Kamer zou ik neutraal houden met stoere elementen. (Legergroen of antracietgrijs) zitzak/bureautje. Gewoon gezellig. Dingen waar hij van houd kan je er dan snel inzetten. Een mooi met liefde ingerichte kamer is al warm. Hier houd zoon van bijv hoe tem je een draak. Maar volgende Wk kan t weer wat anders zijn
ja indd kan snel veranderen en hij komt uit curacao nou wat daar allemaal speelt hebt ik geen weer van en mijn man is daar ook al 2 jaar niet meer geweest.. ik wou een muurschildering laten maken.. ik dacht aan spiderman ofzo dat is togh ook echt iets voor die leeftijd.. stoer is het in elke geval.. ik ben op zoek naar een hoogslaper met een bureautje er vast onder.. we hebben niet hele grote slaapkamers dus we moeten de ruimte optimaal benutten aangezien ik er net achter kom dat ik ook zwanger ben hebben we alle ruimte nodig haha
Mijn zoontje vind spiderman juist eng! Nou is die 4 en geen 7.. maar hier op de basisschool van mijn zoontje is Spiderman helemaal niet populair onder de jongens.. Planes,Cars en de smurfen zijn veel populairder. Ik zou er gewoon een gezellig/warm kamertje van maken zoals Cherie zegt.. met een bepaalde kleur. En dan kun je als hij er is bijv. een mooie poster ophangen van iets dat hij leuk vind. Zelf heeft zoon hier een kamer met een rode muur en rode en donkerblauwe accessoires. Op de rode muur hangt een canvasdoek met foto van ons gezin. Zoon vind het fijn om even naar ons allemaal te kijken voor hij in slaap valt. Verder ligt zijn bed vol knuffels. Wel spannend zeg hoe dat allemaal zal gaan! Hoop dat jullie alles goed geregeld krijgen voor t ventje.. is wel zo fijn als er niet nog meer onrust bij komt voor hem!
Ik zou ook inderdaad zorgen voor een goede basis. Een mooie kleur op de muur een leuke stoel/ zitzak/ bankje, bed, kast, bureautje, lamp en nachtlampje. Misschien is het leuk om hem te verrassen met een kamer die af is. Maar dan ook als verassing hem mee winkelen nemen om een paar dingen uit te kiezen die hij te gek vindt?! (Kussens, dekbed, tapijtje enz) ik weet niet wat de situatie is dat hij weg gaat bij zijn moeder? Maar misschien is het ook leuk om ( als je het kan regelen) een foto van zijn moeder in te lijsten en op zijn kamer te zetten? Hij zal hartstikke blij zijn met een (stief) moeder als jij, super lief dat je er zo mee om gaat!! En van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Liefs, rosavise
het is indd sowieso de bedoeling dat de kamer af en klaar is als hij komt.. en indd ik ga met hem shoppen voor leuk beddegoed enzo.. en andere dingetjes die hij leuk vond.. een foto van zijn mama is indd een goed idee.. had er niet zo snel aan gedacht maar ben me er wel degelijk van bewust dat hij zijn mama gaat missen.. hij woont op dit moment samen met zijn mama bij zijn oma.. in een niet zon fijne buurt.. zijn mama en zijn oma kunnen hem niet aan.. hij is brutaal alsdus mama en oma.. hij wil zelf graag bij papa wonen al vind ik niet dat je een kind van 7 zon keuze kan laten maken.. zijn toekomst perspectief is bij ons vele malen beter als daar en na een tijdje nadenken hebben we besloten dat hij bij ons komt wonen.. ik vond het belangrijk dat iedereen er voor 100% achter stond want het is geen makkelijke keuze voor alle partijen niet.. dankjewel ik geniet van mijn zwangerschap maar het is mijn 6e zwangerschap inmiddels en de vorige 5 zijn helaas uitgelopen op een miskraam dus ben blij dat ik nu wat afleiding heb en deze zwangerschap rustig op zen beloop kan laten xx
Wat spannend allemaal! Ik zou bij het centrum van jeugd en gezin wel advies vragen, bij de maatschappelijk werkster bij. Die kan je vertellen waar je op moet Letten en hoe je het beste met bepaald "gedrag" om kan gaan. Zo te lezen is hij daar niet de makkelijkste en deze stap is niet niks voor een 7 jarige ok al geeft hij dit zelf aan te willen..
Vele tips zijn al gegeven, ik vind het super van jullie dat er een knul van 7 bij jullie komt wonen!!! Wel een ander praktisch punt, hij komt uit een warm land in ons kikkerlandje.... je zult ook moeten shoppen voor warme kleding...
Ik zou wachten met spiderman, of een ander thema.. Leer hem eerst een beetje kennen, wat zijn interesses zijn etc.. Dit kun je altijd nog aanvullen in zijn kamertje.. Gewoon lekker neutraal houden. Met de nodige basis.
hallo.. ja winterkleding zijn al ingeslagen haha.. die hebben we al nodig als we hem van schiphol gaan halen.. het gaat nu allemaal heel snel.. morgen hebben we een gesprek hier op een basisschool.. zijn kamertje is bijna klaar.. Planes is het geworden.. ik heb hem zelf gevraagt wat hij leuk vind.. hij komt snel deze kant op! xxx
Spannend hoor, deze jongen heeft gelijk met zo'n bonusmoeder als jij! Ik ben benieuwd hoe hij het hier gaat vinden en wat die uiteraard van zijn kamer gaat vinden! Goed dat je het aan hem gevraagd hebt, je weet nu wat hij mooi vind en toch blijft het nog een verassing want je kan natuurlijk van alles met dat thema doen!