Zoon weigert papfles! (of drinkt maar heel iets)

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Loesie1982, Jun 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi hoi,

Ik heb een vraagje over de papfles van mijn zoon.

Hij drinkt nu nog 3 flessen...'s ochtends rond 7.00, om 12.00 en om 19.30/20.00.

Eerst hadden we de papfles (rijstebloem vanille) 's avonds, zodat hij lekker doorsliep. Nu was ik voor 3 weken terug met hem bij het cb en daar gaven ze aan de de papfles nu 's ochtends mocht en dat hij ook een meergranenveriant mag hebben...

Hij 'moest' ook aan de broodkorst en omdat ik niet alles zo radicaal wilde wijzigen eerst dat geprobeerd.

Maar nu sinds een week ook 's ochtends de papfles. Het gekke is, hij drinkt, ook toen hij hem 's avonds kreeg, alle flessen leeg, behalve die, daar liet hij meestal wel 130/140 cc staan (had dus maar 90/100cc gehad, maar hij sliep er goed op)
    Nu de papfles op de ochtend staat, precies hetzelfde, nu drinkt hij die van de middag en avond leeg, maar weer laat hij 's ochtends veel staan.

Sinds gisteren geprobeerd over te stappen op de meergranenvariant, maar deze wil hij helemaaaaaaaaaaaaaaaaaal niet...
    Toen gewone vanille geprobeerd, ook een hoop worsteling en uiteindelijk maar een gewone fles klaar gemaakt en die drinkt hij zonder problemen leeg...

Mijn vraag is...MOET hij persee nu al die papfles, als hij het verder heel goed doet?! Hij eet zijn fruit goed, zijn groente, zijn toetje, alles gaat erin, maar die papfles (ook van een bordje geprobeerd) vindt hij helemaal niks...

Zouden we ook even een paar weekjes niks kunnen proberen en dan weer opnieuw aan gaan bieden?

Alvast bedankt voor je reactie!

Groetjes Loesie

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi Loesie,

Je hoeft echt niet perse een papfles te geven hoor! Dus geef je zoontje maar lekker zijn gewone flesje 's ochtends als dat beter gaat. Je kunt dan in de middag gaan oefenen met een broodkorstje en zijn papfles 's avonds aanhouden. De broodkorst wordt vanzelf meer, dan volgt een boterham. Ga maar lekker zo door, het klinkt prima!

Groetjes Linda

Share This Page