Hoe hebben jullie dit aangepakt, om je kindje 's nachts zindelijk te maken? Mijn zoontje (3) is overdag helemaal zindelijk, maar 's nachts draagt hij nog een luier.
Niets, dat komt vanzelf wel, hier was dat een paar maanden nadat ze overdag zindelijk was geworden, maar het kan ook een jaar of een aantal jaren duren.
je kunt er niet zoveel mee omdat het geen kwestie is van trainen/oefenen. Ze moeten wakker leren worden van een volle blaas. Pas als ze een jaar of 6/7 zijn kun je oefenen met een plaswekker.
Hier is het allemaal van zelf gegaan. Quinn was de afgelopen 2 a 3 weken ineens de ochtende droog en vanavond is hij voor het eerst zonder luier naar bed gegaan, hij wou dit zelf. Dus spannend wel. Per kind is het verschillend, dus komt echt wel
Niks aan gedaan. Ze had al een tijdje droge luiers 's-ochtends. Toen ze overdag zindelijk was, heb ik ze nog een paar weken 's-nachts een luier aan gedaan, maar die na een paar weken ook uit gelaten. Ze heeft 1x in ongelukje gehad, verder nooit. (ze is nu 3,5 en een half jaar zindelijk). Het komt vanzelf, trainen heeft weinig zin.
Niets.. komt vanzelf.. mijn zoontje was voor zijn 2e verjaardag dagzindelijk en het heeft iets meer dan een jaar geduurd voordat hij ook gedurende de nacht zindelijk is. Hij heeft trouwens nog steeds wel eens een ongelukje. Je kunt het onderbewuste niet trainen.
Justin was vanaf dat ie 2,5 was zindelijk overdag. Maar hij draagt s nachts nog steeds een luier. Hij wil het zelf wel eens zonder proberen, maar dit lukt echt nog niet.
R1 was zindelijk met 3 jr 3 maanden en een maand later ook 's nachts. R2 is nu net pas zindelijk 3jr en die wilde vorige week zonder luier gaan slapen maar die is er nog niet klaar voor. Hij had 's nachts geplast maar was er niet eens wakker van geworden. Dus hij voelt nog niet aan wanneer hij moet plassen 's nachts. Ik probeer het over een maandje nog wel een keer.
onze oudste was net drie en wou 'snachts geen pamper meer om dit gedaan en hij is nooit nat we zetten hem wel even op de toilet voor dat wij gaan slapen maar al een aantal nachten word hij om 10 uur wakker en gaat dan naar de wc en slaapt dan tot 7 half 8 en word weer wakker en gaat weer zelf naar de wc je kunt er zelf niks aan doen het kind voelt het zelf aan
Robyn is nu 2 maanden overdag zinderlijk, en sinds vorige week wil ze met slapen geen luier meer aan. Dat ging gelijk goed.
Hier verschilde het aardig, mijn dochtertje was met 2,5 jaar overdag zindelijk en een jaar later ook 's nachts. Mijn zoontje is nu sinds een maand overdag zindelijk en na een dag of 5 stopte ook het plassen 's nachts in een luier. Hij wordt nu wel 1 of 2 x per nacht wakker en dan gaat hij naar zijn potje, tot nu toe gaat dat goed, hij slaapt nu ook zonder luier 's nachts.
hier is het ook vanzelf gekomen. Sinds een week of 10 heeft m'n zoontje overdag geen luier meer aan. De eerste weken deed ik hem een luier aan na het douchen 's avonds. Een week of 3 geleden zei hij ineens dat hij geen luier meer wilde, dus geprobeerd. De eerste 4 nachten ging dat goed, toen 2 nachten achter elkaar een nat bed. En nu gister weer een ongelukje, maar verder gaat het steeds goed gelukkig.
hier was mijn oudste met 3 zindelijk overdag en pas met 4 s'nachts. mijn jongste was met 3 zindelijk en meteen dag en nacht. wij hebben het nooit afgedwongen. gewoon gewaht tot er geen volle luiers meer waren. ik vind 3 nog zo klein om het te pushen.
Je kunt het helaas niet sturen en het komt zoals het komt. Mijn dochtertje was met 2,5 ineens zowel overdag als 's nachts zindelijk. Ze wou 's nacht geen luier meer aan, dus hebben we die uitgelaten vanaf dat moment gaat het goed. Ze heeft nu in drie maanden tijd maar 3 ongelukjes gehad. Ik heb haar ook nooit wakker gemaakt om te laten plassen. Maar dat is wel iets wat je zou kunnen proberen. Laten plassen voordat hij/zij gaat slapen en als jullie dan op bed gaan even wakker maken en op het potje of toilet zetten. Soms werkt dat, maar uiteindelijk is het het belangrijkste dat het lichaam het signaal 's nachts doorgeeft dat ze moeten plassen en dat verschilt heel erg per kind wanneer ze daar klaar voor zijn.
ow wat erg, mijn zoontje wordt dus wel wakker van een volleblaas.ik moest hem om 1:30u op po zetten dan pas sliep hij.(vaak tegen 6 uur in de ochtend) en hij heeft dan ook droge luiers. maar moet ik nu de luiers af doen dan?lijkt me echt zo veel te jong voor zoiets... moet het kindje niet in staat zijn om zelf op po te gaan om snachts zindelijk te kunnen worden?dat zindelijkheid is naar mijn mening echt een van de moeilijkste zaak samen met beginnen met bijvoeding,los lopen etc.
Onze dochter was met 2,5 in een kleine 2 weken dag en nacht zindelijk. Af en toe 's nachts heeft ze nu nog weleens een ongelukje, overdag alleen de eerste 3-4 weken. Wij laten haar nog altijd 's avonds even plassen als we zelf naar bed gaan, gaat prima. Denk dat we dat voorlopig nog wel blijven doen, ze is nog vrij jong (wordt 3 in februari).
mijn dochter is nu bijna een jaar zindelijk en sinds een half jaartje ook snachts ik ben van mening dat je het wel kan trainen wij lieten en laten haar nu nog steeds voor naar bed gaan plassen en als wij zelf naar bed gingen ook nog een keertje (dat laatste hoeft nu niet meer) mw heeft tot nu tot 3 ongelukjes gehad maar dat waren meer met spannende dingen en als ze die ongelukjes had werd ze wel wakker dat haar bed nat was maar niet dat haar blaas vol is
Ik denk dat je dit niet kan sturen. M had vrijwel tegelijkertijd met dagzindelijkheid in de ochtend altijd droge luiers. Dat was voor ons het moment de luier af te laten. Ze heeft misschien 2x een nat bed gehad (in de eerste week, nu al bijna een jaar droog). Slaapt tot de volgende ochtend of wordt wakker omdat ze moet plassen. Scheelt dat ik ook dat ze alles behalve een natnek is ... Kan me voorstellen dat nachtzindelijkheid langer duurt als je kind heel veel drinkt.
Uiteraard voor het slapen gaan (proberen te) plassen. Als je je kindje zelf wakker maakt om te plassen dan is je kind niet zindelijk en heeft het dus ook niet perse controle over die spieren in zijn/haar slaap. Dus dit kun je wel doen, scheelt weer in luierkosten, maar dan nog zal je kind pas het zelf kunnen als het daar aan toe is ...
Bij mijn dochter werkt dit dus niet. Ze kreeg (toen ze overdag zinderlijk was) wel altijd een luier om als ze naar bed ging. Toen het overdag heel goed ging hebben we de luier met slapen afgedaan, terwijl er wel altijd plas in de luier zat. En het ging in 1 keer goed. Ook met het beginnen met zinderlijk worden hebben we ook gezegd dat de luiers alleen nog voor het slapen waren, want met luier plaste ze hier gewoon in en als ze hem niet om had ging ze naar de wc/potje. Ze heeft af en toe gewoon even een extra duwtje nodig (ze was er wel aan toe hoor, het was gewoon even net dat extra zetje wat ze nodig had)