of boodschappen moet doen. Mijn zoontje die wil er dan zo snel mogelijk af.
    We hebben wel een wens voor een 3de ooit mochten we het geluk hebben, maar of dat gaat lukken weten we ook niet.

Bedankt! Mvg Mo

8. moonroosje

moonroosje Actief lid

Jan 16, 2014
    208
    5
    18
    We hadden eerst 1 kinderwagen voor mijn dochtertje van 1 jaar. Als we de stad in gaan of we moeten een langer stuk lopen dan is mijn zoontje (wordt in mei 3 jaar)
    moe en wil hij graag ook even zitten. Ook heeft hij een fase dat hij niet wil lopen en op de grond gaat liggen. Hierdoor kan ik moeilijk alleen op pad met mijn 2 kinderen. Een meerijdplankje is handig tijdens het lopen, maar niet als ik stil moet staan of boodschappen moet doen. Mijn zoontje die wil er dan zo snel mogelijk af.
    We hebben wel een wens voor een 3de ooit mochten we het geluk hebben, maar of dat gaat lukken weten we ook niet.

Bedankt! Mvg Mo

9. moonroosje

moonroosje Actief lid

Jan 16, 2014
    208
    5
    18
    Is dat mandje naast het zitje niet storend? Hoe oud is jullie oudste? Mijn zoontje wordt in mei 3 jaar, ik vraag me af of hij dan niet te groot is hiervoor.

10. moonroosje

moonroosje Actief lid

Jan 16, 2014
    208
    5
    18

Mijn zoontje die wordt in mei 3 jaar. We hadden eerst 1 kinderwagen voor mijn dochtertje van 1 jaar. Als we de stad in gaan of we moeten een langer stuk lopen dan is hij moe en wil hij graag ook even zitten. Ook heeft hij een fase dat hij niet wil lopen en op de grond gaat liggen. Hierdoor kan ik moeilijk alleen op pad met mijn 2 kinderen. Een meerijdplankje is handig tijdens het lopen, maar niet als ik stil moet staan of boodschappen moet doen. Mijn zoontje die wil er dan zo snel mogelijk af.

Die easywalker is goedkoper, maar mocht er ooit een 3de komen, dan zit die wiegbak zo laag bij de grond en loop je achter de wagen met je voeten tegen die bak aan. We hebben goedkopere duowagens bekeken (bijv topmark, joiie naast elkaar, maar die kan je helemaal niet veranderen qua rijrichting of ander zitje opzetten of iets en is zo zwaar met tillen).

Welke wagen hebben jullie nu?

Bedankt! Mvg Mo

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

Helemaal mee eens. De donkey is onze beste aankoop ooit geweest.

12. moonroosje

moonroosje Actief lid

Jan 16, 2014
    208
    5
    18
    Bedankt voor je bericht.
    Hoe oud zijn jouw kinderen?

13. Boommm

Boommm Niet meer actief

3.5, 2.5 en 1 jaar. Die van een zit nog vaak in de wagen. Die van twee en drie lopen al veel of staan op t plankje.

14. Elsa86

Elsa86 VIP lid

Jun 30, 2014
    6,569
    3,507
    113
    Wij hadden eerst de ABC design zoom, maar die hebben we verkocht en hebben toen de Bugaboo Donkey gekocht en dat hadden we meteen moeten doen. Wat een heerlijke wagen. Als alles goed mag gaan, verwachten we in november ons 3e kindje. Onze oudste is dan bijna 3. Ik ga voor haar nog een meerijdplankje kopen.

15. moonroosje

moonroosje Actief lid

Jan 16, 2014
    208
    5
    18
    Klinkt goed. Hoe ervaar je het mandje ernaast? Pakken de kinderen daar niet wat uit als ze in de wagen zitten?

Mijn zoontje wordt 3 in mei. Ik vraag me af of hij er nog in past.

Groetjes

16. moonroosje

moonroosje Actief lid

Jan 16, 2014
    208
    5
    18
    Wat leuk gefeliciteerd!!! Geweldig.
    Wat vond je niet fijn aan de ABC zoom?
    Hoe oud is je 2de kindje? Zitten ze beiden in de wagen nu nog?

Ons zoontje wordt in mei 3 jaar. En ik wil ze dan voor nu beiden t liefste gebruiken. Maar ik vraag me af of dat niet zonde is. We hebben ooit wel een wens voor een derde hoor.

Groetjes

17. Springday

Springday Fanatiek lid

May 20, 2014
    1,409
    0
    36
    Wij hebben een Donkey, echt een geweldige kinderwagen! Ik vind m super fijn en heb geen seconde spijt gehad van mijn keuze. Ik heb 3 kinderen en soms zitten ze er allemaal op. 2 zitten in de zitjes en eentje op een zadeltje van het meerijdplankje ;) Ideaal! En ook als ik alleen even met de jongste op pas ga heb ik nog een handige boodschappenmand. Zeker een aanrader dus!

18. moonroosje

moonroosje Actief lid

Jan 16, 2014
    208
    5
    18
    Haha leuk bericht van je!
    Hoe oud zijn jouw kinderen?
    Mijn oudste wordt 3

19. Boommm

Boommm Niet meer actief

Nee daar pakken ze niets uit, maar dat straf ik ook gelijk af, dus inmiddels weten ze wel dat ze eraf moeten blijven.

Mijn dochter is 3.5 (wel aan de kleine kant) en past er nog prima in! Zeker als je de zonnekap eraf haalt kunnen ze erg lang in de zitting.

20. Springday

Springday Fanatiek lid

May 20, 2014
    1,409
    0
    36
    Mijn oudste wordt volgende maand 6, de middelste is 3 en de jongste wordt volgende maand 2

Share This Page