Op reis met een peuter van 2,5 jaar.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Pomm, 6 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Juni dit jaar gaan wij bijna 4 weken op reis in Amerika met ons gezin (ouders, broers plus aanhang en ons zoontje). We trekken met campers. Aan jullie de vraag, hebben jullie absolute do's en dont's?! We zijn ons aan het voorbereiden. Volgende week wordt zijn paspoort gemaakt. Een IDbandje hebben we en ook een draagzak.

Wat voor speelgoed neem je mee? We denken er aan om een storio 2 aan te schaffen zodat hij tijdens het reizen daar wat aan heeft. Verder qua speelgoed het ter plekke aan te schaffen.

Alle tips zijn welkom....!! :):(

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Oehh ik lees mee! Wij gaan namelijk exact hetzelfde doen in Juni :)

Ik had al een tip over autostoel in vliegtuig gevonden. Maar dat moet wep passen dus we struinen de kringloopwinkels af. Verder ga ik voor in het vliegtuig busybags maken. En de ipad gaat mee met allemaal nieuwe apps.

Wij nemen ook draagzak en doek mee en ik ga nog zoeken naar de peuter deryan tent voor in de camper.

Spannend he! :)

3. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    He wat leuk! Toevallig ook de westkust?

Een autostoel in het vliegtuig, hebben ze daar geen zitjes? Wij gaan er van uit dat we een autostoeltje kunnen huren bij de campermaatschappij, mijn vader zou dat nog uitzoeken.

Peuter deryantent, nooit van gehoord. Ga het gelijk even opzoeken. Nemen jullie de kinderwagen of buggy mee?

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Plan ook voldoende dagen dat je niks hoeft. Zo kan de kleine even op adem komen en is het zo dat hij zich prima aanpast kun je altijd nog een onverwachte wending aan de dag geven.
    Reizen met kinderen gaat vaak goed als je niet te veel wil van te voren ...

Veel plezier

5. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Misschien een draagzak/ding mee voor tijdens het wandelen?

Veel plezier! Ik wil ook!

6. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Leuk! wij zijn ook naar Amerika geweest toen onze boef 2, 5 jaar was.

In het vliegtuig heeft ie zonder autostoel gezeten, ging prima ;)
    We hadden wel een vliegtuig met eigen schermpjes, dus kon hij filmpjes kijken.
    Ook hadden we de laptop mee voor een film en wat tekenspulletjes, al met al is het heel goed gegaan en heeft ie ook veel geslapen.

Verder in Amerika zelf (wij gingen niet rondreizen) hadden we bij de autohuurder een autozitje bij de auto gehuurd, scheelde ons weer sjouwen ;)

We hebben wel onze eigen kinderwagen meegenomen omdat hij daar goed in kon slapen, ben blij dat ik dat heb gedaan :)

Let verder heel goed op voldoende rust! wij wilde zoveel, maar na een paar dagen kwamen erachter dat de kleine man dat echt niet trok en hebben we om de dag een grote activiteit gepland, ging veel beter ;)

Ik heb geen seconde spijt gehad van de vakantie en het is ook allemaal heel goed gegaan, kijk vooral goed naar je kleintje en speel een beetje op hem in zodat jullie allemaal kunnen genieten :)

In ieder geval heel veel plezier! :D

7. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ja, ook de westkust! Wat grappig zeg! Mijn zusje woont daar dus daar gaan we de eerste dagen heen. Ja de autostoel lijkt me heel fijn slapen in het vliegtuig en ideaal ook voor in de auto van mijn zusje. Sjouwen valt wel mee als je hem op zo'n wagentje zet. Wij nemen geen wagen of buggy mee. Hier gebruiken we hem ook zelden. Doek of drager is genoeg. Rustig aan doen we het sowieso wel, dat scheelt. Juni 2011 zijn we ook geweest, zonder kind. Ook met camper, echt ideaal reizen. Wij hebben toen veel gebruik gemaakt van de Koa campgrouds. Heel fijn met vaak een zwembad.

Toen mijn dochter 6 maanden was zijn we naar New York geweest. Toen al geleerd, vakantie met kind ik veel go with the flow. Heb er zo'n zin in! Welke dag vliegen jullie?

8. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Schaf een voetbal aan in de VS. Als je dan een stuk gereden hebt (wij hielden 2 uur aan) dan stoppen op een parkeerplaats langs de weg en even lekker gek doen met de bal en rondrennen om de energie kwijt te raken.
    Wij hadden trouwens een portable DVD-speler meegenomen en daar is goed gebruik van gemaakt op de dagen dat we wat langer reden.

Wat ons trouwens ook opviel waren de leuke speeltuintjes overal. Dus wij stopten regelmatig in allerlei dorpjes en gingen dan even lekker spelen in de speeltuin (hadden geen camper, maar een gewone auto gehuurd.)
    Veel plezier.

9. toekomstigemam

toekomstigemam Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
    wij gaan rondreizen door zweden en noorwegen. lees dus even mee. wij reizen zo om de drie dagen naar de volgende bestemming en willen dan 1 dag rust en dan een dag wat meer doen en dan weer een reisdag doen. qua speelgoed weet ik nog niet wat ik mee moet nemen

10. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik laat qua speelgoed mijn dochter haar eigen rugzakje vullen. En verder kopen we daar wat. Mijn zusje is zwanger dus dat kunnen we daarna mooi bij haar achter laten.

11. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Bedankt voor jullie reacties! Een bal aanschaffen is idd een goede tip, ga ik onthouden! :)

De reis is van te voren uitgestippeld (nu nog niet gedaan). We gaan bijna elke dag een paar uur rijden maar dat is op veel dagen ook het enige. We zullen zien hoe zoon hierop gaat reageren, als hij te moe is dan kunnen we er voor kiezen om als gezinnetje lekker bij de camper en het zwembad te blijven.

Idd de Koa campings zijn ons bekend.

Draagzak nemen we mee, heb hem nog niet maar ben er nu wel uit welke het gaat worden dus alleen kwestie van bestellen :)

Toekomstige mam. Wat leuk! Alvast veel plezier!
    Rijtjes. Goede vakantiebestemming! Wij vertrekken 9 juni. Julie?

Kwam dit nog tegen over reizen met kinderen.
    Verre reizen maken met kinderen, waarom niet? | Reishonger.nl

12. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    De draagzakken van Ergobaby! Ideaal! We hebben er 1 voor ons zoontje van 2 jaar en je voelt bijna niks als hij op ons rug hangt.

13. McSusan

McSusan Actief lid

3 jan 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kijk ook eens op de site: verrereizenmetkinderen.nl
    Neem een zakje ballonnen mee. Neemt weinig ruimte in en kinderen gaan er altijd lekker van bewegen.
    Wij zijn met onze zoon van 2,5 jr naar Australië geweest en hebben hem voorbereid op het vliegen met het boekje "Ikke gaat vliegen". Dat kan je via bovengenoemde site bestellen.
    Wij hebben na een paar dagen besloten de leuke terrasjes te laten schieten en onze koffie op de rand van de zandbak te drinken. Zoonlief blij en wij hielden wat vaart in het reizen. Anders wilden wij na de koffie verder rijden en kreeg hij een woede aanval als we een speeltuintje voorbij liepen ;)

14. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ook wij hebben rond vereist met onze dochter.

Absolute aanraders waren onze Deryan tent (zaten in de tropen). Speelgoed is nauwelijks mee gespeeld, er was zo veel te ontdekken daar.

En de iPad is je beste vriend in de auto :D.

Wees relaxed, kinderen passen zich zo snel aan in nieuwe situaties. En ook het vliegen...wij moesten 14 uur vliegen. Er is niet 1 keer gehuild! Laat ze lekker gaan in het vliegtuig. Ze kunnen er (als het goed is :)) toch nergens uit.

Deel Deze Pagina