We zijn een samengesteld gezin met ieder 1 kind van dezelfde leeftijd. De meiden zitten in dezelfde klas en doen dus volgend jaar allebei hun communie. Hoe zouden jullie dit aanpakken. Gewoon een feest voor allebei samen met alle familieleden van beide kinderen of Of allebei een apart feest met eigen familie en dat je dan als gezin niet bij elkaar kunt zijn
Zou er voor mij ook aan liggen wat de andere bio ouder wil. En is het echt niet mogelijk om een andere dag te doen? Weet niet hoe dat werkt, wij dopen niet dus ook geen communie.
Ik zou opteren voor 1 groot feest, want je gunt toch beide kinderen dat iedereen bij elkaar is? Je zult waarschijnlijk wel heel goed moeten overleggen met de andere ouder(s) hoe, wat, waar... en wellicht dat de meiden zelf ook nog er iets van mogen vinden (ze wonen ook, tenminste deel van tijd, bij elkaar in hetzelfde huis neem ik aan?)? Succes! Ik vond een communiefeest überhaupt al een hoop werk, maar dit is nog net een graadje meer gecompliceerd ...
Communie (kerkdienst) is in ochtend en dan middag/avond feest, een vaste dag dus die de kerk heeft 'uitgekozen'. Gezien de meisjes in dezelfde klas zitten, zullen ze ook bij dezelfde parochie/kerk communie doen. Samen met andere klasgenoten. Dus 'verzetten' lijkt me geen optie.
Ah ok, weer wat geleerd! Ik zou dan idd eens overleggen met de andere ouders over 1 groot feest. Als jullie allemaal een beetje prima door een deur kunnen.
Ik zou met de ex partner overleggen. Mij lijkt een groot feest het leukst als gezin en voor de meiden.
Twee buurmeisjes (ook samengesteld gezin, meisjes zijn even oud) hebben het samen gevierd, daarvoor een zaaltje gehuurd, maar er deed ook een nichtje mee, dus echt een feest voor 3 meiden. Voor hen alle drie heel mooi en bijzonder! Maar de ex’en en nieuwe partners kunnen ook echt prima door 1 deur, dat lijkt me wel een voorwaarde...
Dat is natuurlijk grotendeels afhankelijk van wat de 2 expartners willen. En of alle familie door 1 deur kan. En vraag de meisjes ook apart wat ze willen. Misschien willen ze juist wel een eigen feest en het middelpunt zijn. Het is een zeer bijzonder moment van grote waarde dat overal groots wordt gevierd.