Wat mee te drinken naar school? Beker? (2,5jr)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door gusto, 19 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gusto

gusto Niet meer actief

Mijn dochter gaat vanaf half januari naar 'school'. Een half jaar in een peutergroepje, september wordt ze 3 en dan gaat ze langer.

Wat geven jullie aan jullie kindjes mee naar school om te drinken? Pakjes? Of zo'n beker met iets? In mijn herinnering lekten die dingen vroeger altijd... En ze is natuurlijk nog maar net 2 dus ik weet niet of zo'n beker handig is voor haar.

Ideetjes?

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Misschien pakje of zon rietjes beker,in de kleuterklas ging een beker regelmatig om.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou kijken voor een bidon-achtig iets. Met van die uittrek dopjes. Zoals die flesjes fruit-shoot ? Die zijn ook niet zo heel groot.

Qua bekers: Mepal is wel goed.

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Aiden kreeg eerst een rietjesbeker (Hema) mee.
    Sinds een paar maanden een gewone Mepal beker met draaidop.
    Hij krijgt verdunde Karvan Cevitam mee, verdunde sap of Karvan Icetea.
    Heb zijn fruitbakje, tas en beker voorzien van een naamsticker/label.

5. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik geef altijd de mepal beker mee (wel wat duurder maar lekt hier niet) met wat siroop of verdunde sap erin. Vrijwel alle kinderen hebben een mepal beker hier op de psz :D

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Een beker met sportdop, water erin. Grote voordeel is dat ze er altijd zelf uit kunnen drinken en de dop er ook niet scheef op kunnen draaien.

Heb goedkope van de Action en Zeeman, jaar in gebruik, ze lekken niet :)

7. misa

misa Niet meer actief

Mepal schoolbeker met roosvicee of soms ranja (zoon is 4). En voor bij het brod zo'n zwlfde beker met melk of karnemelk.

8. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.827
    3.623
    113
    Hier is het op de psz verplicht om een gewone beker, dus geen bidon/rietjesbeker oid, mee te geven. Wij geven dus altijd een gewone mepal beker met water mee.

Thuis heb ik overigens vaak nog wel rietjesbekers staan, omdat er nog wel eens hier en daar wat om gaat.

9. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier de eerste periode psz een pop-up beker van mepal, daarna een gewone beker van mepal. Vaak krijgt dochter water of aanmaaklimonade mee.

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier altijd een (nep) mepal beker meegegeven met aanmaaklimonade.

11. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Altijd een popupbeker van Mepal mee. Meestal doe ik er ranja, appelsap of iets van zuivel in.

12. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Een gewone nep mepal beker met water.
    (Alleen mochten de kindjes zelf hun beker dichtdraaien, en dat kreeg ze dus niet voor elkaar waardoor telkens haar hele tas kledddernat werd)

13. tuc

tuc Niet meer actief

Hier dan pas met 4, maar een mepal met draaideksel en water erin, soms diksap. Ik zou voor een 2 jarige er 1 doen met sportdop...bij zeeman van cars, mickey mouse, prinsessen.

Pakjes zijn bij onze school uit den boze

14. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Bij ons draaien de juffies ze goed dicht na het drinken, dat is wep fijn. Geen scheve dop! En pas als ik haar ophaal doenik de beker weer in de tas dus kan hem altijd nog even controleren.

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier kreeg ze op de psz drinken.
    Naar school mepal pop up met water. Soms diksap of aangelengd sap

16. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik heb de beker van mepal waar een tuitje uit komt, enigste keer dat die gelekt heeft was ook omdat mijn dochter de tuut vergeten was, soms geef ik ook gewoon de rietjesbekers van de Hema mee.

Drinken wissel ik erg af, ene keer koude thee, sterk aangelengde limonde of een lekker sapje (appelsap, taksi, sinaasappelsap) melk mee vind ze niet lekker hier. Mocht ze meer dorst hebben dan vult de juffrouw de beker bij met water.

Overigens was mijn dochter ook 2,5 toen ze voor het eerst ging, de mega beker ging toen nog iets lastig maar had ze snel door.

17. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Dit ! Zulke bekers zijn zelgs verplicht op de kleuterschool ivm omgooien van de bekers.
    Hier drinken ze gewoon water op school in de middag melk of water.

Deel Deze Pagina