Welke schoenen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jillzz, 16 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Mijn zoon is nu twee jaar en heeft maat 23. We zijn begonnen met Shoesme babyproof de eerste maanden dat hij liep, nu heeft hij Shoesme extreme flex.
    Maar ik ben een beetje klaar met deze dure schoenen dus ik vroeg me af wat jullie voor schoenen kopen voor de kleintjes. Hoelang is het nuttig om flexibele schoenen te kopen? En welke merken/soorten zijn jullie tevreden over en zijn ook nog een beetje betaalbaar?

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik ga meestal naar Van Haren. Elefanten is goed (ook wel prijzig).. en nu de laatste tijd vaak Barenschuhe. Erg tevreden over, ook nog aardig flexibel.. en een leukere prijs :)

3. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Bristol woeffies, Van Haren, Scapino, Ziengs Muyters...ik kijk overal eigenlijk wel naar schoenen, heb ook niet altijd zin om een groot bedrag uit te geven maar vind wel belangrijk dat het echt leer is en geen imitatieleer. Dus dan heb je wel beperktere keuze bij de goedkopere schoenen.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik lees even mee, had precies dezelfde vraag in m'n hoofd van de week.

5. Uiltjes

Uiltjes Niet meer actief

Schoenen moeten goed zijn en flexible hoe oud je kindje ook is voet onwikkelt zich nog. Harde zool mag maar moet neus steeds buigen, volledig binnen/buiten uit leer.

Ik koop veel in sale of niet maar ik ben eentje die liever goede schoenen koopt 2 paar dan 10 van goedkope.

Ik heb paar keren gekocht iets goedkopere schoenen omdat ze leuk waren maar al snel voetje die gewent is aan goede pasvorm en uren uren erin lopen kreeg blaren en pijn. Dus nee voor mij maar enkel goede merken dan miskopen..

6. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Geox heeft voor jongens vaak leuke sneakers die goed geprijsd zijn

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Mijn zoontje loopt op Dr Visser van scapino. Echt leer, niet heel flxibel maar hij loopt er prima op.
    En als je het reeel bekijkt... Hij draagt ze misschien een half uur per dag, de rest van de dag loopt hij op sokjes...

8. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Bedankt voor de reacties. Zijn die geox schoenen een beetje flexibel?
    Ik wil wel graag goede schoenen uiteraard want lopen is erg belangrijk, maar als ik optel wat ik al aan schoenen heb uitgegeven in de afgelopen 9 maanden dan is dat best wel even schrikken;) dat doe ik voor mezelf nog niet eens in de afgelopen 5 jaar:D
    Maar ik zoek dus goede schoenen die geen fortuin kosten..;)

9. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik slaag goed bij Van Haren en Scapino

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je moet gewoon kijken of je de zool kan dubbel plooien tussen je duim en wijsvinger en of de opstaande hiel net niet geplooid kan worden. De rest is niet van belang.

11. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
  12. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

hier zeiden zowel de kinder fysio als de orthopeed als je je gezond verstand gebruikt dan akn je geen slechte schoenen kopen.

Onze zoon heeft bijvoorbeeld nog hele weke enkels staat nog deels naar binnen (wordt nu minder) en had nog geen enorme voetboog deels door de enkels natuurlijk.

Ik let erop dat de schoen niet te breed is, stevig in de hiel is en ook de zool niet te dun is maar wel soepel. het moeten geen blokken aan zijn benen zijn.

Zo kwam ik vaak uit bij bobell de afgelopen jaren en ook timberland, geox. Maar kan net zo makkelijk een leuke schoen van dokter visser kopen hij heeft nu schoenen van van haren ook erbij die die erg graag draagt en zijn enkels corrigeren hard dus ze hebben nog een goede ondersteunende enkel ook (ik praat uiteraard niet over schoenen van een 10tje ze kosten ook gewoon nog 50 euro)

13. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Hier heb ik ze ook besteld een aantal keer, maar 50 euro voor zo'n klein schoentje vind ik alsnog veel geld:)

14. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje heeft nu een paar Bunnies en een paar Hush Puppies. Binnenkort zal hij nieuwe moeten. Hij heeft vrij brede voeten en ik denk dat ik weer ga voor Hush Puppies.
    Ik vind het als ik eerlijk ben ook een dure aangelegenheid.. maar ik wil wél goede schoenen en als die dan wat duurder zijn, nou ja.. dan so be it. Mijn zoontje heeft altijd 2 paar schoenen per maat. In de zomer 3. Afgelopen jaar had hij, niet gelogen, elke 3 maanden een grotere maat nodig. Heb op het eind van het jaar een foto genomen van al zijn schoentjes.. stond voor een klein kapitaal bij elkaar... Ik probeer trouwens wel altijd te kijken of er ergens een aanbieding is en op 2 paar na heb ik altijd met korting kunnen kopen.

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.182
    113
    Brabant

Nu is onze oudste dochter gebonden aan hele dure schoenen, maar de andere twee hebben een gewone pasvorm en kunnen dan ook in de iets minder dure prijsklasse slagen.
    Maar 50euro duur? Ja ik vind het ook heelveel geld. Maar waar vind je goedkopere schoenen die ook goed zijn? Dus een leren schoen, met een goed voetbed, goedeondersteuning en jaja een goede pasvorm.

Als ik schoenen voor 50 euro koop, huppel ik.. Want ik vind dat een koopje.
    Wat doe ik verkeerd?:):)
    Al kijk ik bij de bristol? Daar zijn de goede schoenen ook vanaf 50 euro.
    Dus verklap de tips ajb.

(Ik ben echt niet verwend. Mijn kinderen lopen t meeste in tweedehands kleren, gekregen of geruild.maar op schoenen weiger ik concessies te doen)

16. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ik slaag altijd bij Durlinger, daar hebben ze echt goede en ook leuke schoenen in die kleine maatjes. Nu hebben wij wel het geluk dat dochter op de een of andere manier altijd van maat wisselt tijdens de sale :) Toevallig gister nog een paar laarsjes voor gekocht: afgeprijsd van 70 naar 33 euro.

17. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Hm ik hoopte stiekem gewoon dat er ergens hele goede schoenen te vinden zijn voor een tientje:D maar helaas zal dat bij dromen blijven dan haha.. Ik wil namelijk ook gewoon dat hij op goede schoenen loopt..

18. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Mijn zoontje loopt nu op schoentjes van 20 euro, bij scapino vandaan. Prima schoentjes, echt leer. Zou niet weten wat er niet goed aan js.

Dochter heeft nu toevallig wat duurdere winterschoenen (freaks) maar afgelopen zomer liep ze op gympen van 10 euro. Daarnaast had ze nog sandalen en leren sneakers van 20-30 euro. Die gympen voldoen vast niet aan jouw eisen, ook niet aan mijn standaard maar wel voor af en toe.

19. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.182
    113
    Brabant

Oh zo snobistisch als ik overkom ben ik niet hoor;)
    Hier lopen ze idd ook wel eens op een plat sneakertje (zoals all stars of een pri mark uitvoering) maar niet als basisschoen zeg maar.
    Maar scapino dus eens kijken...
    Omdat de oudste maar 1 merk kan dragen is mijn horizon nog wat nauw...:(

20. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Voor mijn zoontje koop ik nu al een paar maten op rij de klittenbandschoenen van Timberland. Deze zijn altijd wel ergens afgeprijsd, betaal je zo'n € 50,-

Deze zijn echt waterdicht, tenzij het er van boven inloopt natuurlijk. Omdat ze zo goed zijn, heeft hij ook maar 1 paar per maat. Dat scheelt dan wel weer in de kosten.

Wat ook een voordeel is, deze schoenen hebben geen leer, ze beschadigen dan ook echt niet. Na een maat dragen (4 maanden) zie ik het verschil niet tussen maat 27 en 28. Ze kunnen dan ook zo weer marktplaats op, of bewaren voor een ander kindje.
    Afgelopen zomer had hij ze ook, hij had ze in de hitte liever aan dan zijn sandalen.

Bruine Timberland Klittenbandschoenen TRAIL FORCE WP - Kidstoday.nl

Kortom, ik ben er gelukkig mee, nooit beschadigde/natte schoenen voor niet al te veel geld.

Deel Deze Pagina