Zoon van bijna 5 altijd moe

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door hugbear, 10 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hugbear

hugbear Actief lid

26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Mijn zoon is vorig jaar na de zomervakantie met school begonnen. Alleen hij is sindsdien ook altijd moe.

Snel gefrustreerd en boos (alleen bij mij):).

Is dit normaal op deze leeftijd en moet hij al niet gewend zijn aan het schoolritme?

Zit te twijfelen of ik niet naar de huisarts moet gaan omdat hij altijd zo moe is.

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Is normaal bij deze leeftijd. Heeft onze zoon ook. Volgens de juf heel normaal bij groep 3. Hier houden we hem dan ook wel eens een middagje thuis, of we laten hem eens uitslapen en dan gewoon later naar school.

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    heeft mijn zoon ook. die is in sept begonnen en komt al met donkere vermoeide ogen uit school. vaak doe ik hem na school nog even zn bed in maar slapen doet hij dan niet. ligt dan gewoon rustig in zn bedje te spelen. tja dan maar niet slapen maar hij komt dan wel ff tot rust.

ook hier idd flinke driftbuien omdat hij moe is en er niet aan toe wilt geven. is een face (hoop ik!!!)

4. tuc

tuc Niet meer actief

Onze dochter is nu 5,5, gaat dus al 1,5 jaar naar school en is ook altijd moe..maar het viel mij op dat het in vakanties minder is. Vlak voor de carnavalsvakantie oudergesprek gehad op school en dat verklaarde een hoop;)
    Onze dochter is té alert. Zij ziet werkelijk alles in de klas wat er gebeurt...mist niks. Ze weet na elke ochtend en middag van elk kindje te vertellen wat die gedaan heeft. Tot in het kleinste detail. Ze ziet ook wat er in de klas gebeurd als zij op de gang speelt;)

5. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Ik ben 13 jaar kleuterjuf geweest. Naar school gaan kost wel energie, maar ze moeten wel na schooltijd lekker kunnen spelen. Als je twijfelt zou ik langs de huisarts gaan. Ik heb kinderen in de klas gehad die maar moe bleven. Zij bleken ijzertekort te hebben. Ook kan het zijn dat ze niet helemaal goed horen of zien en dan kost het ook veel energie om alles op school mee te doen. Dit is altijd handig om te controleren.

6. hugbear

hugbear Actief lid

26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Ik heb toch een afspraak gemaakt en vrijdag kan ik terecht. Wil zeker dat er bloed geprikt gaat worden. Want hij wordt 's ochtends wakker en dan is hij moe...

Hij wil ook niet meer met vriendjes spelen want daar is hij ook te moe voor. Ik vind dit in ieder geval niet normaal voor een jongen van bijna 5. Zien doet hij nu wel goed (heeft in september een bril gekregen :))

7. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Als hij echt continu zo moe is en je wel weet dat hij 's nachts genoeg slaapt, zou ik toch echt om een bloedtest vragen.

Eventueel tijdelijk ook terug een middagdutje na school invoeren? Of eventueel vooral in 't weekend?

8. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Als hij ook te moe is om te spelen met anderen, zou ik ook eens een bloedtest laten afnemen.

Deel Deze Pagina