Mijn zoontje van 4 zegt dat hij een zusje krijgt

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Monkey1988, 22 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monkey1988

12 feb 2014
    10
    0
    0
    Hoi dames,

Ik zit met een klein probleempje, mijn zoontje van 4 hebben we verteld dat ik zwanger ben. Nu roept hij al dik 3 weken dat hij een zusje krijgt. Wij zeggen steeds dat het ook een broertje kan zijn maar wil daar niks over horen. Als ik naar de winkel gaan kijkt hij alleen maar naar meisjes kleertjes en komt ook steeds met meisjes namen aan hoe hij zijn zusje kan gaan noemen.

Wie heeft dit ook meegemaakt? Graag zou ik willen weten hoe jullie daar mee om gingen?
    Alvast bedankt!

2. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

14 jan 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik! Mijn zoon was er toen (2010) ook heilig van overtuigd dat hij een zusje kreeg. Het kon gewoon GEEN broertje zijn. Ik heb het er verder niet over gehad, want het had ook zomaar een broertje kunnen zijn. Maar meneertje had gelijk. Hij kreeg een zusje. Ook deze keer zit hij er niet naast.
    Misschien voelt hij het wel aan? ;)

3. Monkey1988

12 feb 2014
    10
    0
    0
    Hou Lilou83,

Bedankt voor je reactie! Ze zeggen idd dat kinderen het kunnen voelen.
    Toch vind ik het belangrijk dat hij weet dat het ook een broertje kan zijn.
    Ben anders erg bang dat als het een broertje is dat het voor hem dan een echte teleurstelling is.
    Probeer er van de rest niet te diep op in te gaan, en met 14,5 week ga ik al geslachtsbepaling doen omdat ik gewoon niet kan wachten en dN heeft hij nog genoeg tijd om er aan te wennen als het toch geen zusje is.

Vind dit een moeilijke situatie van het zwanger zijn hoor haha

4. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

14 jan 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, snap ik ;)
    Mijn dochter heeft nu ook een voorkeur en zegt iets anders dan mijn zoon. Zij krijgt dus niet 'haar zin' straks. Ik schenk er ook nu weinig aandacht aan. Ik ga haar gewoon zoveel mogelijk bij het hele gebeuren betrekken. Zo krijgt ze bijvoorbeeld een schortje van de kraamzorg om straks mee te helpen. Dat leidt -denk ik - wel af ;) Ik denk dat als de baby er eenmaal is, het toch leuk is voor ze. Ongeacht het geslacht.

5. Audrey2014

Audrey2014 Actief lid

24 dec 2013
    335
    7
    18
    NULL
    Flevoland
    oh dat lijkt me inderdaad best lastig !
    Zou inderdaad gewoon alleen duidelijk proberen te maken dat het ook nog een broertje kan zijn maar
    zal verder niet er al te veel op in gaan, bij 14,5 kunnen ze het namelijk ook nog steeds verkeerd hebben toch? Ik persoonlijk zou echt wachten tot de 20wk echo maar dat is helemaal aan jou natuurlijk :)

6. Baboeska

Baboeska Lid

21 dec 2013
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat bijzonder! Ons zoontje heeft nu ook al twee keer gelijk gehad toen hij zei mama baby. (1 MA, toen zei hij dag baby) Hij geeft al een week kusjes op m'n buik. Zoal je aan m'n banner ziet is hij nog klein en de zwangerschap pril.
    Laat de baby een kado meenemen voor hem. Daar hoor ik vaak goede verhalen over

7. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

14 jan 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ik nu ook klaar liggen ja! :)

8. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Sam was er ook heilig van overtuigd dat hij n zusje kreeg. Wij gaven wel, voordat we het geslacht wisten, aan dat het ook n broertje kon zijn. Hij kreeg gelijk en hij was dolblij ;)

9. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hier zei mijn oudste; ik wil alleen een zusje , een broertje heb ik al.

Heb telkens gezegd dat ik dat snap maar dat t net zo goed nig n broertje kan zijn. Nee hij wil alleen n zusje.....hij geeft geluk😁👍

10. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Toen ik nog niet wist dat ik zwanger was, was ik met mijn zoon in de prenatal, pakt meneertje een roze nijn, roze beker en roze bordje uit t schap. Ik dacht nog, goh zal hij z'n blauwe nijn zat zijn :p

Maar een paar weken later (toen ik wel wist dat ik zwanger was) deed hij dit zelfde kunstje nog een keer.

En zie mijn onderschrift ;)

11. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hier wist Eef ook vanaf dag een dat ze een zusje zou krijgen.. Toen we de echo hadden gehad en ik haar vertelde dat ze inderdaad een zusje kreeg keek ze ze me ook echt zo aan met zo'n blik van "duhhh zei ik toch"..

Ik zou er verder niet op reageren..

12. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Mijn zoontje riep ook dat ie alleen maar een broertje wilde, en ook zijn wens kwam uit. ;)

13. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik riep vanaf dag 1, toen 4 jaar, dat ik een zusje zou krijgen. Ik wist het gewoon zeker! En inderdaad, ik kreeg een zusje. Zou er verder niet teveel op ingaan, maar het komt wel vaker voor dat kinderen dat gewoon weten.

14. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Mijn zoontje ook!

Toen wij nog niet een wisten van de zwangerschap zegt hij, mama ik wil graag mijn zusje zien.

Dus ik zeg dat kan niet schat, ze is in de hemel.

Zoontje zegt, nee ik bedoel in je buik!

Hij had nog gelijk ook :)

Volgens hem nu weer een zusje op komst ;) ben benieuwd!

15. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Kinderen kunnen het heel goed aanvoelen, of ze een broertje of een zusje krijgen.

Ik was vroeger ook heilig overtuigd dat ik een broertje kreeg. En het bleek ook gewoon te kloppen. Niemand hoefde me ook wat wijs te maken, ik wist het helemaal zeker. En ja hoor, na 9 maanden had ik ook echt een broertje:D.

16. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Herkenbaar! Mijn dochter word gewoon boos als je zegt dat ze een broertje krijgt! Ze krijgt een zusje!!! Ben erg benieuwd! Zou het erg leuk vinden voor haar een zusje om alles mee te delen. Hier moet ik nog de eerste echo krijgen dus duurt even voor we weten of ze voorspellend is ;) of gewoon een zusje wou.

17. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Mijn dochter had het heel erg mis en krijgt nu dus een broertje, vanaf dag 1 riep ze dat ze een zusje zou krijgen! Ik heb 3 dagen en zwaar teleurgesteld kind gehad, gelukkig lijkt ze er nu vrede mee te hebben. Ze kunnen het dus ook zomaar mis hebben

18. Minki

Minki Actief lid

29 sep 2012
    220
    0
    0
    N-H
    Mijn dochter (nu bijna 3 ½) was er ook van overtuigd dat ze een zusje kreeg. De baby is een meisje zei ze steeds. Heel voorzichtig vertelde we dat het ook zou kunnen dat het een jongetje was en dat dat ook heel leuk zou zijn. Ja, zei ze dan, maar ik krijg een zusje... met de 20 weken echo was het duidelijk dat ze idd gelijk had :D

19. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Mijn zoontje sprak in het begin ook alleen maar over een broertje. Ik heb dan telkens gezegd dat het ook een zusje zou kunnen zijn. Uit de echo's blijkt het toch echt een meisje te zijn en vanaf dat ik hem verteld heb dat hij een zusje krijgt was het ook goed voor hem. (ik had echt schrik dat hij heel teleurgesteld zou zijn)

20. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hier ook! Al een paar dagen voor m'n positieve test zei hij ineens; ik heb een broertje en een zusje. Hij bleef dit ook volhouden en zei ook toen hij wist dat ik zwanger was, nog heel veel nachtjes slapen en dan komt m'n zusje... En we weten inmiddels dat het dus ook écht zo is. Heel apart.

Deel Deze Pagina