Zoon van bijna 3 eet nog altijd slecht

Discussie in 'Voeding' gestart door Druif78, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ja, ik denk idd : Wat kan je doen? Dwingen en een huilend kind aan tafel en de strijd die daarmee samenhangt... ik dek niet dat je er mee bereikt wat je wilt. Ik betrap mezelf weleens op omkopen: als je in ieder geval proeft mag ja na het eten een snoepje uitzoeken uit de trommel.... niet dat ie daarin trapt.... en eigenlijk is dat ook helemaal niet wat ik wil, maar die eigenwijsigheid frustreert me zo!!
    Vanavond hadden we lasagne, van te voren zei hij: mmmm, lekker! En maar zeuren dat we aan tafel moesten... hij begon ook met smaak te eten en zei nog dat het lekker was!! En ineens na een hap of 3 was het over. Geen idee. Maar ik kreeg hem niet meer aan het eten. Terwijl hij het echt lekker vond! 1,5 uur later had hij honger en toen ben ik gezwicht om hem een boterham te geven. Ik twijfelde sterk, want voor je het weet weigert hij elke maaltijd omdat hij weet dat hij dan toch wel brood krijgt. Maar in dit geval toch maar gedaan ( heeft al vanaf gisteren diarree en had nog nauwelijks een vezel gegeten).
    Dus wat t nou is hier????

2. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Het komt uiteindelijk echt goed. wij hebben met de oudste jouw probleem ook een aantal jaren gehad. En tijd was bij ons het enige wat hielp.. Ze is nu zeven, en sinds een jaar of anderhalf eet ze beter. Dus het komt écht goed, als je maar gezonde dingen blijft aanbieden.

Kan me voorstellen dat het frustrerend is...

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    o help, nog 3/4 jaar! :$:D Ja, de aanhouder wint he?
    Denk dat het merendeel met eigenwijs gedrag te maken heeft dus dan maar uitzitten... en mijn mening: dan maar zo gezellig mogelijk aan tafel, zonder strijd.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In zo'n situatie denk ik eerlijk gezegd dat vermoeidheid ook een rol speelt, zeker als hij het lekker vond en er echt naar uitkeek. Herken het heel goed hoor, en bij ons was het toch vaak dat ze op de een of andere manier te moe waren. Maar in elk geval, hij heeft er toch 3 happen van op!

Hier zijn ze nu 9 en 12, en hebben ze nog steeds vlagen van niet willen/kunnen/lusten. Nou dat vind ik dan jammer, dat de kookkunsten niet gewaardeerd worden, en ik vraag van ze dat ze in elk geval een paar happen nemen, maar ik maak er geen strijdpunt van. Hebben ze later honger of trek, dan mag het bord in de magnetron of hebben ze de keuze tussen een boterham, een wortel of tomaat/komkommer. Maak regelmatig mee dat ze hun avondeten met smaak opeten als ontbijt:D

Deel Deze Pagina