Ik ben benieuwd naar hoeveel moeders een baan hebben en hoeveel moeders thuis zijn bij hun baby. Het is niet mijn bedoeling een heftige discussie te starten, ben gewoon nieuwsgierig naar de cijfers, vandaar dit polletje. (als je wel een reactie wilt geven, prima, maar wel met respect voor anders denkenen)
Ik werk 3 dagen in de week onregelmatig. En heb er bewust voor gekozen om minder te werken. Mn man wilde eerst ook wel, maar is met zijn beroep minder handig en hij verdient ook meer dus vandaar deze keuze!
IK ben een werkende moeder en vind het heerlijk. Ik kan niet thuis blijven, want dan kan je me weg gooien
Ik zit redelijk gedwongen thuis. Door zware bekkeninstabiliteit kwam ik heel vroeg in de ziektewet en daardoor mijn baan kwijt geraakt. Ik zit nog minimaal een jaar in de ziektewet doordat mijn herstel langzamer gaat dan gedacht. Maar mijn zoon is wel een lichtpunt van mijn dag.... elke dag weer
Ik ben werkend, maar ga per januari naar 2,5 dag verspreid over avond, weekend en 2x per maand nacht. Dus veel thuis!! Yes Yes.....liefst helemaal thuis maar financieel lang niet haalbaar
Ikzelf ben voorlopig thuisblijfmoeder. Zit in de ww. Ben dus wel opzoek naar een baan voor max. 16 uur per week.
mijn contract liep af na de bevalling en werd helaas neit evrlengd. na wikken en wegen en diverse solliciaties bleek dat het niet echt superveel opschoot als ik ging werken. ben dus door omstandigehden thuisblijf mama maar vind het heel leuk. als kindje en evt andere kindjes groot en naar school zijn ga ik wel weer werken. wat moet je dan tenslotte heel de week thuis.
Werkende mama voor 3 vaste dagen in de week weer. Vanaf 5 januari begin ik weer. Heb er erg veel zin in. Thuisblijfmoeder zou ik niet kunnen, heb veel respect voor de dames die het wel kunnen.
Ik werk nu 3 dagen en vanaf aankomende week 3 en een halve dag. Maar ik heb flexibele werktijden, dus die halve dag kan ik ook 's avonds werken. Mijn vriend is overigens ook een dag in de week thuis.
Ik ben een thuisblijfmama. Na mijn verlof na de geboorte van mijn zoontje ben ik niet meer gaan werken. Was eerst wel de bedoeling maar mijn werk ging moeilijk doen over de dagen die ik wilde werken. Dus toen heb ik mijn baan opgezegd. Gelukkig kon dat financieel! Nu hebben we er inmiddels een dochter bij en ik vind het heerlijk om thuis te zijn met de kleintjes. Wel mis is ik soms het contact met andere mensen, want dat is toch wel minder als je thuis bent.
maar hoe doen jullie dat dan financieel? je hebt toch je vaste lasten enzo waar moeilijk om te bezuinigen valt bij ons dan..probeer al op booschappen te bezuinigen maar elke keer zitten we zelfs met 2 salarissen niet echt breed en we verdienen modaal.
Ik werk 3 dagen in de week (neem 20 uur ouderschapsverlof op per week, zodat ik nog 20 uur werk). Ik mag (lees: moet!!) maandag a.s. weer beginnen! Zie er enerzijds tegenop, anderzijds heb ik er ook wel weer veel zin in. Dubbel.... Na een jaar zou ik weer 40 uur per week moeten werken, maar dat is wat mij betreft echt niet meer aan de orde! Helaas mag ik ws in mijn functie niet anders...