zoon van 9 maand heeft sinds 2 maand voorkeurshouding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kieke77, 12 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kieke77

kieke77 Actief lid

5 jul 2008
    467
    7
    18
    Zoals de titel al zegt heeft mijn zoon sinds 2 maand een voorkeurshouding.
    Hier gaat nog wel een verhaal vooraf, hij is geboren met een handje voor zijn mond. In eerste instantie was er zichtbaar niks aan de hand, alleen sliep hij slecht. Na een maand begon ons op te vallen dat zijn linkerarmpje ( het armpje waarmee hij het vuistje voor het gezicht had tijdens de geboorte) steeds hing. Dit aangegeven bij het consultatiebureau en hun conclusie het zou wel bijtrekken. Veel op de buik leggen en veel stimuleren.
    Dit gedaan, maar steeds bleef het linkerarmpje achter. Ondertussen kwamen we achter dat meneer niet op zijn rug wilde slapen, maar op zijn zij wel, dus zoonlief heeft in de zijslaper geslapen voor een paar maand.
    Op het moment dat hij ging omdraaien moest hij eruit.
    Na een 2 maand ging zoonlief alleen maar op zijn rechterzij liggen en draaide alleen maar over rechts. Hij was zelfs zo slim als hij tegen de kast aandraaide en terug over links moest, dat hij zijn torso 180 graden draaide om terug te gaan over rechts.
    Nu zag ik 6 weken geleden dat er een soort afvlakking begon te ontstaan op zijn achterhoofd. Dit weer en de keren ervoor weer aan gegeven links blijft achter bij het consultatiebureau. 6 weken geleden dit weer aangegeven en nu kijk eens naar zijn achterhoofd. Verpleegkundige trekt wel weg en ik nog vragen voor fysio en kreeg voor de 6e keer te horen "ach dat is overbodig".
    Ondertussen is zijn achterhoofd erger geworden en ben ik zelf maar stappen gaan ondernemen. Heb de fysio gebeld en deze stonden nog dezelfde avond op de stoep. Ze hadden nog niet eerder meegemaakt dat een kind zo laat nog een voorkeurshouding had ontwikkeld en zijn schedel is dus helemaal niet goed. Het is daarnaast geen gewone afvlakking. Ze gaan kijken naar verdere stappen en hij moet naar de kinderarts. Nu blijkt dat zijn schouder ook nog niet goed staat en heeft hij een lui armpje. Oh wat kon ik mijzelf wel voor de kop slaan, waarom had ik niet naar mijn moederinstinct geluisterd, waarom was ik niet eerder naar de fysio gegaan. Waarom heb ik geluisterd naar het consulatiebureau? Nu ben ik blij dat ik uiteindelijk toch naar mijzelf heb geluisterd en dat ze nu op zoek naar oplossingen zijn. Maar een ding weet ik zeker ik luister vanaf nu altijd naar mijn gevoel.

Zijn er trouwens meer moeders met kinderen die laat een voorkeurshouding hebben ontwikkeld.

kieke

2. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    He Kieke!
    Goed dat je zelf stappen ondernomen hebt!
    Milan heeft wel een voorkeurshouding gehad, maar die is verdwenen nadat we begonnen zijn met buikslapen (Milan sliep erg slecht).
    Wil je even succes wensen!

Deel Deze Pagina