Middagslaapje perikelen...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MuisjeB, 2 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MuisjeB

MuisjeB Lid

22 sep 2011
    83
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Mijn zoontje, net 2,5, rommelt sinds 2 weken met zn middagslaapje. Het lijkt een patroon te worden dat als ik thuis ben, dat er niet geslapen wordt. Als opa en oma komen oppassen of als mn man alleen thuis is, wordt er wel gewoon geslapen 's middags.... (ook op het kdv)

Vandaag heeft ie m weer niet gepakt, met als gevolg een oververmoeid ventje die alleen maar kon dreinen en niet wou eten. Om 18.30 lag ie dus al op bed. Hij kan het dus nog wel gebruiken.

Is dit herkenbaar? Hoe pakten jullie dit aan? Iemand tips????

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ja dit soort dingen doen ze meestal alleen bij moeder.

Wat je er aan doet er aan toe geven. Op de dag een rust momentje blijven aanbieden dvdtje verhaaltje voor lezen vertellen dat hij even moet blijven zitten of iets rustig moet spelen. Na vier uur niet meer laten slapen en idd dan maar vroeger naar bed. Het is een fase die lang kan duren zelfs nog in de kleutertijd dat ze soms s middags. nog een slaapje nodig hebben of zo maar in slaap vallen dan gaan ze in de avond weer wat later naar bed.

Het is een fase en een lastige.

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Gewoon in mee gaan en wel elke middag proberen.
    Hier ook een zoontje die bij oma en opa niet slaapt, bij mij meestal nog wel maar ook met af en toe een weiger dag.

Slaapt hij niet dan kijken we even samen nijntje op dvd of doe ik even boodschappen met hem in de buggy. Is hij toch even rustig zeg maar.

4. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Hier eentje van 2 die altijd nog wel in slaap valt maar er (bij mij;)) onderuit probeert te komen. Ik weet niet of je hier iets aan hebt maar ik zeg altijd: je hoeft niet te slapen maar je gaat wel even liggen. Zacht boekje mag ze dan zelf lezen. Ze valt vrijwel altijd toch in slaap....

5. lauraa

lauraa Actief lid

17 nov 2010
    230
    17
    18
    Ik lees mee!
    Hier precies hetzelfde verhaal. S Avonds oververmoeid, niet willen/kunnen eten. Alles wat we er dan nog inkrijgen (met strijd) komt er vervolgens net zo snel weer uit in de vorm van braken......

6. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Onze dochter wil ook niet altijd, stribbelt flink tegen, maar ze gaat toch...................en valt tot nu toe altijd nog in slaap.

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Er in meegaan en hem dan indd eerder op bed leggen als dat nodig is.

Bij onze zoon ging rond die leeftijd het middagdutje eraf. Ik bracht hem nog wel naar bed maar hij ging er dan uit en trok zn speelgoedmand in zn bed en ging meer spelen dan slapen. Ene dag.sliep hij wel andere dagen weer niet. Soms was hij gewoon 1-1,5uur aan het rommelen in zn eentje. Ook prima, is hij toch even op zichzelf op een rustig plekje.

Later toen het echt huilen werd als hij naar bed gsbracht werd liet ik hem op de bank liggen met de tv aan of las ik samen een boekje. Er waren weleens dagen dat voor hem de nacht om 18 of 18:15 begon. Hem ophouden tot 19uur was toen echt geen optie! Soms gebeurde dat weleens maar dan zat hij al te knikkebollen tijdens het eten. En heel sneu voor papa die soms weleens laat uit zn werk was, die zag hem dan niet meer wakker als hij thuiskwam.

Het is even een lastige periode maar zo'n nieuw ritme en een langere dag heeft even tijd nodig om eraan te wennen.

8. MuisjeB

MuisjeB Lid

22 sep 2011
    83
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Inderdaad kan hij prima op zn kamer spelen alleen, ook even 'rust' voor allebei ;) Het lijkt nu wel een ritme te worden dat hij bij mij niet slaapt en nu, na 3 weken, lijkt het ook steeds beter te gaan. Maar breng hem nog wel 'naar bed', wie weet lukt het nog een keertje ;)

Bedankt voor jullie reacties!

Deel Deze Pagina