Mijn zoontje bijt nu bijna bij elke voeding :x Echt pijnlijk en vervelend! Ik haal hem er dan meteen wel af en ´straf´ hem door nee te zeggen maar volgens mij doet m dat niet zoveel. Hij bijt ook vaak al trekkend aan de tepel, dus bij t loslaten bijv. En is ook erg onrustig (trekken en duwen met beentjes en handjes tijdens t drinken, soort van spelen). Ik heb al wel geprobeerd een speeltje of iets te geven maar dan stopt hij met drinken. Erg lastig! Kan het komen doordat zijn boventandjes net door zijn en nog aan t doorkomen zijn? Ik geef overigens alleen nog maar ochtend en avond voeding (dus 2 op een dag)
Een kind dat flink aan het drinken is kan niet bijten, want dan doet het zichzelf pijn. Het is nu dus kwestie van kind tijdens drinken goed in de gaten houden en loskoppelen voor kind kan bijten. 'Nee'-zeggen heeft op deze leeftijd nog niet zoveel effect, vooral als je het 'streng' zegt. Effectiever is om gewoon rustig te zeggen 'niet bijten he'. Wil je kind nog drinken, dan leg je opnieuw aan. Andere reden voor bijten kan zijn uit frustratie omdat er te weinig melk is of de melk niet snel genoeg stroomt. Dat lijkt me in jullie situatie waarschijnlijk meespelen omdat hij nog zo jong is en je zo weinig voedt. Ik zou echt vaker op een dag aanleggen, liefst minimaal 4 keer. Want anders is het waarschijnlijk snel afgelopen met bv.
Mijn borsten zitten wel echt vol in de ochtend (en avond) en de keren dat ik dan kolfde had ik zeker 200 cc dus ik neem aan dat hij daar wel genoeg aan heeft? In het begin bijt hij niet en drinkt hij, maar al gauw begint hij langzamer te drinken en dan op een gegeven moment lijkt het of hij gaat spelen, dus bijten.. Is het anders misschien zo dat zijn interesse daalt? Ik heb trouwens op andere sites gelezen dat rond deze tijd de productie wel redelijk stabiel is en dat twee keer voeden moet kunnen
Als hij in het begin goed drinkt en daarna pas gaat bijten moet je gewoon loskoppelen voor hij bijten kan. Met 9 maanden is de productie inderdaad vaak stabiel. Maar dat geldt voor 3 a 4 voedingen per dag. Tot een jaar ga je echt uit van 3 a 4 voedingen per dag. Voordeel is dat je kind dan daarnaast ook verder geen zuivel of flessen nodig heeft.
Alleen ben ik dan bang dat ie niet genoeg gedronken heeft..? :-S Ik geef nu tussen de middag 180+6 kunstvoeding omdat mijn kolfrecht aan een einde is gekomen en ik het ook wel fijn vind om overdag niet meer al te gebonden te zijn (ivm werk of andere dingen)
Je komt ook aan drie keer als je voor het opstaan, bij het thuiskomen en bij het slapengaan aanlegt. En op dagen dat je niet werkt gewoon wat vaker. Wat het 'te weinig' betreft: je koppelt los en merk je dan dat hij nog wil, dan leg je opnieuw aan. Dan gaan de meeste kinderen weer flink drinken, wat de kans op bijten vermindert.