Ben gewoon ff benieuwt wanneer jullie nou de huisartsenpost bellen als je kind ziek is! Chloe heeft een keelontsteking en witte puntjes op haar amandelen sinds vrijdag! Vrijdag wel naar PSZ geweest maar eten en drinken gaat met moeite en verder niet echt koorts, gisteren ging eten en drinken nog moeilijker en heeft ze een keer overgegeven, vannacht 39.5 koorts en weer een keer spugen! Ik wilde bellen maar mijn vriend niet, die zei we worden toch afgescheept en moeten wachten tot maandagochtend! Wanneer bellen jullie nou? Ik vind het zo zielig
Wars vervelend. Maar eerlijk gezegd lijkt me dit geen spoed en zou dus ook de HAP niet bellen. Gewoon morgen je huisarts bellen.
witte puntjes duiden aan bactreiele ontstekking wat met AB kuur nodig hft. hoe snel je begint hoe beter het is vind ik. dus wel bellen!
In eerste instantie zou ik niet bellen, maar ik wist niet dat witte puntjes duiden op een ontsteking waarvoor AB nodig is. Dus dan misschien toch bellen?
Ja dat had ik dus ook gelezen! Straks maar eens even in haar mond kijken hoe erg het nog is, ze slaapt nu nog!
Nou ik zou niet te snel met ab gaan strooien. Zon infectie gaat met een weekje ook wel over, zo niet is het daarna vroeg genoeg voor ab. Daarnaast is dit écht geen spoed en kun je dus tot maandag wachten.
Snap ik, maar dan nog is het geen spoed. En de hap is er voor zaken die echt echt niet tot morgen kunnen wachten.
Je kunt de huisartsenpost ook bellen om te overleggen. De telefonistes weten vaak wel wanneer het spoed is of niet. En anders geven ze je tips en vragen je terug te bellen als er iets verandert (nog hogere koorts o.i.d.). Beterschap met je meisje. Ik hoop dat ze snel opknapt.
Zou voor vandaag pcm geven om de 6u, en veel laten drinken zover ze wil. Dat ze niet wil eten is niet heel erg en ook niet gek omdat ze last heeft. Heel veel sterkte en beterschap gewenst!
Bellen voor overleg kan altijd. Dat doe ik dus ook altijd wel als ik twijfel. Het is altijd prettig om even met een assistente te overleggen en zij kunnen ook heel goed advies geven. Mijn ervaring is dat ze dat echt niet als vervelend of storend ervaren.
Ze voelt zich nu aardig en heeft al redelijk gedronken, eten nog niet maar das volgens mij niet zo heel erg, ze is in ieder geval vrolijk Dank jullie wel voor de reacties! Groetjes een overbezorgde moeder
Het is vervelend maar de HAP gaat er niets aan kunnen doen.. 99% van de tijd een virus en dat moet vanzelf overgaan. Ze schrijven zelden medicijnen uit, behalve als het lang duurt.
Ik bel als ik me zorgen maak of twijfel wat ik moet doen. Heb bijvoorbeeld eens gebeld toen de jongste 3 maanden + 2 dagen oud was meer was en 39 graden koorts had (was ze drie dagen jonger geweest, dan hadden we zonder meer moeten komen, nu mochten we zelf beslissen) en bij allebei wel eens toen ze hoge koorts hadden en kortademig waren (beide keren moesten we langs komen, oudste is toen verneveld en kreeg medicijnen mee, jongste kreeg een AB-kuur mee) en ook wel eens omdat de oudste wat gedronken had uit een flesje met huidolie (ze hebben toen met een instantie voor vergiftiging gebeld en belden ons toen terug dat het geen kwaad kon). Dat soort dingen dus. Als je je zorgen maakt zou ik gewoon bellen om te overleggen. Als je denkt dat het wel kan wachten tot maandag, dan zou ik dat doen. Inderdaad gewoon paracetamol geven als ze zich ziek voelt en zorgen dat ze genoeg drinkt.
Mja die witte puntjes... Betekenen dat het een bacterie is. Dus mag je er AB voor gebruiken. Al schrijven ze het volgens mij niet altijd voor... (Iets met dat we langzaam alle bacteriën resistent maken door te veel AB te gebruiken.) Maar als ze zich verder niet extreem rot voelt... Denk ik dat de hap zegt: ga morgenochtend maar naar de huisarts. Het is nou niet direct levensbedreigend tenslotte. @ts: vervelend he... Voor jezelf kijk je het al gauw even aan maar met die ukkies... Altijd lastig. )
Mja dat vind ik altijd wel fijn aan de HAP... Langs gaan doe ik liefst niet... Gewoon omdat het een hoop gedoe is. Maar even advies vragen.. Of je het inderdaad wel goed doet... Is alleen maar heel fijn
Is ook niet waar, mijn zoontje kreeg destijds alleen een AB kuur omdat hij zowel oren en keel ontstoken had. Als het alleen de keel was dan hadden ze hem niets gegeven. En nog heb ik moeten l*llen als Brugman om een kuurtje los te peuteren. Geloof me ze zijn echt niet scheutig met kuurtjes.
Dat zeg ik.. Ze schrijven het lang niet altijd voor ivm het resistent maken van bacteriën door te veel AB-gebruik. (Al denk ik dat het effectiever is om AB in je eten te verbieden... Dan geen kuurtjes voor een ziek kind.. Maarja.. Dat eerste kost veel meer geld...)
Extreem rot voelt ze zich niet maar eten is een not done en drinken moeizaam, zelfs een ijsje wil ze niet
Ik bel heel snel.. heb zelf veel angst aanvallen en ben dus ook bang.als.E. iets heeft.. enigste wat mij dan helpt is de hap bellen.. dus dat doe ik dan ook!