Hoe krijg ik meer regelmaat?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door lief25, 29 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lief25

lief25 Lid

9 apr 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Mirjam en Saskia,

Ik heb even een vraagje, ik hoop dat één van jullie me verder kan helpen. Ik geef mijn dochterje van 12 weken borstvoeding, dat was in het begin best even doorzetten, kloven, borstonsteking en spruw, maar nu gaat het eindelijk goed en daar ben ik heel blij mee.
    Alleen nu het volgende snachts slaapt ze ongeveer 7-8 uur van 22-6 zeg maar. Alleen als ze eenmaal wakker is wil ze om de twee uur drinken, tot een uur of 13.00 en dan slaapt ze weer 3-4 uur, vervolgens 's avonds wil ze ook om de 2 uur drinken, en ook regelmatig na een uur alweer. Nu vind ik dit op zich prima, maar hoe ga ik dat doen als ik straks ga werken (32 uur). Ik werk onregelmatig dus van 7.00-15.30 of van 15.00-23.30. Moet de oppas dan om de 2 uur een flesje geven? en Hoeveel? Ik zou haar liever om de 3- 4 uur voeden, meer regelmaat dus, dit lukt nu niet omdat ze gewoon net zo lang blijft huilen tot ik haar aanleg, en dit doe ik dan ook, vind het vervelend haar te laten huilen. Ze huilt verder ook weinig, alleen als ze wil drinken dus. Ik ben nu nog een maand vrij, hoe kan ik dit het beste aanpakken? Als mijn dochter nu uit een flesje drinkt (die mijn man dan geeft), wat ze trouwens ook niet altijd wil, dan drinkt ze wel 150 cc op.
    En verder ik vertrek om 6.30 naar mijn werk ik zou haar dan één voeding voor die tijd kunnen geven, alleen heeft ze 's morgens aan één borst genoeg (heb dan zo'n beetje stuwing), kan ik die andere dan het beste afkolven?
    En hoe vaak moet ik op het werk gaan kolven? Zou twee keer genoeg zijn of misschien zelfs één keer? Drie keer is haast geen doen op mijn werk, vooral als het druk is (verpleegkundige).
    Verder ben ik een beetje een voorraad aan het aanleggen, ik kolf dan op een dag 150cc tussen de middagvoeding door, maar hoeveel voorraad ben je nodig?
    Ondanks al deze vragen wil ik wel heel graag door met borstvoeding omdat dat het beste voor mijn dochtertje is. Ik hoop op wat nuttige tips,
    Groetjes Willemien

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi,

Goed hoor, dat je ondanks alles heb doorgezet met de BV.

Blijf thuis op verzoek voeden, dat is haar ritme en dat is prima.

Kijk eens wat er gebeurt als de oppas er is. Wie weet drinkt ze dan gewoon om de 3-4 uur. Aan moedermelk zit geen maximum. Als ze de 150 zo opdrinkt, kan je overwegen, om iets meer in de fles te doen. Het is een kwestie van proberen en kijken wat haar ritme is als ze een dag moedermelk via de fles gaat krijgen.

Vries niet alleen grote porties in, maar ook kleine, zodat je makkelijk nog een kleinslokje bij kan geven, zonder veel weg te gooien.

Kolven:
    Kolf inderdaad de andere borst af na de ochtend voeding. Kolf op het werk dan 2x tijdens het werken. Hier behoor je tijd voor te krijgen van de baas (tot de leeftijd van 9 maanden) en hoeft niet in eigen tijd.

Hoelang is je reistijd? Als die kort is, kan je direct naar huis en thuis je kindje aanleggen. Is je reistijd langer, dan kan je na je dienst nog even in het ziekenhuis kolven en daarna na huis.

Voorraad:
    Begin 1-2 weken voor je gaat werken met na te kolven na de ochtend voeding. Zo heb je tegen de tijd dat je gaat werken een voorraadje. I.P. houd je je voorraad op peil door op het werk te kolven.

Groetjes Saskia

3. lief25

lief25 Lid

9 apr 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Saskia,
    Bedankt voor je berichtje, daar kan ik wel wat mee! Super dat jullie dit doen!
    Ik woon inderdaad dicht bij mijn werk, dus ik kan mijn dochtertje direct uit het werk aanleggen.
    Een goed idee inderdaad om ook kleinere beetjes in te vriezen, ik vind het altijd zo jammer om een hele fles bv weg te moeten gooien al ze niet wil.
    Het geeft me rust dat ik nu niet druk hoef te maken over dat ik een hele voorraad aan moet maken.
    Nou ik ben erg benieuwd hoe het gaat, bedankt in ieder geval,
    Groetjes Willemien

Deel Deze Pagina