Ineens, vanuit het niets loopt onze zoon van drieënhalf continu bellen te blazen met zijn speeksel en vreselijk te kwijlen. Hij laat het letterlijk zo uit zijn mond lopen en probeerde het njet eens weg te vegen. Ik dacht blijkbaar zit hij zo in zijn spel dat hij het te druk heeft net als wanneer hij te druk is om te gaan plassen. Maar hij doet het echt continu het lijkt wel een tik geworden. Als baby/dreumes heeft hij nooit echt overmatig gekwijlt Is dat normaal? Passeert het vanzelf weer of moet hij naar een logopedist? Heeft iemand hier ervaring mee?
Heeft hij geen last in zijn mond? Een blaar op een onhandige plek waardoor het slikken iets pijnlijker is bijvoorbeeld?
Ja hier ook gehad. Ik al gelijk kijken of de laatste kiezen doorkwamen, maar niets gevonden. Verder ook niets anders raars gezien in de mond en hij geeft ook niet aan dat er iets is. Uit het niets rende hij naar de keuken om zijn mond af te vegen aan een handdoek of veegde het aan zijn shirt. Dat heeft denk ik wel twee maanden geduurd en nu is het eigenlijk weer over. Heel raar......
Kan het zijn dat hij iets heeft doorgeslikt? Onze zoon heeft een keer gehad dat hij een steentje had doorgeslikt wat in zijn slokdarm bleef hangen en begon daardoor ook heel veel te kwijlen.... in dat geval moet je echt met hem naar de arts
Nee hij heeft het echt al een aantal weken. Zijn jongere broertje krijgt tanden en kwijlt enorm. Misschien bootst hij het wel na Hij doet het ook echt wel expres heb ik het idee en ook echt de moeite niet om het weg te vegen. Is wel fijn om herkenning te zien. Dacht echt wat heb ik nu weer aan mijn fiets hangen
Je kan ook zijn amandelen even laten nakijken, als die erg opgezet en of ontstoken zijn, gaan ze ook kwijlen. Kan hij verder wel normaal slikken met eten?
keel/neus amandelen laten controleren bij huisarts. Onze zoon had dat ook en ze waren te groot. Na operatie was het kwijlen helemaal weg.