Hoi, mijn zoon is volgende week een half jaar. Zijn voedingsschema gaat dus veranderen. Hij krijgt al sinds hij 4 maanden is een fruithapje en hij heeft ook al eens een potje worteltjes gegeten (vind hij heerlijk!) Ons voedinggsschema is nu als volgt: 7:00 fles 180 + 6 9:00 fruithapje (meestal het hele potje) 11:00 fles 180 + 6 15:00 fles 180 + 6 18:30 fles 180 + 6 22:30 fles 180 + 6 We hebben een tijdje rijstebloem in zijn fles van 18:30 gedaan, maar daar raakte hij van verstopt...daar zijn we dus weer mee gestopt. Hij krijgt ook 2 schepjes Nutriton in al zijn flessen. Hij krijgt nu dus nog 5 flessen. Het is natuurlijk de bedoeling dat die fles van 22:30 eraf gaat. Nu kwam ik een voedingsschema tegen waarbij er om 16:00 een groentepotje én een fles werd aangeraden, maar ik denk niet dat hij dat op kan... En mag hij dan bijvoorbeeld in een fles van 20:00 ook een pyamapapje dat van granen is gemaakt (Nestle)? Zou je een schema kunnen sturen? Alvast bedankt! groetjes Danielle
Hij gaat trouwens meestal rond 19:30 naar bed en dan maken wij hem (nu nog) om 22:30 wakker voor zijn laatste fles. Ik heb al eens geprobeerd om hem weg te laten, maar dan komt hij rond een uur of 1:00 alsnog...
Hoi, Je kunt ook gewoon een tijdje 5 voedingen van 150 ml water en 5 schepjes opvolgmelk geven hoor. Je hoeft niet per direct naar 4 voedingen. Wanneer je begint met brood kun je bijvoorbeeld een fles laten vallen en dan 4 voedingen van 180 ml water met 6 schepjes voeding geven. Je mag ook een kant en klaar papje geven op basis van opvolgmelk. Groetjes Eveline