Hallo allemaal, mijn zoontje wordt in april 6 jaar en ik weet niet of het een fase is en of jullie het herkennen, maar wat kan hij brutaal zijn! Mij napraten ( blablabla), Antwoorden zoals: ja dus?, als je iets vraagt niet te doen...juist doen en noem maar op, Expres vloeken omdat hij weet dat het niet mag, gekke bekken trekken als wij iets zeggen en ga maar door. Wij waarschuwen hem altijd, corrigeren hem en bij bepaalde gedragingen weet hij dat hij gelijk naar de gang gaat. Gelukkig maakt dat nog wel indruk want hij vindt dat verschrikkelijk, maar maar waar komt dit vandaan? Herkennen jullie dit ook? Hij kan aan de andere kant ook zo lief zijn???
Mijn zoontje word in Juli 6,maar herken wel wat van wat je schrijft. Ik denk altijd maar hier dat het een fase is en hij duidelijk zijn 'grenzen' weer opzoekt. Wij blijven consequent hier en blijven hem goed duidelijk maken wat hij wel/niet mag en wat wij wel/niet accepteren en dat gaat zeker prima hier! Succes!
Had hier toevallig van de week een topic over geopend: http://www.zwangerschapspagina.nl/schoolkinderen-pubers/560979-doordringen-brutale-kind.html Heel herkenbaar idd.
Denk toch ook dat hij veel van school oppikt. Vriendjes en de iets grotere kinderen die een bepaalde houding aannemen. Soms denk ik echt, waar heeft hij dit nou ineens weer vandaan. Hoop inderdaad dat het een fase is en blijf zeker consequent. Pfff.soms wel heel vermoeiend en maakt het er dan even niet gezelliger op thuis..
Ja idd en sommige jongens gedragen zich 'stoer' en misschien willen ze wel kijken tot hoever ze thuis dan ook kunnen gaan. Hier heeft hij nog een broertje van bijna 4 en een zusje van bijna 1 dus soms is die brutale mond dan ook een soort van aandacht schreeuw misschien. Hier is het het afgelopen najaar geen gezellige boel geweest,(ook door privé omstandigheden,ze voelen veel aan)maar nu gaat het zeker weer de goede kant op
Pff ik dacht al dat het alleen bij ons zo ging. Hier een Meisje van 5,5 en nog 2 jongens van 3,5 en 1,5. Onze oudste is de laatste 2 maanden brutaal, bokkig en oost indisch doof en haar broertje van 3,5 doet vrolijk mee al blijft het bij hem bij bokkig doen en oost indisch doof zijn. Het is hier de afgelopen 2 mannden dus helaas ook vaak niet al te gezellig Bij de oudste lijkt het geen verschil te maken of we met haar praten, boos er om worden of wat dan ook. bij haar broertje helpt het nog om even in de gang gezet te worden. We blijven met de oudste consequent Maar ik geef heel eerlijk toe dat ik de laatste tijd vaak blij ben dat het bed tijd is, en ik kijk er dan ook heel erg naar uit dat deze fase weer voorbij gaat. Natuurlijk kunnen ze ook verschrikkelijk lief zijn en van die momentjes geniet ik dan maar extra op het moment
mijn zoontje probeert ook wat. maar ik negeer het. ik lacht ook soms. ik maak een grapje terug. als hij niet luistert dan luister ik ook niet. en dat werkt perfect. hij wil natuurlijk gehoord zijn. en zo begint hij weer te luisteren. kan vermoeiend zijn ja. maar meer corrigeren, strenger reageren, straffen en politie spelen werken ook niet. dus grapjes maken, om zijn dwarse gedrag lachen, tegen zijn vieze woorden, totaal verzonnen woordjes uit schreeuwen helpen hier. tenminste het wordt weer ontspannen en gezellig. anders houd ik het niet vol. en ja ze zijn wel fases hoor. en binnen ontspannen sfeer vertellen dat wat hij deed niet ok is en niet aardig of slim etc. werkt goed.
Heel herkenbaar! Mijn zoon wordt ook bijna 6 en wat daar af en toe uit komt daar gaan m'n nekharen van overeind staan. Meneer mag bij dergelijk bijdehandjes gedoe meteen de hoek in bij de voordeur.
Ik doe t zelfde als Belize. Ga er vooral geen strijd van maken. We blijven consequent. Vermoeiend, dat wel hoor, maar ik ga er altijd maar vanuit dat het een fase is.