Zoon van 7, nu mogelijk zwanger

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Klasien1978, 7 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb voordat ik zwanger werd met mijn beide kinderen afzonderlijk een heel gesprek gehad om te polsen hoe ze het zouden vinden. als 1 van hem er grootte problemen mee gehad zou hebben hadden we eht niet gedaan.
    ze zijn er dan ook van dag 1 bij betrokken. we hebben ook samen de test gedaan. we hebben dit probleem dus nooit gehad. ik denk zo vroeg mogelijk vertellen. ze zijn zoooo slim en hij zou zich gekwetst kunnen voelen als hij er later op een andere manier achter zou komen kan ik me zo voorstellen.

2. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    Mijn jongens ( 11 en 13 jaar) zijn vanaf het begin er bij betrokken geweest...hebben met hun aan tafel gezeten (tijdens eten) wat ze er van zouden vinden als er een brusje bij kwam..vond het wel belangrijk hun mening teweten..het is nogal een inpact op het gezin natuurlijk en ze waren gelijk enthousiast..
    En toen het test tijd was..kwamen ze zelf al aanzetten met de testen..en ook een beetje teleurgesteld als het niet zo was..
    In een woord geweldig..en nu hun kleine kus er eenmaal is ( zo noemen ze haar liefkozend) ..is het alleen maar leuker geworden..
    We zijn allemaal verliefd op die kleine meid... :D

3. Gezond

Gezond Niet meer actief

Mijn dochter is ook 7,5. Ik heb het haar verteld toen bij de 9 weken-echo bleek dat alles goed was... en ze is toen meegeweest naar de echo met 13 weken en 20 weken om het tastbaarder voor haar te maken... realistischer zeg maar..

Ik had het voordeel dat ik met 7 weken een echo heb gehad en met 9 weken weer...

In jouw geval zou ik dus eerst de termijnecho van 12 weken afwachten en daarna vertellen... met de echofoto's erbij...
    Dan evt. meenemen naar de 20 weken echo...

Mijn dochter is trouwens ook een pientere meid!

Ik heb haar de echofoto laten zien en gevraagd: Heee meis... weet je wat er op die foto staat?!
    Antwoord: Jaaa een baby... ooooh zooooo schattig!
    Ik weer: Ja een baby en dat is jouw broertje of zusje! Je krijgt een broertje of een zusje!
    Antwoord: Ooooh leuk... een zusje dus!

Hhahaha toen wou ze nog geen broertje... Maar ze is nu dolblij met en supertrots op haar broertje hoor!
    Ze heeft meegeholpen met het uitzoeken van de naam, de geboortekaartjes en de kleuren van de babykamer...
    Haar er echt bij betrokken...

Kijk maar eens in mijn album hoe trots de grote zus is op haar broertje! ;)

4. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

Ik ben zwanger van de derde en we hebben het de oudste meteen verteld (oudste is 7 en de jongste 2,5 dus die snapt het nog niet).

5. suusje34

suusje34 Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.389
    0
    0
    leuk om te lezen hoe iedereen het anders aanpakt..
    hier een zoon van 8 die nog van niets weet..
    bewust omdat ik m niet met een 'geheimpje' op wilde zadelen. Ervoor gekozen om donderdag na de echo het te vertellen. Kan hij het in de vakantie een plekje geven (denk dat ie dolenthousiast is, vraagt er altijd veel om maar dat t ook wel ff wat met m zal doen..)
    enne weet zijn hele school (en alle ouders) t ook na de meivakantie en dat vind ik zelf wel prettig dan zijn immers toch de spannendste momenten voorbij-ik werk ook regelmatig bij hem op school..)
    Wil met een week of 16 een pretecho plannen en mijn zoon dan meenemen..
    Ben benieuwd hoe hij gaat reageren!

6. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Wij hebben het de kinderen ook pas verteld na de goede echo. Dit omdat van 2x van dichtbij hebben meegemaakt dat vrienden het hun kindjes eerder verteld hadden en het mis ging. Lijkt me toch wel erg lastig om dat met een kind te moeten delen.
    Ikzelf groeide erg snel en was heel erg moe. Met tuniekjes heb ik een heleboel kunnen verbloemen en ging gewoon vroeg naar ben of deed een dutje als de oudste naar school was tussendoor. Ik krege een echo met 9,5 week en het hartje klopte stevig en het kindje was ookal erg druk aan het bewegen. De kans op een miskraam werd daardoor al een heel stuk kleiner. Die avind hebben we het ze verteld.

Deel Deze Pagina