Hoeveel moeders werken en hoeveel thuisblijf moeders zijn hier?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Polletjepiek, 13 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Werk je of werk je niet?

1. Ik ben thuisblijfmoeder

2. Ik ben werkende moeder

3. Werkende thuismoeders/thuiswerkende moeders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik ben benieuwd naar hoeveel moeders een baan hebben en hoeveel moeders thuis zijn bij hun baby.

Het is niet mijn bedoeling een heftige discussie te starten, ben gewoon nieuwsgierig naar de cijfers, vandaar dit polletje.

(als je wel een reactie wilt geven, prima, maar wel met respect voor anders denkenen)

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik werk 3 dagen in de week onregelmatig. En heb er bewust voor gekozen om minder te werken. Mn man wilde eerst ook wel, maar is met zijn beroep minder handig en hij verdient ook meer dus vandaar deze keuze!

3. molletje81

10 aug 2009
    45
    0
    0
    helaas werkende moeder, wat zou ik graag thuis blijven...

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    IK ben een werkende moeder en vind het heerlijk. Ik kan niet thuis blijven, want dan kan je me weg gooien

5. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ik zit redelijk gedwongen thuis. Door zware bekkeninstabiliteit kwam ik heel vroeg in de ziektewet en daardoor mijn baan kwijt geraakt. Ik zit nog minimaal een jaar in de ziektewet doordat mijn herstel langzamer gaat dan gedacht.
    Maar mijn zoon is wel een lichtpunt van mijn dag.... elke dag weer

6. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Hier ook een werkende moeder, ben nu nog met verlof maar ga straks 4 dagen werken.

7. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    ik werk ook , op dit moment nog 2 dagen.. vanaf maart ga ik 3 dagen werken.

8. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Thuisblijfmama! Zou echt niet willen werken.

9. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ik ben werkend, maar ga per januari naar 2,5 dag verspreid over avond, weekend en 2x per maand nacht. Dus veel thuis!!
    Yes Yes.....liefst helemaal thuis maar financieel lang niet haalbaar

10. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ikzelf ben voorlopig thuisblijfmoeder. Zit in de ww. Ben dus wel opzoek naar een baan voor max. 16 uur per week.

11. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    moet over 2 weken weer beginnen, maar oh wat zou ik graag thuis willen blijven..

12. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik werk niet echt, meer het beoefenen van mijn hobby hihi.

Doe dit 'maar' 16 uur per week. 2 dagen.

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

hier net zo ;) voor 10 uurtjes in de week ongeveer...

14. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

mijn contract liep af na de bevalling en werd helaas neit evrlengd. na wikken en wegen en diverse solliciaties bleek dat het niet echt superveel opschoot als ik ging werken. ben dus door omstandigehden thuisblijf mama maar vind het heel leuk. als kindje en evt andere kindjes groot en naar school zijn ga ik wel weer werken. wat moet je dan tenslotte heel de week thuis.

15. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Werkende mama voor 3 vaste dagen in de week weer. Vanaf 5 januari begin ik weer. Heb er erg veel zin in. Thuisblijfmoeder zou ik niet kunnen, heb veel respect voor de dames die het wel kunnen.

16. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik werk nu 3 dagen en vanaf aankomende week 3 en een halve dag. Maar ik heb flexibele werktijden, dus die halve dag kan ik ook 's avonds werken.
    Mijn vriend is overigens ook een dag in de week thuis.

17. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Ik ben een thuisblijfmama. Na mijn verlof na de geboorte van mijn zoontje ben ik niet meer gaan werken. Was eerst wel de bedoeling maar mijn werk ging moeilijk doen over de dagen die ik wilde werken.
    Dus toen heb ik mijn baan opgezegd. Gelukkig kon dat financieel!
    Nu hebben we er inmiddels een dochter bij en ik vind het heerlijk om thuis te zijn met de kleintjes.
    Wel mis is ik soms het contact met andere mensen, want dat is toch wel minder als je thuis bent.

18. Misa Misa

Misa Misa Actief lid

6 aug 2009
    460
    0
    0
    Mama!
    Zuid-Limburg
    thuisblijfmama! En ik zou (in ieder geval nu) niet anders willen!

19. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

maar hoe doen jullie dat dan financieel? je hebt toch je vaste lasten enzo waar moeilijk om te bezuinigen valt bij ons dan..probeer al op booschappen te bezuinigen maar elke keer zitten we zelfs met 2 salarissen niet echt breed en we verdienen modaal.

20. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Ik werk 3 dagen in de week (neem 20 uur ouderschapsverlof op per week, zodat ik nog 20 uur werk).

Ik mag (lees: moet!!) maandag a.s. weer beginnen! Zie er enerzijds tegenop, anderzijds heb ik er ook wel weer veel zin in. Dubbel....:D

Na een jaar zou ik weer 40 uur per week moeten werken, maar dat is wat mij betreft echt niet meer aan de orde! Helaas mag ik ws in mijn functie niet anders...:(

Deel Deze Pagina