Mijn dochter gaat vanaf half januari naar 'school'. Een half jaar in een peutergroepje, september wordt ze 3 en dan gaat ze langer. Wat geven jullie aan jullie kindjes mee naar school om te drinken? Pakjes? Of zo'n beker met iets? In mijn herinnering lekten die dingen vroeger altijd... En ze is natuurlijk nog maar net 2 dus ik weet niet of zo'n beker handig is voor haar. Ideetjes?
ik zou kijken voor een bidon-achtig iets. Met van die uittrek dopjes. Zoals die flesjes fruit-shoot ? Die zijn ook niet zo heel groot. Qua bekers: Mepal is wel goed.
Aiden kreeg eerst een rietjesbeker (Hema) mee. Sinds een paar maanden een gewone Mepal beker met draaidop. Hij krijgt verdunde Karvan Cevitam mee, verdunde sap of Karvan Icetea. Heb zijn fruitbakje, tas en beker voorzien van een naamsticker/label.
Ik geef altijd de mepal beker mee (wel wat duurder maar lekt hier niet) met wat siroop of verdunde sap erin. Vrijwel alle kinderen hebben een mepal beker hier op de psz
Een beker met sportdop, water erin. Grote voordeel is dat ze er altijd zelf uit kunnen drinken en de dop er ook niet scheef op kunnen draaien. Heb goedkope van de Action en Zeeman, jaar in gebruik, ze lekken niet
Mepal schoolbeker met roosvicee of soms ranja (zoon is 4). En voor bij het brod zo'n zwlfde beker met melk of karnemelk.
Hier is het op de psz verplicht om een gewone beker, dus geen bidon/rietjesbeker oid, mee te geven. Wij geven dus altijd een gewone mepal beker met water mee. Thuis heb ik overigens vaak nog wel rietjesbekers staan, omdat er nog wel eens hier en daar wat om gaat.
Hier de eerste periode psz een pop-up beker van mepal, daarna een gewone beker van mepal. Vaak krijgt dochter water of aanmaaklimonade mee.
Een gewone nep mepal beker met water. (Alleen mochten de kindjes zelf hun beker dichtdraaien, en dat kreeg ze dus niet voor elkaar waardoor telkens haar hele tas kledddernat werd)
Hier dan pas met 4, maar een mepal met draaideksel en water erin, soms diksap. Ik zou voor een 2 jarige er 1 doen met sportdop...bij zeeman van cars, mickey mouse, prinsessen. Pakjes zijn bij onze school uit den boze
Bij ons draaien de juffies ze goed dicht na het drinken, dat is wep fijn. Geen scheve dop! En pas als ik haar ophaal doenik de beker weer in de tas dus kan hem altijd nog even controleren.
Ik heb de beker van mepal waar een tuitje uit komt, enigste keer dat die gelekt heeft was ook omdat mijn dochter de tuut vergeten was, soms geef ik ook gewoon de rietjesbekers van de Hema mee. Drinken wissel ik erg af, ene keer koude thee, sterk aangelengde limonde of een lekker sapje (appelsap, taksi, sinaasappelsap) melk mee vind ze niet lekker hier. Mocht ze meer dorst hebben dan vult de juffrouw de beker bij met water. Overigens was mijn dochter ook 2,5 toen ze voor het eerst ging, de mega beker ging toen nog iets lastig maar had ze snel door.
Dit ! Zulke bekers zijn zelgs verplicht op de kleuterschool ivm omgooien van de bekers. Hier drinken ze gewoon water op school in de middag melk of water.