Ik wil mijn zoontje (9,5 maand) laten wennen aan koemelk. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik hiermee kan beginnen. Moet ik het bijvoorbeeld nog mengen met afgekolfde melk of met water? Of kan ik het hem gewoon zo geven?
Heb je al koemelk producten gegeven? Je hoeft niet per se melk te geven.Yoghurt bijv is een alternatief, of evt karnemelk. Hier blieft met geen melk,alleen bovenstaande hihihi
Hij krijgt al regelmatig (griekse) yoghurt, vindt hij erg lekker. Hij eet ook graag pap, en daar kolf ik voor, alleen heb ik daar niet zoveel zin meer in (moet overdag echt tussen de voedingen door kolven om een beetje een normale hoeveelheid bij elkaar te krijgen) Dus wil oa voor de pap koemelk gaan gebruiken
Waarom zou je er water bij doen? Dat voegt toch niets toe? Integendeel! Ik zou met een kleine hoeveelheid beginnen en daarna gewoon door de pap. Hoewel ik brood en melk zelf handiger vind als pap te geven. Maar als hij al yoghurt eet hoeft hij volgens mij niet te wennen qua reactie zeg maar.
Ik zou de pap gewoon aanmaken met koemelk en kijken of hij het lust. Door de pap zal het smaakverschil ook niet groot zijn, hij proeft voornamelijk pap.
Bedankt voor de reacties. Hij krijgt inmiddels af en toe wat koemelk. Nou nog leren drinken uit een (gewone) beker.. (flesweigeraartje)