Zoon van 5 gaat waarschijnlijk niet door naar groep 3

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door MrsDee, 10 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hardloper

hardloper Niet meer actief

nog even een hele late reactie....
    mijn dochter is van 5 oktober. hier gaan ze van 1 oktober uit, en die grens hanteren ze best streng. heb erg gedubd of ik haar naar groep drie moest doen, maar het uiteindelijk niet gedaan. ze is nu erg gelukkig in groep twee.
    -ze zit bij haar allerbeste vriendinnetje (ze gaan later trouwen enzo8)) en bij al haar andere vriendinnen.
    -ze leest nu toch wel gewoon groep drie materiaal, en ze schrijft ook. verder is ze bezig met rekenen en met de tafels (montessori, dus kan)
    - ze kan eindeloos fijn spelen in de poppenhoek en de zandtafels enzo. heerlijk. geniet ze zo van!
    eigenlijk ben ik erg gelukkig met de keuze om haar nu in groep twee te hebben. ze is echt slim, dat was het punt niet. ze is ook erg volwassen en 'rijp' genoeg voor groep drie. alleen kan ze nu ook nog lekker spelen en in groep drie moet ze echt aan de bak. dat spelen is gewoon de extra die ze nu krijgt.

2. Tink

Tink Niet meer actief

Guppie, dan lopen ze wat achter, want de 1 oktober grens bestaat wettelijk niet meer ;)

3. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Ik vind 5 jaar en na groep 3 wel heel erg vroeg zeg!
    Mijn zoon is ook 5 en zit nu nog in groep 1.
    Volgend jaar pas groep 2 en daarna pas groep 3.
    Mijn oudste die zit nu in groep 4 en is 8jr oud.
    Hij is blijven zitten in groep 2 en dat heeft wonderen verricht zeg.
    Ik mag met oprechte trotsheid zeggen dat hij taal.lezen en spellings niveau van eind groep 6 heeft!
    Hij doet het nu geweldig en ben blij dat ik die keuze heb gekregen destijds!

Deel Deze Pagina