zoon weigert fles

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by doortje79, Jan 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

Nov 28, 2008
    4,404
    0
    36
    Hoi Teddy,

Ik zit mezelf hier enorm op te vreten, want onze zoon van ruim 3 maanden heeft besloten niet meer uit de fles te willen drinken....
    Ik geef volledige bv en hebben vanaf een week of 4 vier flink geoefend met de fles. Het leek allemaal geen probleem, tot een week of 2 geleden.
    Mijn dochter van 2 heeft nooit uit een fles gedronken, dus alle frustratie van 2 jaar geleden komt weer naar boven. Ik moet over 2 weken weer werken en hij MOET gewoon gaan drinken.
    Doordat mijn dochter niet uit de fles heeft gedronken weet ik dus al het nodige van wat ik kan proberen. Maar wat is wijsheid? Ik wil het wel goed doen. Klopt het dat het niet aan te raden is om de fles te geven als hij honger heeft?
    Ik krijg mijn verhaal niet helderder op papier, merk dat het mij enorm hoog zit...
    Graag hoor ik jouw ideeen hierover!

groetjes doortje

2. Teddy

Teddy Bekend lid

Oct 20, 2011
    695
    0
    0
    Hallo Doortje,

Je frustratie spat van het scherm, heel begrijpelijk. Als je frustratie hoog zit is dit geen goed moment om te oefenen met drinken uit een flesje. Laat dat aan iemand anders over die er minder door geraakt is.

En dat geld ook voor je zoon. Als hij gefrustreerd is staat hij niet open voor nieuwe dingen. Hoe groter de MOET op jouw voorhoofd staat, hoe harder hij zich al verzetten. Kijk of je over de frustratie heen kunt stappen en het los kunt laten. Die kleine man MOET niks. Jij gaat weer werken en jij hebt een heel dringende wens dat hij zijn fles leert drinken.

Kijk eens of er ook andere opties zijn. Kun jij naar hem toe of hij naar jou als je werkt? Kun je extra verlof opnemen? Wat zegt de arbodienst hiervan?

Sterkte meid!

3. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

Nov 28, 2008
    4,404
    0
    36
    Hoi Teddy,

dankjewel voor je reactie. De frustratie is inmiddels al wat afgezwakt.. man geeft de fles, hij raakt gestrest en ik dan dus ook! Ik snap dat we er niets mee opschieten als we constant het idee hebben dat het moet. Als het proberen met de fles niet lukt, en ik geef dan toch maar de borst, is dat aan te raden? Of denkt hij dan de volgende keer: ik krijg na weigeren toch gewoon de borst.
    Verder is het live voeden als ik weer aan het werk ben, geen optie. Ik werk te ver weg. Ook het extra verlof heb ik al gebruikt ;) (vooruitziende blik?)
    Ik heb wel besloten om 'gewoon' te gaan werken. Doet alleen pijn aan mijn hart als ik denk hoe hard hij tegen die fles vecht...

Bedankt voor het meedenken, fijn om even met iemand te overleggen!

4. Teddy

Teddy Bekend lid

Oct 20, 2011
    695
    0
    0
    Natuurlijk geef je gewoon de borst als het niet is gelukt. Ik geloof dat baby's nog geen oorzaak/gevolg kennen. En als hij honger heeft geef je hem toch gewoon te eten? Hoe dan ook.

Sterkte met weer gaan werken.

Share This Page