zoon van 8.5 jaar kan nog steeds niet fietsen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door zuurtje, 23 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    mijn zoon is 8.5 jaar ondertussen en kan nog steeds niet fietsen zonder zijwielen.
    ik heb al speciaal een stang aan de fiets gemaakt om het mij wat gemakkelijker te maken dan wanneer ik altijd het zadel moet vasthouden.
    belonen en kwaad worden helpt niet
    zoonlief kan nog steeds zijn evenwicht niet houden op de fiets.

dochter van bijna 6 is er ook nog niet mee weg maar ze kan het wel al met stukjes, het zal niet zo lang meer duren of ze is er weg mee

iemand nog enig idee wat ik moet doen of tips???
    ik weet het echt niet meer

2. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Heb je het al weleens hier over gehad met de huisarts? Een verwijzing naar een fysio is misschien niet zo verkeerd als hij zijn evenwicht nog niet helemaal kan houden.

3. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    dat moet ik misschien maar eens doen

4. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

Een kind van 8,5 en een kind van 6 zouden beiden al heel goed zonder zijwieltjes moeten kunnen fietsen en zouden zelfs al een behoorlijk stuk met je mee kunnen fietsen.

Dat ze dit beiden niet kunnen vind ik zorgwekkend en ik zou zeker eens bij de huisarts aan de bel trekken om te kijken of er misschien toch meer aan de hand is.

5. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    O dat is wel heel laat zeg 8,5 ik geloof dat ik dan eens verder zou kijken, want ik zou me wel zorgen maken.

mijn zoontje is dan wellicht vlot maar die fietste met 3.5 al zonder.
    Hoeveel oeffenen jullie, het vergt wel even veel oeffening en doorzettingsvermogen, en veel fietsuren.
    als het evenwicht echt het probleem blijft ja dan zou ik naar de huisarts gaan.

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wat je zou kunnen proberen is zo'n hesje kopen bij de fietsenwinkel. Ze hebben dan een veiliger gevoel en je kan ze aan het handvat op de rug vasthouden.

Hoe vaak oefenen jullie?
    Hoe doen ze het verder met sport en bewegen?

Ik zou voor je zoontje naar de huidarts gaan om het verder te laten bekijken. 8,5 en 6 is wel echt heel oud.

7. tuc

tuc Niet meer actief

6 vind ik nog niet heel oud, maar 8,5 daar zou ik dan toch even overleg over plegen met de ha.

8. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    vind ik ook wel heel laat idd. mijn dochter was 4,5. vind zes al aan de late kant

9. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Hebben ze veel last van de oren? Oorontsteking, buisjes, loop oren enz?

Het evenwichtsorgaan zit namelijk achter je oren. Kan goed zijn dat die wat aangetast is als ze vaak last hebben van de oren.
    Zou er iig met allebei, maar zeker met je zoontje, mee naar de dokter gaan.

10. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    over dochter maak ik me niet echt zorgen die is er binnenkort weg mee
    ze heeft dan ook nog maar 2x gefietst op een fiets zonder wielen en kan dus ook al hele stukken fietsen zonder dat ik ze vastheb

zoon daarentegen heeft er al heel wat meer oefenuurtjes opzitten maar valt altijd om

hoe vaak oefenen: zo vaak als het mooi weer is zijn we buiten op een pleintje om te oefenen
    vandaag hebben we ook alweer 1.5 uur geoefend

11. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    oorontstekingen en dergelijke hebben ze nog nooit gehad behalve dochter 1x

ik denk dat ik zeker eens met de ha ga overleggen over zoon want hij blijft vallen

12. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    ze kunnen heel goed sporten en bewegen normaal zonder dat er iets opvallends is qua evenwicht

13. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

Heeft jou zoontje van 8,5 misschien een beetje last van faalangst. Sommige kinderen hebben dat heel erg waardoor ze niet goed durven en daardoor "fouten" maken en daardoor vallen.

Wel sneu voor je mannetje.
    En als je de zijwieltjes iets omhoog zet. Dus dat ze er nog wel aanzitten maar de fiets wel een stuk na links en rechts kan wiebelen? Is dat geen optie?

14. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Mijn zoons kunnen het ook niet, die zijn6,5 en 5,5.
    Die van 5,5 heeft motorisch gewoon een achterstand, en bij de oudste is het meer zich niet concentreren, vergeten dat hij aan het fietsen is, en dan omvallen. Ook zijn balans is niet goed (struikelt ook heel veel enzo). Zij zijn beide autistisch en volgens de artsen heeft dat er mee te maken. Ze verwachten zels dat die van 5,5 nooit zonder zijwielen kan.

15. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    zijwieltjes is echt geen optie, dan kan hij het ook niet
    hij zit met zijn bovenlichaam heel scheef op de fiets hoe vaak ik hem ook verbeter en voordoe hoe hij moet zitten
    hij helt over naar rechts, geen idee waarom?

16. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ik zou even langs de huisarts gaan.
    Aan de andere kant, mijn vriend was al 11 of 12 toen hij eenmaal kon fietsen, heel bizar. Ook zwemmen leerde hij heel laat. Hoog IQ maar grofmotorisch niet zo snel. Uiteindelijk is het goedgekomen en kan hij prima fietsen, zwemmen en hardlopen ;)

17. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou langs de huisarts gaan.. Mijn oudste fietste met 3,5 en de jongste is 2 en gaat op een loopfiets van een bergje af met haar voeten op het middenstuk, ik denk dat ze van de zomer wel kan fietsen, dan is ze ruim 2,5. Dat is wel wat vroeg, maar ze vindt het leuk om rond te rijden op vanalles, haar interesse ligt daar gewoon.
    Ik vind 8 jaar echt heel laat..

18. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    hoe kunnen ze er achter komen of iemand autisme heeft?
    wij vermoeden bij zoon iets maar weten niet goed wat
    hij heeft heel erg zijn structuur nodig en alle dagen op dezelfde manier bv eerst eten en dan pas kledij aandoen of alle dagen zijn fluohesje aan ook op klaarlichte dag
    om het minste wordt hij boos en begint hij te slaan, schreeuwen, gillen of agressief
    hij moet dan echt even alleen zijn in een stille en donkere ruimte om te klameren
    morgen heb ik een gesprek op school met het clb (centrum voor leerlingenbegeleiding)

19. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Is het een idee om de zijwielen en trappers er tijdelijk af te halen? Je krijgt dan een loopfiets en dat is een prima manier om het evenwicht te oefenen.

20. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Idd ff naar huisarts

Deel Deze Pagina